Tavasszal kezdődik az elkerülő út harmadik ütemének építése

  Ha Veszprém irányából érkezünk Fehérvár felé, még a Pajor benzinkút előtt lehetőség lesz lekanyarodni az M7-es autópálya felé és nem kell az Új Csóri úton, a körforgalmon keresztül hajtani. A 2x2 sávos, új 7 km hosszú nyomvonalon épülő elkerülő út harmadik üteme gyors és biztonságos áthaladást fog biztosítani az M7 autópálya, Győr illetve a 8 sz. főút irányába. Az építkezés tavasszal kezdődik és a nyertes kivitelezőnek 32 hónapja van a befejezésre. Minderről sajtótájékoztatón számoltak be szerdán délelőtt.
2013.11.27. 09:53 |
Ha Veszprém irányából érkezünk Fehérvár felé, még a Pajor benzinkút előtt lehetőség lesz lekanyarodni az M7-es autópálya felé és nem kell az Új Csóri úton, a körforgalmon keresztül hajtani. A 2x2 sávos, új 7 km hosszú nyomvonalon épülő elkerülő út harmadik üteme gyors és biztonságos áthaladást fog biztosítani az M7 autópálya, Győr illetve a 8 sz. főút irányába. Az építkezés tavasszal kezdődik és a nyertes kivitelezőnek 32 hónapja van a befejezésre.
 A beruházás eredményeképpen nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Székesfehérvárt, hanem egyúttal tehermentesíti is azt az áthaladó teherforgalomtól. A 8. sz. és a 7. számú főút találkozásánál az Új Csóri úti körforgalomnál pedig megszűnnek majd a főleg nyári időszakra jellemző dugók és a zajterhelés is jelentősen mérséklődik.

A tavasszal induló kivitelezés részleteiről dr. Cser-Palkovics András Székesfehérvár polgármestere, Törő Gábor országgyűlési képviselő, útügyi miniszteri biztos, Vargha Tamás országgyűlési képviselő, Szigli István Feketehegy-Szárazrét önkormányzati képviselője és Loppert Dániel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót. (Kép: Simon Erika)
 Loppert Dániel a NIF kommunikációs vezetője a 8-as főút fejlesztéséről beszélt a sajtótájékoztatón. Mint mondta egy 6.7 km-es szakasszal épül tovább a fehérvári elkerülő, ami a 8-as főút felújításának első állomása. Kiemelte, hogy Herendig tart a felújítás, melynek keretén belül ugyancsak tavasszal elkezdődik a Várpalotai elkerülő építése. Az út elkerüli továbbá Hajmáskért és Veszprémet is. 2014 márciusában indul a munka fehérvár mellett és 32 hónap alatt kell befejeznie a munkát a nyertes vállalkozónak. A Fejér megyei fejlesztésekről szólva kiemelte a 62-es számú út felújítását, mely azért is fontos, mert Fehérvár és Dunaújváros között 11.5 tonnásra erősítik a burkolatot.
 
  Cser-Palkovics András polgármester arról is beszélt, hogy a Balaton és Fehérvár között nyáron az M7-esről is elvezetheti a forgalmat az új útszakasz és a Csóri úti körforgalomban is megszűnhetnek az óriási dugók. „Sokszor elhangzott már ígéretként, hogy elkészül az elkerülő 3. üteme, de kormányváltáskor kellett szembesülni a ténnyel, hogy 2020 utánra volt tervezve. Szerencsére ma már tényszerűen tudjuk, hogy 2014 tavaszán elkezdődik a munka. Ez is egy újabb eredménye az augusztusi kormányülésnek, mely a fehérváriak életminőségét nagymértékben fogja javítani. A feketehegy-szárazrétiek számára létfontosságú ez a nagyberuházás, amely lehetővé teszi, hogy a rengeteg kamion elkerülje végre városrészüket, de biztos vagyok benne, hogy a belső városrészek forgalma és környezeti terhelése is csökkenni fog ezáltal.

Vargha Tamás országgyűlési képviselő kiemelte, hogy régóta húzódó probléma oldódik meg Székesfehérváron, hiszen egy valódi elkerülő úttal gazdagodik a város. "Egy fejlesztés mindig hosszú távú befektetés, mely számtalan előnnyel jár. A nyugati elkerülő megépülésének társadalmi hasznosságához legnagyobb mértékben a közúti elérhetőség javulása, az eljutási idők és a balesetek számának csökkenése járul majd hozzá. Az új útszakasz tehermentesíti a városon áthaladó forgalmat, ezáltal nyugalmasabbá és biztonságosabbá válik a Feketehegy városrészben lakó emberek mindennapi élete.” – mondta Vargha Tamás.
A 2x2 sávos elkerülő út az M7-es autópálya a 8-as és 63-as számú utak csomópontjától kezdődik. A nyomvonal keresztezi a Gaja patak, a Hosszú-ér vízfolyást, majd a Fekete-hegyi árkot. Az új szakaszon 8 felüljárót és 2 különszintű csomópontot építenek.
 
Törő Gábor országgyűlési képviselő útügyi miniszteri biztos kiemelte, hogy akik erre haladnak azoknak érdekük, hogy ne menjenek át a városon, a fehérváriak pedig szeretnék, ha elkerülné a települést a forgalom. Beszélt a 81-es főút négysávosításáról is, mint mondta a mostani felújítás alkalmassá teszi az utat arra, hogy a 2020 környékére tervezett négysávosításig megfelelő minőségben lehessen autózni rajta.
 „Az ígéretek földjéről megérkeztünk a valóság talajára.” – mondta Szigli István a Feketehegy-Szárazrét önkormányzati képviselője. Kiemelte, hogy a 2010-es kormányváltás után következett be lendület, amikor elkezdődött az engedélyes tervek kiviteli tervek készítése. „A feketehegy Szárazréten élők megnyugvással veszik tudomásul, hogy elindul az építkezés.” – emelte ki.