-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
Tudatos vásárló leszek - milyen jogok illetik meg a fogyasztót?
A 22 nyelven megjelenő kiadvány a brüsszeli székhelyű Generation Europe Alapítvány gondozásában, és az EU pénzügyi támogatásával született meg.
A kiadvány legfőbb célja, hogy a fiatalok számára segítséget nyújtson abban, hogy megismerjék, milyen jogok illetik meg őket fogyasztóként, elősegítse tudatos fogyasztóvá válásukat, valamint bemutassa az Európai Unió felépítését, szervezetét, intézményeit, működését és az egyes tagállamok fő jellemzőit.
Emellett olyan fontos kérdésekkel is foglalkozik, mint például az éghajlatváltozás, a dohányzás vagy az adósságkezelés. A kiadványban hivatkozások és honlapok is találhatóak a témákkal ismerkedők számára.
A 2007/2008-as tanévre szóló kiadás részletesen foglalkozik a környezetvédelemmel, amely napjainkban egyre hangsúlyosabb szerepet kap. A kiadvány gyakorlati tanácsokat ad, hogyan járulhatunk hozzá a körülöttünk lévő világ megóvásához.
Catie Thorburn, a Generation Europe Alapítvány elnöke szerint: „A fiatalok előtt igen sok választási lehetőség áll, szükségük van ezért a megfelelő információkra, hogy megalapozott döntéseket hozhassanak. Ebben nyújt segítséget a kiadvány, amely iránt az iskolák részéről egyre nagyobb igény mutatkozik.”
forrás: Generation Europe