11.1 Az ügyintézés helye, elérhetőségek:
- Igazgatási és Környezetvédelmi Iroda, 8000 Székesfehérvár, Városház tér 2.
-
Timár Erika
(22) 537-638
timar.erika@pmhiv.szekesfehervar.hu
11.2 Vonatkozó jogszabályok:
- a társasházkezelő, az ingatlankezelő, az ingatlanközvetítő, valamint az ingatlanvagyon-értékelő és -közvetítő szolgáltatói tevékenység üzletszerűen történő végzésének feltételeiről és a nyilvántartásba vétel részletes szabályairól szóló a 499/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet
- A lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény
- Általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. tv.
11.3 Hatásköri, illetékességi szabályok:
Az üzletszerű ingatlanközvetítő vagy ingatlanvagyon-értékelő és közvetítő tevékenységre vonatkozó kérelmet a megyeszékhely szerinti városi önkormányzat jegyzőjéhez kell benyújtani.
11.4 Üzletszerű ingatlanközvetítő vagy ingatlanvagyon-értékelő és közvetítő tevékenység:
- Üzletszerű ingatlanközvetítő vagy ingatlanvagyon-értékelő és közvetítő tevékenységet végezhet:
a) olyan TERMÉSZETES SZEMÉLY szolgáltató, aki a nemzetgazdasági miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeiről szóló miniszteri rendelet szerinti társasházkezelői, ingatlankezelői, ingatlanközvetítői vagy ingatlanvagyon-értékelő és -közvetítői szakképesítéssel (a továbbiakban: szakképesítés) rendelkezik, és olyan gazdálkodó szervezet személyesen közreműködő tagja, alkalmazottja vagy foglalkoztatottja, melynek tevékenységi köre az általa nyújtani kívánt, mindenkor hatályos TEÁOR nómenklatúra szerinti ingatlanügynöki vagy -kezelési szolgáltatásra is kiterjed, vagy
b) GAZDÁLKODÓ SZERVEZET szolgáltató, amelynek tevékenységi köre az általa nyújtani kívánt, mindenkor hatályos TEÁOR nómenklatúra szerinti ingatlanügynöki vagy -kezelési szolgáltatásra is kiterjed, és amely legalább egy olyan személyesen közreműködő taggal, alkalmazottal vagy - EGYÉNI VÁLLALKOZÓ esetén, ha a tevékenységet nem maga látja el, legalább egy olyan - foglalkoztatottal rendelkezik, aki a hatóság által vezetett, általa nyújtani kívánt szolgáltatásra vonatkozó, e rendelet szerinti nyilvántartásban szerepel.
Gazdálkodó szervezet az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján 2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézésre kötelezett.
https://ohp-20.asp.lgov.hu/kereses?sourceUrl=%2Fugyinditas
Elektronikus ügyintézés tájékoztató: https://ekozig.szekesfehervar.hu/
A kérelem innen is letölthető! Az itt található ingatlanközvetítő szolgáltatás adatlap kitöltésével benyújtható
.
- A kérelem mellé csatolni kell az alábbiakat:
- meghatalmazást, amennyiben nem az önálló képviseletre jogosult jár el,
- a szakképesítést tanúsító bizonyítvány hiteles másolatát,
- a munkáltató vagy a foglalkoztató pecsétjével és cégszerű aláírásával ellátott, 30 napnál nem régebben kiállított igazolást (a Korm.rendelet 2. § a) pont ab) alpontjában foglaltak esetén),
- 90 napnál nem régebbi cégkivonatot, aláírási címpéldányt, egyéni vállalkozó esetében az egyéni vállalkozók hatósági nyilvántartásba vételéről szóló igazolás hiteles másolatát,
- Nemzeti adóhatóság által 30 napnál nem régebben kiállított köztartozás mentességi igazolás,
- vagy szereplés az Nemzeti adóhatóság köztartozásmentes adózók adatbázisában,
- a bejelentő lakóhelye vagy székhelye szerint illetékes Önkormányzati adóhatóság által 30 napnál nem régebben kiállított köztartozás mentességi igazolás,
- természetes személy büntetlen előéletét igazoló erkölcsi bizonyítvány.
- A hatóság a hiánytalan bejelentést tevő üzletszerű ingatlankezelő, valamint a szolgáltatási tevékenység végzéséhez szükséges engedéllyel rendelkező ingatlanközvetítő vagy ingatlanvagyon-értékelő és közvetítői tevékenységet végző szolgáltatókról nyilvántartást vezet.
Amennyiben nem az önálló képviseletre jogosult személy jár el az ügyben, javasoljuk, hogy szíveskedjenek az alábbi meghatalmazás mintát kitölteni: meghatalmazás (.doc)