-
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10. -
Megújul a könyvtár
Mintegy 370 millió forintból újulhat meg a Vörösmarty Mihály Könyvtár olvasótermi épülete. Egy patinás épület nyeri vissza régi fényét, az épületen belül pedig új programokkal is készülnek – osztotta meg a jó hírt közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András polgármester.
2024.12.10.
Új fejezet az Alba Airport életében - aláírták a szerződést
Kedvező fordulat következett be az Alba Airport fejlesztésében. A Biggeorge’s NV Rt. bekapcsolódásával felgyorsultak a tárgyalások és megszületett a megegyezés Székesfehérvár Megyei Jogú Város, Aba Nagyközség önkormányzata és a befektető között a repülőtér megépítéséről. Székesfehérvár polgármestere szerint olyan együttműködési megállapodást írtak alá, ami garantálja, hogy működő reptér lesz Börgöndön. Nagygyörgy Tibor befektető elmondta, a várhatóan 2009-től működő Alba Airport nyilván nem versenyezhet majd például a Budapest Airporttal, de minden esély megvan rá, hogy a többi, regionális reptérnél nagyobb forgalmat bonyolítson majd.
Kedvező fordulat következett be az Alba Airport fejlesztésében. A Biggeorge’s NV Rt. bekapcsolódásával felgyorsultak a tárgyalások és megszületett a megegyezés Székesfehérvár Megyei Jogú Város, Aba Nagyközség önkormányzata és a befektető között a repülőtér megépítéséről. Székesfehérvár polgármestere szerint olyan együttműködési megállapodást írtak ma alá, ami garantálja, hogy működő reptér lesz Börgöndön. Nagygyörgy Tibor befektető elmondta, a várhatóan 2009-től működő Alba Airport nyilván nem versenyezhet majd például a Budapest Airporttal, de minden esély megvan rá, hogy a többi, regionális reptérnél nagyobb forgalmat bonyolítson majd.
A repülőtér beruházási összege a 15 milliárd forintot is elérheti. A létesítési engedély megszerzésének várható időpontja 2006 nyara. Az átadás határideje az üzleti terv szerint 2009 közepe, de optimista becslések szerint 2008-as megnyitás is elképzelhető. Az Alba Airport célja a Közép-Dunántúli Régió lakosságának kiszolgálása mellett alternatív megoldást kínálni Budapest, a balatoni térség és Közép-Magyarország lakosai, valamint az ide látogatók számára. A repülőtér hozzájárul ahhoz, hogy Fejér megye déli térségében a foglalkoztatás növekedjen és a régió gazdasága tovább erősödjön.
Warvasovszky Tihamér polgármester szerint olyan együttműködési megállapodást írtak ma alá, ami garantálja, hogy ez egy működő reptér lesz. A beruházás Fejér megye déli részének, valamint a Közép-Dunántúli Régió érdekeit is szolgálja. A polgármester elmondta, fokozott tempóval halad a reptér-előkészítés, így már látszik, hogy az Alba Airport magasabb műszaki színvonalon valósul meg, mint az ország többi, vidéki reptere. Kossa Lajos, Aba polgármestere is az aláírás fontosságát hangsúlyozta. Az abai polgármester szerint a repülőtér-projekt is része a térségi összefogásnak. Nagygyörgy Tibor befektető elmondta, az Alba Airport nyilván nem versenyezhet majd például a Budapest Airporttal, de minden esély megvan rá, hogy a többi, regionális reptérnél nagyobb forgalmat bonyolítson majd. Elsősorban fapados légitársaságokat szolgál majd ki a reptér, de a régió vállalkozásai számára is dolgoznak majd ki szolgáltatásokat, illetve logisztikai bázist is alakítanak ki a repülőtéren belül.
A mai szerződés aláírást az tette lehetővé, hogy Székesfehérvár vezetése határozott lépéssel felmondta a korábbi partnerrel, az angol Plane Station-nel kötött megállapodást, miután az angol fél nem teljesítette fizetési kötelezettségeit. Az új befektető a korábbi szerződésben leírt együttműködési szabályoknál szigorúbb feltételekkel állapodott meg az Önkormányzatokkal. A repülőtér fejlesztésére korábban létrehozott Alba Airport Kft. közel félmilliárd forint „friss” pénzhez jut, amely a létesítési engedély megszerzéséhez szükséges.
Nagygyörgy Tibor befektető elmondta, a pénz több részletben kerül majd kifizetésre. A tulajdonosi szerkezetről a befektető elmondta, jelenleg 50%-os tulajdonrészt szerzett a Biggeorge’s NV Rt. az Alba Airport Kft.-ben, az önkormányzatok pedig 25-25%-os tulajdonrészt birtokolnak. A létesítési engedély megszerzését követően a tulajdonosi szerkezet átalakul: 90%-os tulajdonrészt szerez a befektető, míg az önkormányzatok 5-5%-ot tartanak meg saját tulajdonban. Az önkormányzatoké marad viszont az ingatlan, a felépítmények pedig az Alba Airport Kft. tulajdonában lesznek. Az önkormányzatok bevételeit növeli majd a bérleti díjból, az iparűzési adóból, illetve az értékesített üzemanyag után befolyó meghatározott összeg, valamint a cég nyereségéből is részesülnek. Aba tartozása fejében a bérleti díjból befolyó összeg meghatározott ideig csak Székesfehérvárt illeti.
A tervezett légikikötő Székesfehérvártól 8 kilométerre, délkeletre, a volt katonai repülőtér területén, az M7-es autópálya közelében helyezkedik el. Az Alba Airport főként az alacsony költségű, „fapados” járatok repülőterévé kíván válni, de a repülőtér területén belül logisztikai célú ingatlanfejlesztést is szeretnének megvalósítani. Az első ütemben 2300 méter hosszú kifutópálya, a legkorszerűbb navigációs berendezések, a korszerű és gyors utas kiszolgálás révén a tervezett forgalom elérheti évente az 1 millió utast. A repülőtér minden irányból kiválóan elérhető lesz mind olcsó tömegközlekedéssel, mind gépjárművel. Az M7-es autópálya, a Veszprém – Székesfehérvár közötti autóút befejezése, a székesfehérvári körgyűrű idei átadása, a fehérvári vasútállomás melletti közlekedési központ megépítése, a Székesfehérvár – Dunaújvárosi út gyorsforgalmúvá alakítása és a dunaújvárosi híd megépítése is mind elősegíti a repülőtér jó megközelíthetőségét. A repülőtér Budapestről, a kapcsolódó M2-es és M4-es metróállomásokról elérhető lesz közvetlen, átszállás nélküli vasúti csatlakozással, valamint közvetlen autóbuszjáratokkal.
A tőkeerős Biggeorge’s NV Rt. egy projektcégén keresztül kapcsolódott a fejlesztésbe. A Biggeorge’s NV Rt. légi közlekedési szektor iránti érdeklődése nem újkeletű, korábban más repülőterek megvásárlását is mérlegelték. Folyamatosan tanulmányozzák a repülőterek melletti logisztikai csomópontokba való befektetési lehetőségeket, befektetési és üzemeltetési terveit több külső szakértő és szakértő cég bevonásával készítik el. Az Alba Airport Kft.-be történő befektetési szándékukat is alapos előkészítő munka előzte meg.