-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
Tavasszal kezd Dinnyés és Székesfehérvár között az óriás vágányépítő
A gép, amely egy ütemben szedte fel, és cserélte ki maga alatt a síneket, napi 10 órás műszakban dolgozott, 1500-2000 métert halad előre naponta. Az RU-800 S nagygép végzett Tárnok és Martonvásár között, de hasonló nagygépes technológiával valósítják meg jövő tavasszal a Dinnyés és Székesfehérvár közötti szakasz kivitelezését - mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.
2011.08.23. 15:27 |
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló Tárnok-Martonvásár pályaszakasz felújítása a MÁV vonalain eddig nem tapasztalt módszerrel, úgynevezett nagygépes technológiával történik. A munkálatokhoz használt RU-800 S a világon az első gép, mellyel a vágányok átépítése folyamatosan végezhető.
A gép, amely egy ütemben szedte fel, és cserélte ki maga alatt a síneket, napi 10 órás műszakban dolgozott, 1500-2000 métert halad előre naponta. Rossz időben is folyamatosan lehetett vele dolgozni, a vasúti forgalom jelentős korlátozása nélkül. A Tárnok és Martonvásár közötti csaknem 7 kilométeres pálya teljes rekonstrukciója a korábbi kétszer 42 napról így kétszer 36 napra csökkent.
„Az RU-800 S nagygép végzett Tárnok és Martonvásár között, de hasonló nagygépes technológiával valósítjuk meg jövő tavasszal a Dinnyés és Székesfehérvár közötti szakasz kivitelezését is.” – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. A szakember szólt arról is, hogy a NIF a teljes Budapest - Székesfehérvár vonalat felújítja, a korszerűsítés után, várhatóan 2014 évre, a vasúti pálya alkalmas lesz az óránként 160 kilométeres sebességgel történő közlekedésre.
A teljes Kelenföld - Székesfehérvár vasútvonal korszerűsítés a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A támogatás összege valamivel több, mint nettó 95 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.