-
Az Év Felelős Foglalkoztatója
Öt kategóriában közel 200 jelentkezés érkezett idén az OFA által kiírt Az Év Felelős Foglalkoztatója pályázatra. A díjátadón tripla székesfehérvári siker született, hiszen kategóriájában a SZÉPHŐ Zrt. és a DENSO Gyártó Magyarország Kft. is dobogós helyen végzett, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. pedig “Zöld jövő különdíj” elismerésben részesült.
2024.10.16. -
Ipari és műszaki örökségek
A hagyományos bányász-kohász gasztrokultúra, az ipari örökségeket bemutató túraútvonalak tervezése és a múzeumok fejlesztési lehetőségei álltak annak a konferenciának a fókuszában, amelyet pénteken délelőtt egy új, geológiai kiállítással nyitottak meg az Alumíniumipari Múzeumban.
2024.10.04. -
A legkorszerűbb aszfaltkeverő
A régió és az ország egyik legkorszerűbb aszfaltkeverő üzemét adta át Székesfehérváron a Swietelsky Magyarország Kft. Az új gép munkába állásával jelentősen csökken a telep karbonlábnyoma és a mart aszfalt újrafelhasználásának aránya is növekedhet.
2024.10.03. -
Önvezető Ikarusok jönnek?
A német kormány közlekedési minisztere az InnoTrans nyitónapján látogatta meg az Ikarus standját. A székesfehérvári buszgyártó kitüntetett figyelmet kapott az InnoTranson, nem is ok nélkül: két legújabb fejlesztésű elektromos buszukat is kiállították. - számolt be cikkében a Magyar Hírlap.
2024.10.02.
Újabb 30 Stadler motorvonatot rendelt a vasúttársaság
Múlt héten megérkezett a Stadlerhez a MÁV hivatalos lehívólevele, amelynek értelmében a vasúttársaság újabb harminc motorvonatot rendel a svájci vonatgyártó cégtől, tudta meg az mfor.hu. A harminc FLIRT-ért ezúttal 141,6 millió eurót kell fizetnie a MÁV-nak, azaz hárommillió euróval kevesebbet, mint az első alkalommal. A gyors vásárlásra azért volt szükség, mert a svájci cég csak az első harmincas blokk részét képező tizedik vonat érkezéséig, azaz július 28-ig garantálta a magyar vasúttársaságnak a kedvezményes árat.
2007.07.31. 17:43 |
Múlt héten megérkezett a Stadlerhez a MÁV hivatalos lehívólevele, amelynek értelmében a vasúttársaság újabb harminc motorvonatot rendel a svájci vonatgyártó cégtől, tudta meg az mfor.hu. A harminc FLIRT-ért ezúttal 141,6 millió eurót kell fizetnie a MÁV-nak, azaz hárommillió euróval kevesebbet, mint az első alkalommal.
Az opció mielőbbi lehívására azért volt szükség, mert a svájci cég csak az első harmincas blokk részét képező tizedik vonat érkezéséig, azaz július 28-ig garantálta a magyar vasúttársaságnak a kedvezményes árat. Ez azt jelenti, hogy a MÁV 4,72 millió eurót (mintegy 1,2 milliárd forintot) fizet majd egy vonatért, azaz összesen 141,6 millió euróért kapja majd meg a harminc szerelvényt.
Mint ismert, a MÁV-nak az első harminc darab Stadler-vonat ennél árnyalatnyival többe, 144,6 millió euróba került. (Ez csak a beszerzési ár, amihez később hozzájönnek még a karbantartási és egyéb költségek.) Az első "turnusból" eddig tíz vonat érkezett meg a MÁV-hoz, amelyeket a cég folyamatosan állít forgalomba a Budapest-Pusztaszabolcs-Dunaújváros szakaszon.
Az opció mielőbbi lehívására azért volt szükség, mert a svájci cég csak az első harmincas blokk részét képező tizedik vonat érkezéséig, azaz július 28-ig garantálta a magyar vasúttársaságnak a kedvezményes árat. Ez azt jelenti, hogy a MÁV 4,72 millió eurót (mintegy 1,2 milliárd forintot) fizet majd egy vonatért, azaz összesen 141,6 millió euróért kapja majd meg a harminc szerelvényt.
Mint ismert, a MÁV-nak az első harminc darab Stadler-vonat ennél árnyalatnyival többe, 144,6 millió euróba került. (Ez csak a beszerzési ár, amihez később hozzájönnek még a karbantartási és egyéb költségek.) Az első "turnusból" eddig tíz vonat érkezett meg a MÁV-hoz, amelyeket a cég folyamatosan állít forgalomba a Budapest-Pusztaszabolcs-Dunaújváros szakaszon.