Változnak az autópálya építések - kevesebb lesz a tervezettnél

 Jelentősen csökkent az autópálya-építési lendület, ami a leendő M9-es, az M4-es és az M8-as különböző szakaszait illeti. Az már biztos, hogy a majdani M4-es nyomvonalán például Püspökladánynál megáll a fejlesztés, onnan a keleti országhatárig 2013-ig nem épül autópálya. Az M8-as pedig ahelyett, hogy Rábafüzestől egészen Szolnokig futna Kecskemét mellett, csak a Dunától kelet felé épülne meg. Egyelőre semmi garancia arra, hogy azok a fejlesztések, amelyek végül bekerültek vagy bekerülnek az operatív programokba vagy akár a feladatokat két évre előre ütemező akciótervekbe, meg is valósulnak...
2007.06.04. 07:32 |
Jelentősen csökkent az autópálya-építési lendület, ami a leendő M9-es, az M4-es és az M8-as különböző szakaszait illeti. Az már biztos, hogy a majdani M4-es nyomvonalán például Püspökladánynál megáll a fejlesztés, onnan a keleti országhatárig 2013-ig nem épül autópálya.





Ugyancsak megváltozott a tervezett M9-es nyomvonala is. Amely Soprontól Nagykanizsa, Dombóvár érintésével Szeged után vezetne ki az ország déli határánál. Úgy tűnik csak a középső szakaszokra, valamint az M85-ös úton a Peresztegtől Sopronon át az országhatárig húzódó szakaszra lesz pénz.

Dombóvár és Sopron között, valamint az 54-es és az 53-as főút között nem épül meg az autópálya. Az M8-as pedig ahelyett, hogy Rábafüzestől egészen Szolnokig futna Kecskemét mellett, csak a Dunától kelet felé épülne meg. Kimaradt a Budapest és Miskolc közötti vasúti fővonal rekonstrukciója a tervek közül, akárcsak a Zalalövő-Zalaegerszeg vasútvonal fejlesztése.

Ráadásul egyelőre semmi garancia arra, hogy azok a fejlesztések, amelyek végül bekerültek vagy bekerülnek az operatív programokba vagy akár a feladatokat két évre előre ütemező akciótervekbe, meg is valósulnak - derül ki a Népszabadságból.