Több mint egymilliárdos beruházással épült meg az Alba-Zöchling új raktárcsarnoka

Az Alba-Zöchling új raktárcsarnokának átadó ünnepségére került sor pénteken a Vásárhelyi úti logisztikai bázison. Az 1 milliárd forintot meghaladó beruházással létrejött új, 6600 m2-es raktárban mintegy 8000 raklap fér el és fűthető résszel is rendelkezik. A rendszerváltáskor 7 munkatárssal induló cég ma az alvállalkozói kört is beleértve nagyjából 300 család megélhetését biztosítja Székesfehérváron és környékén.
2020.10.02. 13:24 |
Több mint egymilliárdos beruházással épült meg az Alba-Zöchling új raktárcsarnoka

Cserta Róbert, az Alba-Zöchling cégvezetője elmondta, hogy legújabb raktáruk az Alba-Zöchling több mint 30 éves fennállásának eddigi legnagyobb beruházása.

A "7B" elnevezésű új raktárcsarnok 1 milliárd forintot meghaladó befektetéssel épült meg. A raktár 6600 négyzetméter, 8000 raklap férőhelyes és fűthető résszel is rendelkezik. Nyolc rámpájának köszönhetően rendkívül hatékony működést és gyors kiszolgálást biztosít. Az építés kevesebb mint 4 hónap alatt fejeződött be és a raktár teljes kapacitása már az év végéig ki lesz használva. Cserta Róbert hozzátette, hogy a 7A és 7B csarnokok együttesen 14000 négyzetméternyi tárhelyet biztosítanak és méltó ékkövei a cég raktárlogisztikai tevékenységének.

Középvállalattá fejlődött a rendszerváltáskor, mikrovállalkozásként indult cég

Az átadó ünnepségen Cserta Róbert cégvezető köszöntötte a résztvevőket, majd Cserta János, a cég alapítója idézte fel a cég történetét, amely 7 fővel, mikrovállalkozásban kezdte meg a munkát, mára pedig az ország egyik legnagyobb, 100%-os magyar tulajdonú szállítmányozó és fuvarozó vállalata lett. A cég 1990 január 1-jén kezdte meg működését, az alapító tagok az Alba Volán munkatársai voltak a rendszerváltást megelőző években és évtizedekben. Cserta János és 7 munkatársa - folytatva az Alba Volánnál végzett addigi tevékenységüket - megalapították az Alba-Zöchling Nemzetközi Szállítmányozási és Fuvarozási Kft-t. A cég tevékenységét az Alba Volán irodaházában és telephelyén kezdte meg bérelt irodákban. Élve azzal a lehetőséggel, hogy a rendszerváltás után több korábbi szocialista termelő, ipari nagyvállalat szervezte ki fuvarozási tevékenységét, a cég megvásárolta az első 5 db RÁBA típusú nyerges tehergépjárművet, ezekhez a járművekhez nemzetközi fuvarozási tevékenységhez kötött engedély is tartozott. Ez azért volt fontos, mert az Európai Unióhoz való 2004-es csatlakozás előtt csak korlátozott számban végezhettek magyarországi cégek nemzetközi közúti árufuvarozói tevékenységet. Az akkor induló 5 db-os járműpark mára 150-es flottára fejlődött. 

Pozitív jövőképet jelent a beruházás a cég és a város életében is

Az ünnepségen Székesfehérvár polgármestere a cég történetére utalva szólt arról is, hogy a 1989-es év vége és 1990 eleje a gazdasági átalakulás fontos időszaka volt és az önkormányzatiság kezdetéhez is közel esik ez az időszak, hiszen 1990-ben tartották az országban az első szabad önkormányzati választást. "Az önkormányzatiság egyik legfontosabb alapja, hogy tud-e saját hatáskörben dönteni, viszont ehhez a helyi gazdaság erejére kell támaszkodnia" - fogalmazott dr. Cser-Palkovics András polgármester, aki felidézte, hogy az 1990-es évek elején összeomlott a városban az a nagyipar, amelyik meghatározó volt sok-sok tízezer család számára Székesfehérváron és a környékén. Kiemelte, hogy a talpraállásban fontos szerepet töltöttek be azok a családi vállalkozások, amelyek egyik napról a másikra elkezdték a munkát és az Alba-Zöchlinghez hasonlóan családi mikrovállalkozásból középvállalattá fejlődtek. Szólt arról is, hogy különleges időszakot élünk, amire előzetesen senki sem tudott felkészülni, sem az EU, sem az egyes tagállamok, sem pedig a önkormányzatok és cégek, ezért is fontos az üzenete egy ilyen beruházásnak. "Ez az üzenet pedig a bizalom, a bizalom a közeljövőben és egyáltalán a jövőben, hogy lehet beruházásokat megvalósítani, mert van mire. Ez a beruházás pozitív jövőképet jelent nemcsak a cég, hanem a város életében is" - tette hozzá a polgármester. 

Mintegy 300 család megélhetését biztosítja a cég Fehérváron és környékén

Dr. Pap László cégvezető prezentációjában mutatta be a cég folyamatos fejlődését, amelynek életében jelentős eseményt hozott az 1996-os esztendő, amikor is a székesfehérvári Sóstói Ipari Park-ban az egy-két évvel korábban megvásárolt 2,7 hektár területen felépítette és birtokba vette irodaházát. Ez a telephely biztosította és biztosítja a mai napig is a gépjárműpark fejlesztéséhez szükséges területet. Az uniós csatlakozás idején mintegy 30 darab saját kamionnal rendelkeztek, majd 2010-re ez a szám 50-re emelkedett, később 2014-re érte el gépkocsipark a 100 darab szerelvényt. Mára 150 darab saját teherautóval rendelkeznek.

Az induló 7 fő munkatárshoz képest, ma a családi cégből a középvállalatig jutó társaságnak 226 alkalmazottja van. Jelenleg Székesfehérváron és környékén, Fejér megyében, az alvállalkozói kört is beleértve nagyjából 300 család megélhetését biztosítják.

Gazdaság

  1. XVIII. Fejér vármegyei Prima Díj

    A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Fejér Vármegyei Szervezete tizennyolcadik alkalommal adta át a Fejér Vármegyei Prima díjakat, az elismeréseket idén is olyan személyek, illetve intézmények vehették át, akik a saját területükön maradandót alkottak. A Prima díjat idén Prof Dr. Györök György egyetemi tanár, Janota Zoltán tizenkilencszeres Ironman,  Dr. Szekeres Ferenc szájsebész szakorvos és Dr. Gruiz Andrea gyermekorvos vehette át. Az ünnepség keretében adták át az idei "Év Vállalkozója" díjakat is. 

    2024.11.22.
  2. Openhouse iroda nyílt

    Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.

    2024.11.22.
  3. Hackaton győztesek

    24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.

    2024.11.16.
  4. 3. Harman Hackathon

    24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.

    2024.11.15.