-
Nagyboldogasszony napja
Nagyboldogasszony napja Szent István óta parancsolt ünnep. Bár a mennybevétel dogmáját XII. Pius pápa viszonylag későn,1950-ben hirdette csak ki, az ünnep az egyház sok évszázados hitbeli meggyőződését tükrözi. Magyarországon ez a nap kiemelt ünnep, 1948-ig munkaszüneti nap volt. Csütörtökön, Nagyboldogasszony ünnepén Spányi Antal megyés püspök tart ünnepi szentmisét a Bazilikában este hét órakor.
2024.08.15. -
Tetőzik a Perseida meteorraj
Színes programokkal vár mindenkit ma is a Székesfehérvári Királyi Napok. A fesztiválozás közepette azonban éjszaka érdemes lesz az égre is feltekinteni: tetőzik a Perseida meteorraj, várhatóan most figyelhető majd meg az égbolton a legtöbb hullócsillag.
2024.08.12. -
1100 éve Európában
Székesfehérváron indul az 1100 éve Európában, 20 éve az Unióban című kulturális programsorozat: augusztus 10. és 16. között 14 programmal várják az érdeklődőket a kultúrstratégiai intézmények a Székesfehérvári Királyi Napok kísérőrendezvényeként.
2024.08.06. -
Folytatódik a nyári ellenőrzés
Folytatódik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kiemelt, nyári ellenőrzése; az eddigi vizsgálatok számos szabálytalanságot tártak fel. A szabályszegők most még többet kockáztatnak. Augusztus 1-jétől ugyanis duplázódott a mulasztási bírság, így akár kétmillió forintos szankcióval is számolhat például az, aki be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztat, vagy elmulasztja a nyugtaadást.
2024.08.04.
Tavasszal kezd Dinnyés és Székesfehérvár között az óriás vágányépítő
A gép, amely egy ütemben szedte fel, és cserélte ki maga alatt a síneket, napi 10 órás műszakban dolgozott, 1500-2000 métert halad előre naponta. Az RU-800 S nagygép végzett Tárnok és Martonvásár között, de hasonló nagygépes technológiával valósítják meg jövő tavasszal a Dinnyés és Székesfehérvár közötti szakasz kivitelezését - mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.
2011.08.23. 15:27 |
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló Tárnok-Martonvásár pályaszakasz felújítása a MÁV vonalain eddig nem tapasztalt módszerrel, úgynevezett nagygépes technológiával történik. A munkálatokhoz használt RU-800 S a világon az első gép, mellyel a vágányok átépítése folyamatosan végezhető.
A gép, amely egy ütemben szedte fel, és cserélte ki maga alatt a síneket, napi 10 órás műszakban dolgozott, 1500-2000 métert halad előre naponta. Rossz időben is folyamatosan lehetett vele dolgozni, a vasúti forgalom jelentős korlátozása nélkül. A Tárnok és Martonvásár közötti csaknem 7 kilométeres pálya teljes rekonstrukciója a korábbi kétszer 42 napról így kétszer 36 napra csökkent.
„Az RU-800 S nagygép végzett Tárnok és Martonvásár között, de hasonló nagygépes technológiával valósítjuk meg jövő tavasszal a Dinnyés és Székesfehérvár közötti szakasz kivitelezését is.” – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. A szakember szólt arról is, hogy a NIF a teljes Budapest - Székesfehérvár vonalat felújítja, a korszerűsítés után, várhatóan 2014 évre, a vasúti pálya alkalmas lesz az óránként 160 kilométeres sebességgel történő közlekedésre.
A teljes Kelenföld - Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítés a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A támogatás összege valamivel több, mint nettó 95 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.