-
Leendő pilóták Börgöndön
Az Ifjúsági Pilóta Program keretében nyílt napot tartott a jelentkezőknek az Albatrosz Repülő Egyesület a börgöndi repülőtéren. A 14 és 18 év közötti fiatalok közül a legjobbak, akik a teszteken is megfelelnek, már elkezdhetik a képzést a nyári táborokban. A cél, hogy a magyar honvédségnek számos tehetséges pilótát, és műszaki beállítottságú fiatalt tudjanak képezni.
2025.04.26. -
Óvodai beiratkozás 2025.
Április 28-án (hétfőn), április 29-én (kedden) és április 30-án (szerdán) lesz az óvodai beiratkozás a 2025/2026-os nevelési évre Székesfehérváron, az önkormányzati fenntartású intézményekben. Ezt megelőzően nyílt napokra is várják a kicsiket és szüleiket. Azokat a gyerekeket kell beíratni, akik 2025. augusztus 31-ig betöltik a harmadik életévüket.
2025.04.25. -
Alba Expo
Első alkalommal szervezett szakmai kiállítást az OTTI Manufactura. Az expon hideg és melegburkoló workshopokon vehettek részt és a témához kapcsolódó előadásokat hallgathattak meg az érdeklődők.
2025.04.25. -
Ünnep a Mesevilág Bölcsődében
Vargáné Várady Krisztina, a Mesevilág Bölcsőde kisgyermeknevelője vehette át idén a székesfehérvári közgyűlés által alapított Bölcsődei Gondozásért-díjat.
2025.04.25.
Úton a jövő iskolája felé – Rubik terem nyílt az István Király Általános Iskolában
A KIP (Komplex Instrukciós Program) egy olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, amely a különböző társadalmi helyzetű, különböző képességű és teljesítményű gyerekek hatékony együttnevelését tűzte ki célul. Eredetileg a San Franciscó-i Stanford Egyetemen fejlesztették ki, Magyarországon pedig a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola alakította a magyar viszonyokhoz. A KIP a speciális kooperatív technika révén, sikerélményeken keresztül a tanuláshoz való viszonyt kívánja javítani. Mindezt olyan sokrétű csoportmunkára építő foglalkozások gondos előkészítésével valósítja meg, melyek a gyerekeket közös gondolkodásra és kreatív ötletelésre készteti. A foglalkozás megkezdése előtt fontos a részfeladatok tisztázása, valamint annak megerősítése, tudatosítása a tanulókban, hogy nincs közöttük olyan, aki mindenhez egyformán kitűnően ért, és azt, hogy mindenki talál olyan feladatot, amelynek a megoldására maradéktalanul képes.
Az István Király Általános Iskola nevelőtestületének hosszú évek óta pedagógiai hitvallása, hogy minden gyermek tehetséges valamiben, ezért a sokoldalú képességfejlesztés mindenki számára elérhető az intézményben. „Pedagógiánk sikere az élményekben, cselekvésben gazdag, játékosságra épülő módszerek alkalmazásában áll. Intézményünk arculatát Polgár Judit Sakkpalota programja, a stratégiai játékok és a KIP alkalmazása teszi egyedivé. Az idei tanévtől a játékórákat a jelen sajtótájékoztató keretében átadásra kerülő Rubik-teremben tartjuk, mellyel elhivatottságunkat szeretnénk kifejezni, a játék nevelés-oktatásban betöltött szerepében. Rubik Ernő egyszer azt mondta, hogy az a lényeg, hogy amivel foglalkozom, abban örömömet leljem. Számunkra is az a fontos, hogy diákjaink számára öröm legyen a tanulás, megalapozva ezzel további életükben a tanuláshoz és munkához való viszonyukat.” – fogalmazott Krählingné Kovács Tünde, az István Király Általános Iskola igazgatója.
„A KIP program nagyon előnyös, mind a tehetséges, mind pedig a felzárkóztatásra szoruló gyerekek szempontjából. A módszer csoportban munkáltatja a gyerekeket, akik egyéni feladatot is kapnak, és ez lehetővé teszi, hogy a személyre szabott differenciálás tanórai keretek között is megvalósuljon.” – mondta el Bükkiné Andó Mónika, gyógypedagógus, az István Király Általános Iskola igazgatóhelyettese.
A programba való belépés feltétele, hogy az iskola tanárai részt vegyenek egy 30 vagy 60 órás képzésben, és az elsajátított módszert a tanórák maximum 20%-ban alkalmazzák. A módszer alkalmazásának megerősítése és folyamatos fejlesztése érdekében a szakemberek öt éven keresztül követik a résztvevő iskolákat. Az eseményen részt vett Török Szabolcs, a Székesfehérvári Tankerület igazgatója és Viza Attila, a körzet önkormányzati képviselője is.