-
Ezek lesznek a 2025-ös hosszúhétvégék - két ünnep is szombatra esik majd
Öt alkalommal örülhetünk hosszú hétvégéknek 2025-ben, ugyanakkor lesz több olyan ünnepünk, amely szombatra esik. Áthelyezett munkanapokra háromszor kell számítani, egy alkalommal tavasszal, egyszer ősszel, egyszer pedig télen.
2025.01.01. -
Már megvásárolhatók a matricák
Már megvásárolhatók a 2025-re érvényes országos és vármegyei autópálya-matricák – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
2024.12.30. -
Ütemes menetrend
Új menetrend szerint közlekednek az autóbuszjáratok Székesfehérvár és Tatabánya között. Az autóbuszok ezentúl több, az útvonalon található fontosabb megállóhelyen megállnak, a két város közötti utat pedig jellemzően 1 óra 20 perc alatt teszik meg.
2024.12.14. -
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16.
Úthálózat-fejlesztés a Közép-Dunántúli Régióban
Várhatóan a jövő nyárra elkészül a 71-es főút három balatoni települést elkerülő szakasza. Az új útvonal mintegy kétharmada a leendő M8-as autópálya egyik része lesz. A Balatonfűzfőt, Balatonkenesét és Balatonakarattyát elkerülő 17,3 kilométeres szakaszának építése tízmilliárd forintba kerül, várhatóan jövő nyárra készül el. Már zajlik a 8-as gyorsforgalmi út Várpalotát elkerülő szakaszának az engedélyeztetési eljárása és előkészítő munkálata, ami rendkívül fontos a régióban, hiszen Veszprém és Székesfehérvár között ha elkészül a csóri elkerülő csak Várpalotán kell belterületi úton közlekedni.
2006.01.24. 09:02 |
Várhatóan a jövő nyárra elkészül a 71-es főút három balatoni települést elkerülő szakasza. Az új útvonal mintegy kétharmada a leendő M8-as autópálya egyik része lesz.
Megkezdődik a 71-es balatoni főút Balatonfűzfőt, Balatonkenesét és Balatonakarattyát elkerülő szakaszának építése - közölte Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára. A 17,3 kilométeres pályaszakasz megépítése tízmilliárd forintba kerül, várhatóan jövő nyárra készül el.
Az új útvonal egy része egybeesik a leendő M8-as autópályával
Az új útvonal 11,6 kilométere egyben a leendő M8-as autópálya egyik része lesz. Az elkerülőút M7-es autópályáig való kiépítésének, valamint az ottani csomópont létesítésének engedélyezési tervei az idei év végéig elkészülnek. Várhatóan 2007 második félévében elkezdődhet a 3,4 kilométeres pályaszakasz kivitelezése, illetve csatlakozása az M7-eshez.
Az útpénztárrendszer felállítását tervezi a kormány: az autópálya-fejlesztések mellett folytatja az elkerülőutak építését is, amihez több helyről is szeretne pénzforrásokat bevonni. Leginkább - az autópálya-kötvényhez hasonló kötvénykibocsátás révén - a magántőkét, uniós forrásokat, valamint állami költségvetési pénzeket használnak fel. Több mint 200 milliárd forintnyi kötvényt bocsát ki az Állami Autópályakezelő Rt. a közeljövőben.
Dióssy Gábor szerint az M8-as autópálya kialakítása továbbra is fontos feladat; egyes szakaszai már elkészültek, illetve idén is tovább épülnek majd: már zajlik a 8-as gyorsforgalmi út Várpalotát elkerülő szakaszának az engedélyeztetési eljárása és előkészítő munkálata. Nyíregyházát az év végére el lehet érni autópályán, március végéig átadják az M6-os Dunaújvárosig vezető szakaszát, valamint az év második felében elkezdik a délebbre eső szakaszok építését is.
Megkezdődik a 71-es balatoni főút Balatonfűzfőt, Balatonkenesét és Balatonakarattyát elkerülő szakaszának építése - közölte Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára. A 17,3 kilométeres pályaszakasz megépítése tízmilliárd forintba kerül, várhatóan jövő nyárra készül el.
Az új útvonal egy része egybeesik a leendő M8-as autópályával
Az új útvonal 11,6 kilométere egyben a leendő M8-as autópálya egyik része lesz. Az elkerülőút M7-es autópályáig való kiépítésének, valamint az ottani csomópont létesítésének engedélyezési tervei az idei év végéig elkészülnek. Várhatóan 2007 második félévében elkezdődhet a 3,4 kilométeres pályaszakasz kivitelezése, illetve csatlakozása az M7-eshez.
Az útpénztárrendszer felállítását tervezi a kormány: az autópálya-fejlesztések mellett folytatja az elkerülőutak építését is, amihez több helyről is szeretne pénzforrásokat bevonni. Leginkább - az autópálya-kötvényhez hasonló kötvénykibocsátás révén - a magántőkét, uniós forrásokat, valamint állami költségvetési pénzeket használnak fel. Több mint 200 milliárd forintnyi kötvényt bocsát ki az Állami Autópályakezelő Rt. a közeljövőben.
Dióssy Gábor szerint az M8-as autópálya kialakítása továbbra is fontos feladat; egyes szakaszai már elkészültek, illetve idén is tovább épülnek majd: már zajlik a 8-as gyorsforgalmi út Várpalotát elkerülő szakaszának az engedélyeztetési eljárása és előkészítő munkálata. Nyíregyházát az év végére el lehet érni autópályán, március végéig átadják az M6-os Dunaújvárosig vezető szakaszát, valamint az év második felében elkezdik a délebbre eső szakaszok építését is.