-
Kutatók éjszakája 43 programmal
Immár egy évtizede, minden szeptemberben megnyitják kapuikat az európai kutatólaborok, hogy megmutassák, a tudomány nem egy „elefántcsonttoronyban” művelt, magányos tevékenység, hanem egy izgalmas lehetőségeket kínáló, szorgalommal bárki számára elérhető hivatás.
2024.09.24. -
Kedden állásbörze
Az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara immár harmadik alkalommal ad helyet az egyetem állásbörzéjének, amelyre az egyetemistákon túl a régió minden álláskeresőjét szeretettel várják kedden 10 órától. A kiállítók között számos nagyfoglalkoztató ajánlataival is megismerkedhetnek az érdeklődők.
2024.09.23. -
Pályaválasztás előtt
Tizenhét pályaválasztás előtt álló, saját családjuk nélkül nevelkedő tini vett részt a székesfehérvári Grundfos Magyarország Gyártó Kft által szervezett pályaválasztási programon. A „Vigyázó kéz” Gyermekvédelmi Egyesület által támogatott gyerekeket Udvar Csaba ügyvezető várta a fehérvári gyárban.
2024.09.12. -
Harman Hackathon harmadszor
Harmadik alkalommal hirdeti meg az Óbudai Egyetem Alba Regia Kar, a Harman Becker Kft. és Székesfehérvár Önkormányzata a „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon” ötlet- és prototípusfejlesztő versenyt. A középiskolások és egyetemisták alkotta csapatok október 18-ig, egy kisfilm elkészítésével nevezhetnek a selejtezőbe, ahonnan hat középiskolai és nyolc egyetemi csapat jut a november 15-én kezdődő 24 órás döntőbe.
2024.09.12.
Újra szárnyal az Ikarus? - hatszáz buszt készítenek évente
Három csarnokban, tucatnyi munkaállomáson készülnek az új autóbuszok a székesfehérvári Ikarusban. A munkafolyamat első állomása az alkatrészgyártás, amit vadonatúj technológiával végez a vállalat.
A csarnokok kialakítására és a modern gépek beszerzésére eddig összesen kétmilliárd forintot fordított a cég. A következő lépcsőfok a különböző részelemek összeállítása, majd a festés és a végső szerelés.
Széles Gábor elmondta, hogy elkezdődött a sorozatgyártás, a következő időszakban negyven katonai buszt gyárt az Ikarus: „Olyan katonai buszok gyártását kezdtük meg, melyek NATO-kompatibilisek, alkalmasak csapatszállításra. Egész pontosan ezek a katonai buszok multifunkcionális buszok, tehát viszonylag rövid időn, két órán belül átállíthatók más üzemmódba. Vagy arra, hogy katonákat, esetleg sebesülteket szállítson, vagy arra, hogy bizonyos csapatmozgásoknak a felügyeletét végezzék rajta.” Széles Gábor hozzátette, az Ikarus az egyik legmegbízhatóbb vállalat hazánkban, mely képes a buszok sorozatgyártására.Az elnök a hazai megrendelések mellett bízik a külpiacok meghódításában is: „Nemcsak Iránnal, hanem Kínával, Oroszországgal és más országokkal is folynak a tárgyalások. Iránnal elvileg megvannak a megállapodások, az egy más kérdés, hogy politikai problémák, zavargások vannak, és ez egy kicsit csúsztatja a programunkat. De ez nem lényeges, mert olyan mértékben le vagyunk terhelve, hogy ha legalább száz buszt abból az ezerből, amit le kellene gyártanunk, le tudunk szállítani, akkor már meg leszek elégedve.”
A gyárba sokan visszamentek a hőskorból, a nyugdíjas szakemberek együtt dolgoznak a fiatal generációval. Jelenleg kétszáz munkatársa van a vállalatnak.
Jelenleg kétnaponta készül el egy busz. Ahhoz, hogy az évi hatszáz darab gyártása megtörténjen, a kibocsátást napi háromra kell emelni. Széles Gábor szerint az Ikarus berendezései alkalmasak, dolgozói képesek erre.