-
XVIII. Fejér vármegyei Prima Díj
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Fejér Vármegyei Szervezete tizennyolcadik alkalommal adta át a Fejér Vármegyei Prima díjakat, az elismeréseket idén is olyan személyek, illetve intézmények vehették át, akik a saját területükön maradandót alkottak. A Prima díjat idén Prof Dr. Györök György egyetemi tanár, Janota Zoltán tizenkilencszeres Ironman, Dr. Szekeres Ferenc szájsebész szakorvos és Dr. Gruiz Andrea gyermekorvos vehette át. Az ünnepség keretében adták át az idei "Év Vállalkozója" díjakat is.
2024.11.22. -
Openhouse iroda nyílt
Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.
2024.11.22. -
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15.
Újra szárnyal az Ikarus? - hatszáz buszt készítenek évente
Három csarnokban, tucatnyi munkaállomáson készülnek az új autóbuszok a székesfehérvári Ikarusban. A munkafolyamat első állomása az alkatrészgyártás, amit vadonatúj technológiával végez a vállalat.
A csarnokok kialakítására és a modern gépek beszerzésére eddig összesen kétmilliárd forintot fordított a cég. A következő lépcsőfok a különböző részelemek összeállítása, majd a festés és a végső szerelés.
Széles Gábor elmondta, hogy elkezdődött a sorozatgyártás, a következő időszakban negyven katonai buszt gyárt az Ikarus: „Olyan katonai buszok gyártását kezdtük meg, melyek NATO-kompatibilisek, alkalmasak csapatszállításra. Egész pontosan ezek a katonai buszok multifunkcionális buszok, tehát viszonylag rövid időn, két órán belül átállíthatók más üzemmódba. Vagy arra, hogy katonákat, esetleg sebesülteket szállítson, vagy arra, hogy bizonyos csapatmozgásoknak a felügyeletét végezzék rajta.” Széles Gábor hozzátette, az Ikarus az egyik legmegbízhatóbb vállalat hazánkban, mely képes a buszok sorozatgyártására.Az elnök a hazai megrendelések mellett bízik a külpiacok meghódításában is: „Nemcsak Iránnal, hanem Kínával, Oroszországgal és más országokkal is folynak a tárgyalások. Iránnal elvileg megvannak a megállapodások, az egy más kérdés, hogy politikai problémák, zavargások vannak, és ez egy kicsit csúsztatja a programunkat. De ez nem lényeges, mert olyan mértékben le vagyunk terhelve, hogy ha legalább száz buszt abból az ezerből, amit le kellene gyártanunk, le tudunk szállítani, akkor már meg leszek elégedve.”
A gyárba sokan visszamentek a hőskorból, a nyugdíjas szakemberek együtt dolgoznak a fiatal generációval. Jelenleg kétszáz munkatársa van a vállalatnak.
Jelenleg kétnaponta készül el egy busz. Ahhoz, hogy az évi hatszáz darab gyártása megtörténjen, a kibocsátást napi háromra kell emelni. Széles Gábor szerint az Ikarus berendezései alkalmasak, dolgozói képesek erre.