-
Valóban megtörtént!
Szemléletesen mutatja be a holokauszt borzalmait az az óriásmakett kiállítás, melyet csütörtökön nyitottak meg a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Széchenyi István Műszaki Technikumában. Az auschwitz-birkenaui koncentrációs táborokat ábrázoló, több mint 32 négyzetméteres alkotás az Experience History program keretében, az Élet Menete Alapítvány közreműködésével valósult meg.
2025.01.09. -
Kötelező a maszkviselés
2025. január 8-tól maszkviselési kötelezettség lépett életbe a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórházban. Az intézkedés a vármegye területén működő valamennyi fekvőbeteg-szakellátást nyújtó intézményére vonatkozik - tájékoztat a kórház közleményében.
2025.01.08. -
Hatékonyabban a tisztaságáért
Elektromos ipari hulladékporszívóval bővült a Városgondnokság gépparkja. A gép nemcsak a vegyes szemét felporszívózására alkalmas, hanem fertőtlenítő rendszerének köszönhetően különböző felületek hatékony tisztítására is.
2025.01.09. -
Tízpontos vállalás a közlekedés fejlesztéséért
Komfortosabb, és pontosabb lesz az utazás a jövőben. Tízpontos intézkedéscsomagot jelentett be a magyarországi tömegközlekedés helyzetének javítására Lázár János építési és közlekedési miniszter a Közlekedésinfó elnevezésű sajtótájékoztatón.
2025.01.09.
Vásárlási szokásokról készült felmérés - legtöbbet élelmiszerre, legkevesebbet sportra költünk
Tavaly év végén felmérés készült a székesfehérváriak fogyasztói szokásairól és a vásárlások alkalmával őket ért sérelmekről. A közvéleménykutatást a Fogyasztóvédelmi Egyesület megbízásából az Echo Survey készítette. Az eredményeket decemberben mutatták be a nagyáruházak vezetőinek jelenlétében.
A vizsgálat során 500 fehérvárit kérdeztek meg novemberben többek között arról is, hogy hány forintot költ havonta különböző dolgokra. A legtöbb pénzt élelmiszerre adják ki a fehérváriak, a második a sorban pedig a lakások rezsiköltsége. A felmérésből kiderült, hogy sportolásra, egészséges életmódra nagyon keveset szánunk.
A fehérvári háztartások 30%-a él 100-150 ezer forintból. A férfiak költenek a legtöbbet, bár az is igaz, hogy a nők jobban odafigyelnek az árakra. A felmérés a korosztályok közti különbségekre is kitér nem csupán a vásárlás, hanem a panaszok terén is.
A vásárlókat legtöbbször a megtévesztő reklámok és az eladók udvariatlansága zavarja, illetve az hogy nem kezelik megfelelően a panaszaikat. Az is gyakran előfordul, hogy mire a pénztárhoz érnek megváltozik az ár, és van amikor az akciós termék is drágább, mint mielőtt akciós lett. A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület a kutatást képzésekben is fel szeretné használni, hiszen elsődleges céljuk a vásárlók tudatos fogyasztóvá nevelése.