Új utakon az informatika Székesfehérváron - cél a papírmentes hivatal

 A Városi Szolgáltatások Bizottságának elnöke Orosz István és az Önkormányzat Informatikai Központ Kft. ügyvezetője Kovács László értékelte a városban, az elmúlt években történt informatikai fejlesztéseket. Az elmúlt négy év volt az első olyan ciklus, hogy az önkormányzat szakbizottság szinten foglalkozott informatikai ügyekkel. Elhangzott, hogy a város fő célja a belső informatikai szolgáltatások központosítása, amivel jelentős pénzeket lehet megtakarítani.
2010.09.21. 15:19 |
A Városi Szolgáltatások Bizottságának elnöke Orosz István és az Önkormányzat Informatikai Központ Kft. ügyvezetője Kovács László értékelte a városban, az elmúlt években történt informatikai fejlesztéseket. Az elmúlt négy év volt az első olyan ciklus, hogy az önkormányzat szakbizottság szinten foglalkozott informatikai ügyekkel. Elhangzott, hogy a város fő célja a belső informatikai szolgáltatások központosítása, amivel jelentős pénzeket lehet megtakarítani.
 
 A közeljövő legfontosabb feladata pedig az, hogy valamennyi hivatali ügyintézés elektronikus alapra helyeződjön és szinte papírmentessé váljon a Polgármesteri Hivatal.
 
 
 Kovács László arról is beszélt, hogy a Polgármesteri Hivatallal, a Vörösmarty Színházzal, a Fehérvár Médiacentrummal, a Széphő Zrt-vel, a Depónia Kft-vel és a Városgondnoksággal már ma is élő üzemeltetési szerződése van az ÖIK Kft-nek. Céljuk, hogy a jövőben a városi intézményi kör egésze számára kínálhassák szolgáltatásaikat, további megtakarításokat lehetővé téve a városnak.
 
Orosz István az elmúlt évek eredményei közül kiemelte a képviselőtestületi munka elektronizálását, mellyel évi több millió forintos papírköltség takarítható meg. Fontos eredmény az is, hogy az önkormányzat mára 42 kilométer hosszúságú saját optikaikábel-hálózattal rendelkezik, mellyel a belvárosi és környéki önkormányzati tulajdonú hivatali és intézményi épületek mindegyikét hálózatba köti, de terjeszkedik a külső városrészek felé is.
 
2009-ben felmérték a városi intézményi kör informatikai eszközparkját, és megállapították, hogy rendkívül heterogén az állomány: „Amíg minden intézmény egyedileg – éppen ezért drágán – maga intézi az eszközök beszerzését, addig ez nem is fog változni. Az önkormányzat célja az, hogy központosított beszerzéssel és üzemeltetéssel emelkedjék a műszaki színvonal, egységesebbé váljon az eszközpark, miközben a város egésze évente tízmilliókat megspórol. A következő években e területen kell határozottan előre lépnünk.”
 
Szó volt két folyamatban lévő fejlesztésről is, az első úgynevezett internet alapú (VOIP) telefon-szolgáltatás lehetőségének biztosítása a városi cégek, intézmények és a Polgármesteri Hivatal számára, mellyel jelentős megtakarítás érhető el, hiszen a hálózaton belül ingyenessé válik a telefonálás, a hálózaton kívüli díjak pedig jelentősen csökkennek. „Ugyanilyen jelentőségű az egységes önkormányzati mobiltelefon flotta létrehozása. Szeretnénk, ha az egyes cégek és intézmények a saját szerződéseik lejártával a mobilszolgáltatásokat egy kedvezményes városi flottaszerződés keretein belül vennék igénybe, a mai átlagos hívásdíjak akár feléért.”