-
Pályaválasztás előtt
Tizenhét pályaválasztás előtt álló, saját családjuk nélkül nevelkedő tini vett részt a székesfehérvári Grundfos Magyarország Gyártó Kft által szervezett pályaválasztási programon. A „Vigyázó kéz” Gyermekvédelmi Egyesület által támogatott gyerekeket Udvar Csaba ügyvezető várta a fehérvári gyárban.
2024.09.12. -
Harman Hackathon harmadszor
Harmadik alkalommal hirdeti meg az Óbudai Egyetem Alba Regia Kar, a Harman Becker Kft. és Székesfehérvár Önkormányzata a „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon” ötlet- és prototípusfejlesztő versenyt. A középiskolások és egyetemisták alkotta csapatok október 18-ig, egy kisfilm elkészítésével nevezhetnek a selejtezőbe, ahonnan hat középiskolai és nyolc egyetemi csapat jut a november 15-én kezdődő 24 órás döntőbe.
2024.09.12. -
Új alumínium újrahasznosító
Modern, hatékony és fenntartható üzemet épített a Hydro Székesfehérváron. Az új gyáregység fogyasztói és termelési hulladékból állít elő új alapanyagot, ezzel csökkentve az alumíniumtermelés környezeti terhelését. Kedden a Hydro és partnerei, valamint a város és a kormány képviselői jelenlétében indították el a termelést az új üzemben.
2024.09.10. -
Fülöp-szigeteki üzletemberek érkeztek
A Fülöp-szigeteki Kereskedelmi és Iparkamara delegációja járt hivatalos látogatáson csütörtökön Székesfehérváron. A 12 iparágat képviselő, 23 fős csoport tagjait Lehrner Zsolt alpolgármester fogadta a Városházán. A kamara magyar tagozatának elnöke, Ferdinand Ferrer vezette delegáció megbeszélést folytatott a vármegye gazdasági szereplőivel és látogatást tettek az Alba ipari Zónában is.
2024.09.05.
Változatlan árakon használhatjuk az autópályákat 2009-ben
Az elektronikus autópálya matricák ára és kínálata nem változik az idén, a két évvel korábbi szinten marad a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium döntése értelmében - közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. A szaktárca az árszabáson kívül a pótdíjak mértékét sem változtatta meg.
2009.01.07. 09:34 |
Az elektronikus autópálya matricák ára és kínálata nem változik az idén, a két évvel korábbi szinten marad a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium döntése értelmében - közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK). A társaság hangsúlyozta: mivel az előzetes szakmai egyeztetések során az érintett felek egyike sem fogalmazott meg áremelési javaslatot, ezért a szaktárca az árszabáson kívül a pótdíjak mértékét sem változtatta meg.
A három és fél tonna össztömeget meg nem haladó járműveknek továbbra is 1.170 forintot kell fizetniük a négy napos elektronikus matricákért, amelyek ára május és október között ismételten 1.530 forintra módosul.
A legkisebb kategóriába tartozó járművek éves bérlete 37.200 forint, míg a 12 tonnánál nehezebb össztömegű járműveknek 198.000 forintot kell fizetniük ugyanezért. A tizenöt napon belül történő befizetés esetén a pótdíj mértéke 15.300 forint marad a legalacsonyabb súlyú járművek esetében, míg az ennél későbbi törlesztés esetén 63.750 forintra nő a büntetés.
A magyarországi gyorsforgalmi úthálózat hossza tavaly közel 70 kilométerrel növekedett 2008-ban, miután átadták az M0-ás autóút keleti szektorát és északi szektorának egy részét a Megyeri híddal együtt, továbbá az M6-os autópálya M0 és Érdi tető közötti részét, valamint az M7-es és M70-es autópályák hiányzó szakaszait.
A jogosultság ellenőrzése a megszokott módon, rendszám alapján történik. A rendszert érintő egyetlen változás, hogy a fizetős autópálya-szakaszokon végzett mobil csoportos ellenőrzések 2009. január 1-jétől az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től a Nemzeti Közlekedési Hatóság feladatkörébe kerülnek.
A három és fél tonna össztömeget meg nem haladó járműveknek továbbra is 1.170 forintot kell fizetniük a négy napos elektronikus matricákért, amelyek ára május és október között ismételten 1.530 forintra módosul.
A legkisebb kategóriába tartozó járművek éves bérlete 37.200 forint, míg a 12 tonnánál nehezebb össztömegű járműveknek 198.000 forintot kell fizetniük ugyanezért. A tizenöt napon belül történő befizetés esetén a pótdíj mértéke 15.300 forint marad a legalacsonyabb súlyú járművek esetében, míg az ennél későbbi törlesztés esetén 63.750 forintra nő a büntetés.
A magyarországi gyorsforgalmi úthálózat hossza tavaly közel 70 kilométerrel növekedett 2008-ban, miután átadták az M0-ás autóút keleti szektorát és északi szektorának egy részét a Megyeri híddal együtt, továbbá az M6-os autópálya M0 és Érdi tető közötti részét, valamint az M7-es és M70-es autópályák hiányzó szakaszait.
A jogosultság ellenőrzése a megszokott módon, rendszám alapján történik. A rendszert érintő egyetlen változás, hogy a fizetős autópálya-szakaszokon végzett mobil csoportos ellenőrzések 2009. január 1-jétől az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től a Nemzeti Közlekedési Hatóság feladatkörébe kerülnek.