-
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10. -
Megújul a könyvtár
Mintegy 370 millió forintból újulhat meg a Vörösmarty Mihály Könyvtár olvasótermi épülete. Egy patinás épület nyeri vissza régi fényét, az épületen belül pedig új programokkal is készülnek – osztotta meg a jó hírt közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András polgármester.
2024.12.10.
Új járdaszakaszokat adtak át a Máriavölgyben és a Zsolnai úton
A Máriavölgyben, majd a Zsolnai úton tartott helyszínbejárás alkalmával az elmúlt hetekben megépült járdaszakaszokat adtak át Öreghegyen. A Bory-vár előtti járda térkő-burkolatot kapott és a Zsolnai úti autóbusz-végállomás környékén is biztonságossá vált a gyalogos közlekedés.
2017.08.24. 12:22 |
„Öreghegyen nem csak az utak, hanem a járdák állapota, illetve azok hiánya is problémát okoz. Ezért nagyon örülünk annak, hogy sikerült ezt a problémát több helyen is orvosolni. Az egyik ilyen helyszín a Máriavölgy, a Bory vár előtti terület, amely Székesfehérváron, - a Belváros után - a második legnagyobb turisztikai forgalmat bonyolítja. Már az Öreghegyi Mulatságokon is tapasztalhatták a látogatók, hogy elkészült a térköves járda folytatása, így kulturáltan lehet leszállni a parkoló autóbuszokról, kiszállni az autókból. Az út egyik oldalán térköves járda készült, míg a másik oldalon aszfalt, mert azt régebben egy furcsa technológiával készítették, csapadékcsatorna futott a járda alatt, így azt nagyon komplikált volt felújítani.” – tájékoztatott Östör Annamária, a körzet önkormányzati képviselője.
„A Zsolnai úton a szennyvíz-vezeték kiépítése után történt meg az út helyreállítása, mivel ez még mindig problémákat okoz. Ezért a garanciális idő lejárta előtt egy alaposabb felújítást kell kérnünk a kivitelezőtől. Addig is próbáljuk megoldani a felmerülő problémákat, Zsolnai úti buszforduló környékére betonlapos járdát telepítettünk, amelyet folytatni is fogunk, lehetőségeink szerint” – mondta el Östör Annamária a helyszínbejárás alkalmával.
„A Bory-vár környékén az elöregedett járdákat, deformálódott burkolatokat építettük újjá. A munkálatok július közepén kezdődtek, a Vágújhelyi út és a Borpalackozó között, a kopóréteg eltávolítása után, az alépítmény hiányosságainak javítását végeztük el és az oldal megtámasztását alakítottuk ki. Ezt követően teljes hosszában új kopóréteget kapott a burkolat. A Bory-vár felőli oldalon pedig a régi aszfaltburkolatot cseréltük ki térkő burkolatra. A Zsolnai úton augusztus elején kezdtük a betonlap-járda építését. Problémát jelentett, hogy a Lomnici utca és a Zsolnai úti forduló között egyáltalán nem volt gyalogos közlekedést biztosító létesítmény. A hiány pótlására egy háromsoros betonlap járdát építettünk, amely lehetővé teszi a buszról leszállás utáni biztonságos gyalogos közlekedést. A betonlapos járdáknál nagyon fontos tudni, hogy a beépítést követően a konszolidáció körül belül egy hónapos időszak. Gyalogosok számára azonnal használható, de sajnos bevált gyakorlat, hogy ha erre fizikai lehetőség, akkor autóval is ráállnak, amely ettől deformálódik.” – mondta el Tímár Tibor, a Városgondnokság műszaki ellenőre.
A Máriavölgyi és Zsolnai úti járdák műszaki átadása
„A Bory-vár környékén az elöregedett járdákat, deformálódott burkolatokat építettük újjá. A munkálatok július közepén kezdődtek, a Vágújhelyi út és a Borpalackozó között, a kopóréteg eltávolítása után, az alépítmény hiányosságainak javítását végeztük el és az oldal megtámasztását alakítottuk ki. Ezt követően teljes hosszában új kopóréteget kapott a burkolat. A Bory-vár felőli oldalon pedig a régi aszfaltburkolatot cseréltük ki térkő burkolatra. A Zsolnai úton augusztus elején kezdtük a betonlap-járda építését. Problémát jelentett, hogy a Lomnici utca és a Zsolnai úti forduló között egyáltalán nem volt gyalogos közlekedést biztosító létesítmény. A hiány pótlására egy háromsoros betonlap járdát építettünk, amely lehetővé teszi a buszról leszállás utáni biztonságos gyalogos közlekedést. A betonlapos járdáknál nagyon fontos tudni, hogy a beépítést követően a konszolidáció körül belül egy hónapos időszak. Gyalogosok számára azonnal használható, de sajnos bevált gyakorlat, hogy ha erre fizikai lehetőség, akkor autóval is ráállnak, amely ettől deformálódik.” – mondta el Tímár Tibor, a Városgondnokság műszaki ellenőre.