-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
További közlekedésbiztonsági szigor Európában - 120km/h lesz a maximum sebesség?
Az EU tíz év alatt akarta felére csökkenteni a közúti balesetek számát: Az eredeti cél többek között az volt, hogy a 2001-ben körülbelül 54 000 halálos baleset számát 2010-re a felére csökkentsék. Magyarországon javulnak az adatok, de még messze az uniós átlag alatt vagyunk. Az EU-s szakértők ezért már a következő évtized közlekedésbiztonsági intézkedéseit tervezgetik, a javaslatok között szerepel a 120 kilométeres maximális sebesség is.
2009.05.11. 06:04 |
Az EU tíz év alatt akarta felére csökkenteni a közúti balesetek számát: Az eredeti cél többek között az volt, hogy a 2001-ben körülbelül 54 000 halálos baleset számát 2010-re a felére csökkentsék. Magyarországon javulnak az adatok, de még messze az uniós átlag alatt vagyunk. Az EU-s szakértők ezért már a következő évtized közlekedésbiztonsági intézkedéseit tervezgetik, a javaslatok között szerepel a 120 kilométeres maximális sebesség is.
Magyarország 2004-ben, egy évvel a balesetcsökkentési célok kitűzése után csatlakozott az unióhoz. A Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015 című program 2010-re a halálos áldozatok számának 30 százalékos csökkenését irányozza elő, az EU-s 50 százalékos csökkenést 2015-re célozza meg.
A magyar hatóságok többek között a zéró tolerancia és az objektív felelősség bevezetésével is igyekeztek javítani a statisztikákon. Utóbbit tavaly májusban vezették be, előbbit pedig azt megelőzően is többször alkalmazták az átfogó közúti ellenőrzések alkalmával. Az eredményekről januárban számolt be Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter, aki szerint 2008-ban 700-zal kevesebb súlyos baleset történt, és 266 emberrel kevesebb halt meg az utakon, mint 2007-ben.
Az unió közben, a nem túl biztató eredmények alapján a közlekedés biztonságának további javítását szolgáló intézkedéseken dolgozik, amelyeket a 2010-2020 közötti időszakban vezetnének majd be. Az uniós szakértők több fő területet is kijelöltek, amelyek javításával több halálos balesetet lehetne elkerülni, ezek többek között a gyorshajtás, és az ittas vezetés visszaszorítása, a biztonsági öv és a gyerekülések használatának erősítése, a biztonságosabb utak építése, és biztonságosabb járművek gyártása.
A tervezett intézkedésekről Komáromi is beszélt egy múlt heti sajtótájékoztatón. Az osztályvezető konkrét intézkedéseket is ismertetett, ezek szerint 2010 után többek között százhúsz kilométer per órában határoznák meg az autók maximális sebességét, alkoholérzékelős indításgátlókkal szerelnék fel a teherkocsikat, illetve a visszaeső ittas vezetésen kapott sofőrök autóját, a hátsó ülések biztonsági övének bekötésére figyelmeztető berendezésekkel szerelnék fel az új kocsikat, és a távolsági buszok összes ülésén is kötelezővé tennék a biztonsági övet.
Magyarország 2004-ben, egy évvel a balesetcsökkentési célok kitűzése után csatlakozott az unióhoz. A Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015 című program 2010-re a halálos áldozatok számának 30 százalékos csökkenését irányozza elő, az EU-s 50 százalékos csökkenést 2015-re célozza meg.
A magyar hatóságok többek között a zéró tolerancia és az objektív felelősség bevezetésével is igyekeztek javítani a statisztikákon. Utóbbit tavaly májusban vezették be, előbbit pedig azt megelőzően is többször alkalmazták az átfogó közúti ellenőrzések alkalmával. Az eredményekről januárban számolt be Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter, aki szerint 2008-ban 700-zal kevesebb súlyos baleset történt, és 266 emberrel kevesebb halt meg az utakon, mint 2007-ben.
Az unió közben, a nem túl biztató eredmények alapján a közlekedés biztonságának további javítását szolgáló intézkedéseken dolgozik, amelyeket a 2010-2020 közötti időszakban vezetnének majd be. Az uniós szakértők több fő területet is kijelöltek, amelyek javításával több halálos balesetet lehetne elkerülni, ezek többek között a gyorshajtás, és az ittas vezetés visszaszorítása, a biztonsági öv és a gyerekülések használatának erősítése, a biztonságosabb utak építése, és biztonságosabb járművek gyártása.
A tervezett intézkedésekről Komáromi is beszélt egy múlt heti sajtótájékoztatón. Az osztályvezető konkrét intézkedéseket is ismertetett, ezek szerint 2010 után többek között százhúsz kilométer per órában határoznák meg az autók maximális sebességét, alkoholérzékelős indításgátlókkal szerelnék fel a teherkocsikat, illetve a visszaeső ittas vezetésen kapott sofőrök autóját, a hátsó ülések biztonsági övének bekötésére figyelmeztető berendezésekkel szerelnék fel az új kocsikat, és a távolsági buszok összes ülésén is kötelezővé tennék a biztonsági övet.