Vásárlási szokásokról készült felmérés - legtöbbet élelmiszerre, legkevesebbet sportra költünk

 Tavaly év végén felmérés készült a székesfehérváriak fogyasztói szokásairól és a vásárlások alkalmával őket ért sérelmekről. A közvéleménykutatást a Fogyasztóvédelmi Egyesület megbízásából az Echo Survey készítette. Az eredményeket decemberben mutatták be a nagyáruházak vezetőinek jelenlétében. A vizsgálat során 500 fehérvárit kérdeztek meg novemberben többek között arról is, hogy hány forintot költ havonta különböző dolgokra. A felmérésből kiderült, hogy sportolásra, egészséges életmódra nagyon keveset szánunk.
2006.01.04. 06:46 |

 Tavaly év végén felmérés készült a székesfehérváriak fogyasztói szokásairól és a vásárlások alkalmával őket ért sérelmekről. A közvéleménykutatást a Fogyasztóvédelmi Egyesület megbízásából az Echo Survey készítette. Az eredményeket decemberben mutatták be a nagyáruházak vezetőinek jelenlétében.

 A vizsgálat során 500 fehérvárit kérdeztek meg novemberben többek között arról is, hogy hány forintot költ havonta különböző dolgokra. A legtöbb pénzt élelmiszerre adják ki a fehérváriak, a második a sorban pedig a lakások rezsiköltsége. A felmérésből kiderült, hogy sportolásra, egészséges életmódra nagyon keveset szánunk.

 A fehérvári háztartások 30%-a él 100-150 ezer forintból. A férfiak költenek a legtöbbet, bár az is igaz, hogy a nők jobban odafigyelnek az árakra. A felmérés a korosztályok közti különbségekre is kitér nem csupán a vásárlás, hanem a panaszok terén is.

 A vásárlókat legtöbbször a megtévesztő reklámok és az eladók udvariatlansága zavarja, illetve az hogy nem kezelik megfelelően a panaszaikat. Az is gyakran előfordul, hogy mire a pénztárhoz érnek megváltozik az ár, és van amikor az akciós termék is drágább, mint mielőtt akciós lett. A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület a kutatást képzésekben is fel szeretné használni, hiszen elsődleges céljuk a vásárlók tudatos fogyasztóvá nevelése.