-
Hétvégi vásárlás adományozással
Vasárnapig tart az év legnagyobb élelmiszergyűjtő akciója a Magyar Élelmiszerbank Egyesület szervezésében. Az ország 154 településén 365 áruházban összesen 6500 önkéntes gyűjti majd az adományokat. Székesfehérváron nyolc helyszínen, a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank zöld mellényt viselő önkéntesei köszönettel fogadják a hűtést nem igénylő, tartós élelmiszereket, édességeket.
2024.11.16. -
Nemzeti konzultáció a magyar érdekek mentén – részvételre kérik a lakosságot
A válságok korában élünk, egymás után vagy egymással egyidőben jelennek meg súlyos konfliktusok a világban. Ilyen helyzetben fontos a gazdasági semlegesség, valamint az, hogy egyetértési pontokat alakítsunk ki és közösen döntsünk a céljainkról – hívták fel a figyelmet Vargha Tamás és Törő Gábor országgyűlési képviselők közös székesfehérvári sajtótájékoztatójukon. A honatyák a nemzeti konzultáción való részvételre kérték a lakosságot.
2024.11.15. -
A Magyar Jelnyelv Napja
A magyar jelnyelvről és a magyar jelnyelv használatáról szóló 2009. évi CXXV. törvényt november 9-én fogadták el. E törvény megszületésének jelentőségét elismerve, e nap emlékére november 9. a magyar jelnyelv napja 2017 óta, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének kezdeményezése nyomán.
2024.11.09. -
Nemzeti gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 68. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. November 4-én, hétfőn 18.30-kor néma mécsesgyújtás és megemlékezés lesz az Országalmánál. A Nemzeti Gyásznapon az 1956-os forradalom és szabadságharc mártírjaira emlékezik Székesfehérvár.
2024.11.04.
Változások a KRESZ-ben - a kerékpárosoknak is kötelező lesz a mellény
Egy tavalyi kormányrendelet, illetve a 2004-es EU-csatlakozás miatt módosítani kell a KRESZ-t. A korszerűsítés nemcsak az uniós szabályok átvétele miatt elengedhetetlen, hanem egyszerűsíteni is kell az előírásokat. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium még 2006 első félévében nyilvánosságra hozza a továbbiakban érvényes szabálymódosításokat. A jövőben például a kerékpárosoknak rossz látási viszonyok esetén kötelező lesz fényvisszaverő mellényt viselniük.
Az Országos Balesetmegelőzési Bizottság ügyvezető elnöke a KRESZ tervezett változásairól nyilatkozott. A legfontosabb újdonságok a fényvisszaverő mellények használatára vonatkoznának.
Egy tavalyi kormányrendelet, illetve a 2004-es EU-csatlakozás miatt módosítani kell a KRESZ-t. A korszerűsítés nemcsak az uniós szabályok átvétele miatt elengedhetetlen, hanem egyszerűsíteni is kell az előírásokat - legalábbis a kabinet szerint. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium még 2006 első félévében nyilvánosságra hozza a továbbiakban érvényes szabálymódosításokat - írja az MTI.
Néhány alapvető, a kerékpárosok és gyalogosok biztonságát növelő változtatási javaslatról és az új KRESZ terveiről Pausz Ferenc alezredes, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB) ügyvezető elnöke beszélt a hírügynökségnek. A jövőben például a kerékpárosoknak rossz látási viszonyok esetén kötelező lesz fényvisszaverő mellényt viselniük. Ez fontos a közlekedés biztonsága szempontjából, mert például amíg a keresztező, vagy kanyarodó kerékpáros stoplámpáját az autós nem észlelheti, a mellény még a sötét ruházatú biciklistán és gyalogoson is felvillan a fényszóró sugarában.
Iskolások és idősek is hordjanak fényvisszaverő mellényeket?
Pausz ugyancsak célszerűnek tartja, hogy az iskolásoknak ugyancsak fényvisszaverő mellényt, vagy táskát vásároljanak a szülők. Idősek kézitáskáján - ha nem akarnak mellényt viselni - szintén jó szolgálatot tehet a fényvisszaverő csík. A gépjárművek vezetőinek jól észlelhető közúti jelzésekkel akarnak segíteni. Ezek közé tartozik a különböző be-ki kanyarodó sávok, a körforgalmak, a közlekedési lámpák sávonkénti haladást meghatározó kiegészítő fényei, a tereléseket, szűkületeket jóelőre jelző villogó fények.
Az alezredes szerint ajánlatos lenne a téli-gumik használatának módját és körülményeit is a KRESZ-ben előírni. "Mivel a legtöbb súlyos balesetet a gyorshajtás, a szabálytalan előzés, a vasúti átjárón áthajtás és az ittas vezetés okozza, ezekről is hatásosabban kell rendelkezni az új KRESZ-ben" - mondta Pausz. Ezekről a partner szervekkel, s a gyártókkal (például a kerékpárok jelzőfényekkel való felszereléséről) is együttműködve kell rendelkezni szerinte.