-
Új játszóeszközöket adtak át
Új játszóeszközöket adtak át két székesfehérvári játszótéren, a kisgyermekes családok örömére. A Széna téren egy nagy játszóvár készült, ami mellé ősszel fát telepítenek, míg a Zsolt utcába két mókuskereket és a homokozóhoz ülőkéket telepítettek. A beruházásokról Deák Lajosné önkormányzati képviselő adott tájékoztatást.
2024.07.04. -
Elkészült a felújítás
A munkaterületet tavaly ősz végén átadták a kivitelezőnek, azonban a kivitelezést tavasszal kezdték el a Gáz utcai garázssornál. A teljes útfelújítás első üteme a Rákóczi utcai négyemeletes épületek felőli oldalt és a házak közötti parkolók bekötőútjait érintette és várhatóan még ebben az évben elkészül a felújítása a garázssor másik oldalán található útnak is.
2024.06.20. -
Új bölcsőde épül
Ünnepélyes keretek között tették le szerdán délután annak az új, 28 férőhelyes bölcsődének az alapkövét, amely a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára épül. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósul meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás segítségével. A Székesfehérvári Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény a tervek szerint idén nyitja meg kapuit.
2024.06.19. -
Öleléssel búcsúztak
Zajlik a pakolás és a visszaszámlálás a Vasvári Pál Gimnáziumban, amely átfogó felújítás előtt áll. A diákok és tanáraik egymás kezét fogva ölelték át az ódon falakat, majd az udvaron egy óriási bulival búcsúztak a szeretett intézménytől. A Vasvári a nyár folyamán beköltözik a régi Bory Jenő Általános Iskola épületébe és a teljes körű rekonstrukciót, bővítést követően, várhatóan két év múlva költözhet majd vissza a megszokott helyére.
2024.06.18.
Turbósítás, kétsávosítás - ezt javasolják a szakemberek az Új Csóri úti körforgalomnál
![Turbósítás, kétsávosítás - ezt javasolják a szakemberek az Új Csóri úti körforgalomnál](/_upload/images/news/78824/korforgalom ujcsori 01.jpg)
A körforgalom ún. turbósítását, illetve kétsávosítását javasolják a szakemberek a pontos forgalomszámlálási adatok alapján.
Döntés-előkészítő vizsgálat kivonata - LETÖLTHETŐ (.pdf)
Bár nem önkormányzati, hanem állami útról és csomópontról van szó, rengeteg fehérvárit érint az ügy, ezért látta célszerűbbnek és gyorsabbnak a város önkormányzata, ha saját maga cselekszik az ügyben.
Sávos forgalomáramlási ábra.
A tervezői javaslat szerint, amit a pontos forgalomszámlálási adatok alapján állítottak össze
- a 7. sz. főút körforgalmú csomópontra irányuló forgalmi terhelése az M200 gyorsforgalmi út megvalósítása esetén annak gravitáló hatása következtében csökkenni fog,
- a Farkasvermi utca körforgalmú csomópontra irányuló forgalmi terhelése a 7. sz. főút alatti, MÁV 5-ös számú Székesfehérvár-Komárom vasútvonala és Gaja-patak közötti szakaszán kiépített közúti aluljárót felhasználó Székesfehérvár sugár irányú kapcsolat megvalósulása esetén csökkeni fog,
- az Új Csóri út távlati terhelése az ismert fejlesztéseket figyelembe véve várhatóan nem fog csökkenni,
- a 7. sz. főút (É) irányából körforgalomba haladni kívánó forgalom részére 2 forgalmi sáv megnyitása szükséges, ezzel minimalizálva a 81 sz. főút irányába történő visszatorlasztás kockázatát (sávok közötti megoszlás),
- a 7. sz. főút (É) irányból körforgalmú csomópont irányába megadott 2 forgalmi sáv beléptetése célszerű mind a fenti pontban jelzett forgalombiztonsági kockázat minimalizálása, mind a forgalmi igényeket figyelembe véve,
- az Új Csóri út irányából 7 sz. főút (É) irányba tartó forgalmi igény megköveteli, hogy 2 forgalmi sáv átvezetésre kerüljön a csomóponton,
- amennyiben a 7. sz. főút (É) irányból a fent jelzett indokrendszer szerint két forgalmi sáv lép be a körforgalomba, úgy az determinálja, hogy az Új Csóri út belépésénél új forgalmi sávot szükséges nyitni a körpályán, ellenkező esetben a két forgalmi sáv nem vezethető el a 7. sz. főút (É) csomóponti ág kijáratáig,
- további új forgalmi sáv nyitása a körpályán a Farkasvermi utca csomóponti ág belépésénél nem lehetséges, hiszen azzal az előző pontban jellemzetteknek megfelelő állapot áll elő,
- további új forgalmi sáv nyitása a körpályán a 7 sz. főút (D) csomóponti ág belépésénél nem lehetséges, hiszen akkor a forgalmi igényeknek megfelelő 2 forgalmi sáv nem vihető át a körforgalmú csomóponton a 7. sz. főút (É) irányba csak azzal a feltétellel, amennyiben 3 forgalmi sávos belépést biztosítunk a 7. sz. főút (D) csomóponti ágon, mely a gyalogos aluljáró műtárgy szélesítésével, költségesen érhető el,
- további új forgalmi sáv nyitása a körpályán a Palotai út és 7. sz. főút (É) csomóponti ágak belépésénél lehetséges,
- a III.1. és III.2 változatok méretezéséből következően látható, hogy amennyiben a Palotai út csomóponti ág belépésénél nyitunk a körpályán új forgalmi sávot, úgy a Palotai út és 7. sz. főút (É) forgalma a körpályán két forgalmi sávban képes eloszlani, mely által az Új Csóri út jelentős hátrányt szenved,
- az előző pontban részletezettek szerint a körpályán új forgalmi sáv nyitása a 7. sz. főút (É) csomóponti ág belépésénél célszerű.
A teljes tanulmány a Közlekedési Irodán megtekinthető!
Időpontegyeztetés: kozlekedes@pmhiv.szekesfehervar.hu.