-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
"Trabanton szállni élvezet" - négy év haladékot kapnak a kétüteműek
Újabb négy év haladékot kaphatnak a Trabantosok. Elvileg idén már csak azok a kétüteműk járhatnának, amelyekbe katalizátort szerelnek. Székesfehérváron hétfőn egyetlen Trabant volt műszaki vizsgán, ami a jelenleg hatályos jogszabályok értelmében csak katalizátorral kaphatott friss műszakit. A katalizátor beszerelése 90-100 ezer forintba kerül. Egy garázsban tartott, keveset futott, rendszeresen karbantartott kétütemű a piacon már nem ér többet 30-40 ezer Forintnál, azonban az 500-as már veteránnak számító Trabantért akár 100-150 ezer Forintot is elkérnek.
2008.01.07. 22:22 |
Újabb négy év haladékot kaphatnak a Trabantosok. Elvileg idén már csak azok a kétüteműk járhatnának, amelyekbe katalizátort szerelnek. A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál a kétüteműek vizsgáztatásával kapcsolatban nem tudnak még információt adni, mint a kommunikációs vezető mondta „nincs álláspontjuk az ügyben”.
Székesfehérváron ma egyetlen Trabant volt műszaki vizsgán, ami a jelenleg hatályos jogszabályok értelmében csak katalizátorral kaphatott friss műszakit. A katalizátor beszerelése azonban a papírmunkával együtt 90-100 ezer forintba kerül. Egy garázsban tartott, keveset futott, rendszeresen karbantartott egy jobb állapotú kétütemű a piacon már nem ér többet 30-40 ezer Forintnál, azonban az 500-as már veteránnak számító Trabantért akár 100-150 ezer Forintot is kérnek. A Trabant-Wartburg Klub elnöke szerint az átalakítás legfeljebb már csak a hobbiautósoknak éri meg. Ráadásul az elmúlt öt évben a negyedére csökkent a kétütemű autók száma az országban.
A Trabant-Wartburg Klub kérte a közlekedési tárcát, hogy a szigorítást törölje el. A minisztérium ragaszkodik a katalizátorok beszereléséhez, de nem azonnal, így fontolóra vették a halasztást. A terv szerint 4 évvel tolják el a határidőt, vagyis 2012-ig maradhatnak a Trabantok és a Wartburgok az utakon.
Székesfehérváron ma egyetlen Trabant volt műszaki vizsgán, ami a jelenleg hatályos jogszabályok értelmében csak katalizátorral kaphatott friss műszakit. A katalizátor beszerelése azonban a papírmunkával együtt 90-100 ezer forintba kerül. Egy garázsban tartott, keveset futott, rendszeresen karbantartott egy jobb állapotú kétütemű a piacon már nem ér többet 30-40 ezer Forintnál, azonban az 500-as már veteránnak számító Trabantért akár 100-150 ezer Forintot is kérnek. A Trabant-Wartburg Klub elnöke szerint az átalakítás legfeljebb már csak a hobbiautósoknak éri meg. Ráadásul az elmúlt öt évben a negyedére csökkent a kétütemű autók száma az országban.
A Trabant-Wartburg Klub kérte a közlekedési tárcát, hogy a szigorítást törölje el. A minisztérium ragaszkodik a katalizátorok beszereléséhez, de nem azonnal, így fontolóra vették a halasztást. A terv szerint 4 évvel tolják el a határidőt, vagyis 2012-ig maradhatnak a Trabantok és a Wartburgok az utakon.