-
Openhouse iroda nyílt
Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.
2024.11.22. -
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15. -
Fiatal Vállalkozók Hete
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége idén is megrendezi a Fiatal Vállalkozók Hetét Székesfehérváron a Kodolányi János Egyetemen. Ezúttal is a fiatal vállalkozók fejlődését, kapcsolatépítését és inspirálását tűzték ki célul.
2024.11.15.
Vadonatúj midibusz prototípussal érkezett az Ikarus a legnagyobb szakipari vásárra
Először jelenik meg önálló kiállítóként az Ikarus a Busworldön
Az Ikarus mindig is elkötelezett partner volt a városi közlekedés fejlesztése és a változó piaci igények lefedése terén. A 2024-es évre való felkészülés keretében a vállalat új tervekkel és fejlesztésekkel, kibővített termék-, és szolgáltatás portfólióval reagál az átalakuló elvárásokra.
Ennek a megújulásnak a jegyében készült el a kiállításon most bemutatkozó legújabb fejlesztésű elektromos busza, az Ikarus 80e midibusz. A 8,5 méter hosszúságú, 2 ajtós kivitelű kisbusz független kerékfelfüggesztéssel rendelkezik, a szállítható személyek száma 55/18, motorteljesítménye: 100kW/170kW; 2000Nm, az akkumulátoré pedig 281,9 kWh.
Az elektromos midibusz azonban csak egy része az Ikarus 2024-es terveinek. A kiállításon bemutatkoznak az Ikarus 120e v4, valamint az Ikarus elektromos csuklós busz, a 180e projekttervei is. A legújabb fejlesztéseknek köszönhetően már ezek a járművek is független kerékfelfüggesztéssel rendelkeznek. Az új felépítési megoldások kialakítása során a mérnökök munkáját és a partnerek erőfeszítéseit is maximálisan támogató szoftvermegoldásokat vezetett be a cég. Az pedig minden Ikarus elektromos buszban egységes, hogy kizárólag a legjobb minőségű beszállítói termékek találhatóak meg bennük, többek között a KNORR, ZF (BOSCH), CATL és ACTIA márkák.
"Az Ikarus minden területét érintő újításokkal az a célunk, hogy a vállalatot a jövőben versenyképesebbé tegyük. Ennek érdekében fő fókuszba helyeztük a leendő partnereinket, akik egyedi igényeinek megfelelő, akár kisebb mennyiségű elektromos buszokat rendelhetnek vagy bérelhetnek is. A vasszerkezeti portfoliónk bővítése szintén célirányos, hiszen a kompetenciáink megőrzése mellett hatékonyan támogatja az üzleti rugalmasságunkat" – Fehér Roland, az Ikarus vezérigazgatója.
A tervek szerint ez a portfólióbővítés lehetővé teszi az Ikarus buszait értékesítő Electrobus Europe számára, hogy a jövőben még több tenderen vegyen részt, kifejezetten a városi és kisvárosi tömegközlekedés kibocsátásmentes optimalizálására összpontosítva.
Az elektromos buszok portfoliójának bővítése mellett, az Ikarus maximalizálja és optimalizálja székesfehérvári üzemének gyártási kapacitását is, nagyobb hangsúlyt helyezve a fémipari, hegesztési technológiát használandó termékelőállításokra és szolgáltatásokra, mint például szerelvények, platók és vasúti kocsielemek gyártása, készjármű-festés, hegesztés és plazmavágás.