Újabb Flirt vonatok járnak majd a Budapest - Székesfehérvár vonalon

 A MÁV FLIRT flottája 2010-ben 60 járműre bővül. A korábbi 30 villany-motorvonat beszerzéséről szóló szerződésből kifolyólag vételi joga (opciója) van a vasúttársaságnak, amivel élt is. Az újonnan megrendelt motorvonatok a Budapest–Győr, a Budapest–Székesfehérvár és a Budapest–Pusztaszabolcs vonalon állnak majd forgalomba, amellyel a vasúttársaság gyorsabb és kényelmesebb közlekedést biztosít utasainak.
2007.12.04. 07:49 |
 A MÁV FLIRT flottája 2010-ben 60 járműre bővül. A korábbi 30 villany-motorvonat beszerzéséről szóló szerződésből kifolyólag vételi joga (opciója) van a vasúttársaságnak, amivel élt is. Az újonnan megrendelt motorvonatok a Budapest–Győr, a Budapest–Székesfehérvár és a Budapest–Pusztaszabolcs vonalon állnak majd forgalomba, amellyel a vasúttársaság gyorsabb és kényelmesebb közlekedést biztosít utasainak.



A járművek szállítási határideje az előleg kézhezvételétől számított 15 hónappal kezdődik és havonta 2 db jármű átadásával teljesül. Az előleg átutalása november 28-án megtörtént, így az első kettő FLIRT 2009. februárban, az utolsó kettő 2010. áprilisban kerül átadásra. Az újabb 30 Flirt szerelvény finanszírozója a Raiffeisen Bank, összesen 141,6 millió euró-s hitelt biztosít.

Az újabb korszerű villamos-motorvonatok részei annak a modernizációs programnak, amelyet a MÁV az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése, a szolgáltatási színvonal emelése és az elővárosi vonalakon közlekedő vonatok menetidejének csökkentése érdekében indított el.

A MÁV által rendelt, négy kocsiból álló FLIRT motorvonat összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik. A jármű két oldalán elhelyezett hat-hat ajtó biztosítja az utazás során a gyors és kényelmes utas-cserét. A kocsik padlószintje alá szerelt kitolható lépcső az alacsony peronszintű vasútállomásokon is megkönnyíti a fel- és leszállást. A FLIRT maximális sebessége 160 km/óra, gyorsulási sebessége pedig eléri a 1,2 m/s2-ot. A rendkívül kényelmes és utas-barát környezetet a jól áttekinthető, tágas és teljes hosszában akadálymentesen átjárható utastér, a légkondicionálás, illetve a videokamerás felügyelet teszi teljessé. A korszerű utas-tájékoztatást műholdról vezérelt, kívül és belül is látható vizuális, valamint hangos tájékoztató rendszer valósítja meg a járműveken. Emellett a FLIRT vonatok a környezeti terheket is csökkentik a kisebb menetzaj, a kevesebb energia-felhasználás, és kisebb szennyezőanyag-kibocsátás révén.

Mindezek elnyerték az utas-közönség tetszését, a már közlekedő vonatok beváltották a hozzá fűzött reményeket. Az első 30 vonatszerelvények folyamatosan állnak forgalomba, jelenleg 18 FLIRT fut, december közepéig 23 érkezik be Magyarországra, 2008. márciusáig 30 darab motorvonat áll az utazók szolgálatába.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság által az év elején végzett vizsgálatoknak a FLIRT minden tekintetben megfelelt, így a már megszerzett típusengedély az új megrendelés keretében érkező motorvonatokra is érvényes lesz.