-
Kutatók éjszakája 43 programmal
Immár egy évtizede, minden szeptemberben megnyitják kapuikat az európai kutatólaborok, hogy megmutassák, a tudomány nem egy „elefántcsonttoronyban” művelt, magányos tevékenység, hanem egy izgalmas lehetőségeket kínáló, szorgalommal bárki számára elérhető hivatás.
2024.09.24. -
Kedden állásbörze
Az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara immár harmadik alkalommal ad helyet az egyetem állásbörzéjének, amelyre az egyetemistákon túl a régió minden álláskeresőjét szeretettel várják kedden 10 órától. A kiállítók között számos nagyfoglalkoztató ajánlataival is megismerkedhetnek az érdeklődők.
2024.09.23. -
Pályaválasztás előtt
Tizenhét pályaválasztás előtt álló, saját családjuk nélkül nevelkedő tini vett részt a székesfehérvári Grundfos Magyarország Gyártó Kft által szervezett pályaválasztási programon. A „Vigyázó kéz” Gyermekvédelmi Egyesület által támogatott gyerekeket Udvar Csaba ügyvezető várta a fehérvári gyárban.
2024.09.12. -
Harman Hackathon harmadszor
Harmadik alkalommal hirdeti meg az Óbudai Egyetem Alba Regia Kar, a Harman Becker Kft. és Székesfehérvár Önkormányzata a „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon” ötlet- és prototípusfejlesztő versenyt. A középiskolások és egyetemisták alkotta csapatok október 18-ig, egy kisfilm elkészítésével nevezhetnek a selejtezőbe, ahonnan hat középiskolai és nyolc egyetemi csapat jut a november 15-én kezdődő 24 órás döntőbe.
2024.09.12.
Új lendületet vehet az e-kereskedelem?
A megkérdezett e-kereskedelmi szakértők szerint egyáltalán nem könnyű a mostani helyzetben előre látni a piac teljesítményét. A korábbi években a tendenciák kiszámíthatók voltak, a növekedési ütem alig változott, most azonban minden előrejelzés borulni látszik.
Ha meg szeretnénk jósolni az e-kereskedelem várható forgalmát, mindenekelőtt azt érdemes tudni, hogy a növekedés tulajdonképpen három tényező együttes eredményéből tevődik össze; ezek az aktív vásárlók számának, a megrendelési gyakoriságnak és az átlagos megrendelési értéknek a változása.
Az e-kereskedelem egyik legkomolyabb kihívása az volt, hogy meg kellett szólítania az elkötelezett offline vásárlókat – magyarázza az ügynökség munkatársa. A GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint 2019-ben 3,3 millió aktív vásárló élt az országban, de ez a szám alig nagyobb a 2018-as volumennél. A koronavírus-járvány viszony lendületet adhat ennek a mutatónak. Előfordulhat, hogy az eddig jellemzően offline vásárlók ezután online is vásárolni fognak. Ha így lesz, az e-kereskedelmet akár gyorsuló növekedés jellemezheti, legalábbis egy ideig.
A legtöbb szakértő kisebb mélységű, de tartós gazdasági recesszióra számít, ami begyűrűzik az e-kereskedelembe is. Minél tovább tart a járványidőszak, annál hosszabb lehet a kilábalási időszak is. Ráadásul a félgőzzel működő gazdaság bizonyosan növeli a visszaesést. Minél lassabban jutunk el a teljes fordulatszámig, annál jelentősebb visszaesést kell ledolgozni. A lakosság fegyelmezettsége lerövidítheti ezt a folyamatot, így minél hamarabb visszatérhetünk a rendes kerékvágásba.
Érdemes látni azt is, hogy a megfelelő erőforrással rendelkező e-kereskedők jelentős bevételnövekedést értek el. A fizikai szaküzletekkel is rendelkező Extreme Digital számos intézkedést vezetett be annak érdekében, hogy a minél nagyobb biztonságot kínáljon a vásárlóinak, illetve a dolgozóinak. Sőt, társadalmi szerepvállalás keretében szájmaszkokat adományozott különböző szervezeteknek, illetve ezek a szájmaszkok beszerzési áron is megvásárolhatók a webáruházban.