-
A diákképviselet erősítése a cél
Csütörtökön Székesfehérvár adott otthont a PRIME Projekt szakmai zárókonferenciájának. A Városháza Dísztermében összegezték és értékelték a diákönkormányzati részvételi formák fejlesztésére három országban – Magyarországon, Romániában és Szlovákiában – életre hívott kétéves programot, ami a Nemzeti Ifjúsági Tanács és partnerszervezeteinek gondozásában, Erasmus+ támogatással valósulhatott meg.
2024.11.28. -
Köszönet az elmúlt évtizedekért
A Polgármesteri Hivatalban töltött 28, illetve 26 esztendőért mondott köszönetet dr. Cser-Palkovics András polgármester és dr. Bóka Viktor címzetes főjegyző Borosné Kocsis Erikának és Südi Gabriellának. A nyugdíjba vonuló kollégákkal szerdán reggel egy jó hangulatú beszélgetés keretében elevenítették fel az elmúlt évtizedekben köztisztviselőként végzett munka legfelejthetetlenebb pillanatait, végigkövetve a közigazgatásban bekövetkezett változásokat is.
2024.11.27. -
Sasvári Csilla a Sportbarátokban
A Vörösmarty Rádió szerkesztő-műsorvezetőjével, Sasvári Csillával folytatódott a Sportbarátok sorozat.
2024.11.28. -
Erősödő érdekképviselet
Befejeződött a Nemzeti Ifjúsági Tanács által életre hívott két éves program, melynek célja a fiatalok érdekképviseletének megerősítése volt.
2024.11.28.
Vásárlási szokásokról készült felmérés - legtöbbet élelmiszerre, legkevesebbet sportra költünk
Tavaly év végén felmérés készült a székesfehérváriak fogyasztói szokásairól és a vásárlások alkalmával őket ért sérelmekről. A közvéleménykutatást a Fogyasztóvédelmi Egyesület megbízásából az Echo Survey készítette. Az eredményeket decemberben mutatták be a nagyáruházak vezetőinek jelenlétében.
A vizsgálat során 500 fehérvárit kérdeztek meg novemberben többek között arról is, hogy hány forintot költ havonta különböző dolgokra. A legtöbb pénzt élelmiszerre adják ki a fehérváriak, a második a sorban pedig a lakások rezsiköltsége. A felmérésből kiderült, hogy sportolásra, egészséges életmódra nagyon keveset szánunk.
A fehérvári háztartások 30%-a él 100-150 ezer forintból. A férfiak költenek a legtöbbet, bár az is igaz, hogy a nők jobban odafigyelnek az árakra. A felmérés a korosztályok közti különbségekre is kitér nem csupán a vásárlás, hanem a panaszok terén is.
A vásárlókat legtöbbször a megtévesztő reklámok és az eladók udvariatlansága zavarja, illetve az hogy nem kezelik megfelelően a panaszaikat. Az is gyakran előfordul, hogy mire a pénztárhoz érnek megváltozik az ár, és van amikor az akciós termék is drágább, mint mielőtt akciós lett. A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület a kutatást képzésekben is fel szeretné használni, hiszen elsődleges céljuk a vásárlók tudatos fogyasztóvá nevelése.