-
Nyolc nemzetiségi önkormányzat kezdte meg a munkát
Az új ciklusban összesen nyolc nemzetiségi önkormányzat képviselői kezdték meg munkájukat. A székesfehérvári kisközösségeket segítő testületek elnökeivel szerdán délután találkozott dr. Cser-Palkovics András.
2024.11.20. -
Lakossági fórum Öreghegyen
A közlekedés volt az egyik legfontosabb téma az Öreghegyi lakossági fórumon, ahova szerdán kora este Östör Annamária a 12. számú választókörzet önkormányzati képviselője várta a városrészben élőket. Szó volt arról, hogy várhatóan a jövő évi városi költségvetés tartalmazza majd a Nagyszombati felújításának első ütemét, a Pozsonyi út teljes felújítására pedig 2025 március végéig nyújtja be pályázatát Fehérvár.
2024.11.20. -
Modern eszközöket kaptak
A Soponyai Iskoláért Alapítvány és a Kodolányi János Egyetem együttműködésében a Magyar Falu Program támogatásával modern élménypedagógiai eszközökkel gazdagította a Zichy János Általános Iskola felszereltségét.
2024.11.22. -
Előadás a genetikai módosításokról
A genetikai módosításokról és a GMO-król hallhattak előadást az érdeklődők a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvári Képzési Központjában. Az előadó ezúttal Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója volt.
2024.11.22.
Úton a jövő iskolája felé – Rubik terem nyílt az István Király Általános Iskolában
A KIP (Komplex Instrukciós Program) egy olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, amely a különböző társadalmi helyzetű, különböző képességű és teljesítményű gyerekek hatékony együttnevelését tűzte ki célul. Eredetileg a San Franciscó-i Stanford Egyetemen fejlesztették ki, Magyarországon pedig a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola alakította a magyar viszonyokhoz. A KIP a speciális kooperatív technika révén, sikerélményeken keresztül a tanuláshoz való viszonyt kívánja javítani. Mindezt olyan sokrétű csoportmunkára építő foglalkozások gondos előkészítésével valósítja meg, melyek a gyerekeket közös gondolkodásra és kreatív ötletelésre készteti. A foglalkozás megkezdése előtt fontos a részfeladatok tisztázása, valamint annak megerősítése, tudatosítása a tanulókban, hogy nincs közöttük olyan, aki mindenhez egyformán kitűnően ért, és azt, hogy mindenki talál olyan feladatot, amelynek a megoldására maradéktalanul képes.
Az István Király Általános Iskola nevelőtestületének hosszú évek óta pedagógiai hitvallása, hogy minden gyermek tehetséges valamiben, ezért a sokoldalú képességfejlesztés mindenki számára elérhető az intézményben. „Pedagógiánk sikere az élményekben, cselekvésben gazdag, játékosságra épülő módszerek alkalmazásában áll. Intézményünk arculatát Polgár Judit Sakkpalota programja, a stratégiai játékok és a KIP alkalmazása teszi egyedivé. Az idei tanévtől a játékórákat a jelen sajtótájékoztató keretében átadásra kerülő Rubik-teremben tartjuk, mellyel elhivatottságunkat szeretnénk kifejezni, a játék nevelés-oktatásban betöltött szerepében. Rubik Ernő egyszer azt mondta, hogy az a lényeg, hogy amivel foglalkozom, abban örömömet leljem. Számunkra is az a fontos, hogy diákjaink számára öröm legyen a tanulás, megalapozva ezzel további életükben a tanuláshoz és munkához való viszonyukat.” – fogalmazott Krählingné Kovács Tünde, az István Király Általános Iskola igazgatója.
„A KIP program nagyon előnyös, mind a tehetséges, mind pedig a felzárkóztatásra szoruló gyerekek szempontjából. A módszer csoportban munkáltatja a gyerekeket, akik egyéni feladatot is kapnak, és ez lehetővé teszi, hogy a személyre szabott differenciálás tanórai keretek között is megvalósuljon.” – mondta el Bükkiné Andó Mónika, gyógypedagógus, az István Király Általános Iskola igazgatóhelyettese.
A programba való belépés feltétele, hogy az iskola tanárai részt vegyenek egy 30 vagy 60 órás képzésben, és az elsajátított módszert a tanórák maximum 20%-ban alkalmazzák. A módszer alkalmazásának megerősítése és folyamatos fejlesztése érdekében a szakemberek öt éven keresztül követik a résztvevő iskolákat. Az eseményen részt vett Török Szabolcs, a Székesfehérvári Tankerület igazgatója és Viza Attila, a körzet önkormányzati képviselője is.