-
Openhouse iroda nyílt
Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.
2024.11.22. -
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15. -
Fiatal Vállalkozók Hete
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége idén is megrendezi a Fiatal Vállalkozók Hetét Székesfehérváron a Kodolányi János Egyetemen. Ezúttal is a fiatal vállalkozók fejlődését, kapcsolatépítését és inspirálását tűzték ki célul.
2024.11.15.
Várhatóak-e alacsonyabb árak a székesfehérvári élelmiszer-kiskereskedelemben?
A Lidl bolthálózat tavalyi forgalma 9 milliárd euró körül alakult, ami becslések szerint 12,6 százalékosnövekedést jelent az előző évhez képest, míg a nagy konkurens, az ugyancsak német Aldi 5,6 százalékkal növelte forgalmát Németországban. Az összeurópai piacot nézve az egyre gyarapodó Lidl boltok várhatóan az idén a 30 milliárd eurós forgalmat is elérhetik ami már összemérhető az Aldi tavalyi 25, idénre tervezett 37 milliárdos forgalmával.
A Lidl bolthálózat tavalyi forgalma 9 milliárd euró körül alakult, ami becslések szerint 12,6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, míg a nagy konkurens, az ugyancsak német Aldi 5,6 százalékkal növelte forgalmát Németországban. Az összeurópai piacot nézve az egyre gyarapodó Lidl boltok várhatóan az idén a 30 milliárd eurós forgalmat is elérhetik ami már összemérhető az Aldi tavalyi 25, idénre tervezett 37 milliárdos forgalmával.
Eddig szinte minden gazdasági újságíró bicskája beletörött abba ha átfogó cikket akart megjelentetni a Lidl-ről, ugyanis a több száz kft-ből álló, Dieter Schwarz tulajdonában lévő kék-sárga-piros emblémájú cégről még az is nehezen állapítható meg, hogy melyik bolt melyik kft-hez tartozik. Ráadásul az említett vállalkozások a Dieter Schwarz Stiftung GmbH irányítása alatt áll, amibe minden nyilvánosságkutató bicskája beletörik. A jelenleg 63 éves cégúr olyannyira menekül a nyilvánosság elől, hogy nemrégiben egy céges konferencián is az egyik alkalmazott nevében vett részt.
A Lidl bolthálózat az ugyancsak német Aldi-val áll folyamatos árversenyben. Míg az Aldi 700 terméket forgalmaz boltjaiban, addig a Lidl 1200 cikkből állítja össze kínálatát, könyörtelenül leszorítva az árakat. Az olcsóság és a folyamatos forgalomnövekedést a Lidl kökemény beszerzői támasztják alá. A vásárlói tapasztalatok pedig igazolták, hogy a Lidl-boltokban mindig dolgoznak az alkalmazottak. A német szakszervezet szerint elvárás az ingyenes túlóra, a munkakezdés előtt negyedórával való megjelenés, a vásárlók morgás nélküli kiszolgálása. Ezt rendszeres tesztvásárlással ellenőrzi a vállalat.
Székesfehérváron öt bolt nyitását tervezi a Lidl, ami a vásárlók és az árak szempontjából pozitív, azonban a város kiskereskedelme valószínüleg áldozata lesz a bolthálózat megjelenésének, éppen az alacsony árak miatt. Az Alba Ipari Zónában épülő 31 ezer négyzetméteres logisztikai központ nem erre az 5 boltra települt ide, várhatóan a következő egy-két évben 25-30 hosszabb távon pedig száz üzlet nyitását tervezi Dieter Schwarz birodalom.