-
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva
Péntektől olcsóbban telefonálhatnak a magyar mobilszolgáltatók előfizetői az Európai Unió tagországaiba utazva, az uniós roamingdíj hatósági árcsökkenésének hatására. Az EU-ban működő mobilszolgáltatók mától maximum nettó 0,35 eurót számlázhatnak hívásindítás, és 0,11 eurót a hívásfogadás után az uniós tagországokban, és ugyanennyibe, vagyis 0,11 euróba kerül az SMS-küldés is.
2011.07.01. -
Szerdától eltűnik a 75 wattos hagyományos izzó
Szerdától nem rendelhetnek már 75 wattos hagyományos - vagyis nem energiatakarékos - izzókat sem az üzletek az Európai Unióban, a tagországok egy korábbi közös döntésének megfelelően. Az EU tavaly kezdte meg a hagyományos égők kereskedelmének felszámolását környezetvédelmi megfontolásokra hivatkozva. Először a 100 wattos izzókat vonták ki, majd idén szeptember 1-jétől a 75 wattosokon a sor.
2010.08.30. -
Egy új felmérés szerint az európaiak nehezen jönnek ki fizetésükből
Minden hatodik európai állandó nehézségekkel küzd a háztartási számlák kifizetésekor, és az uniós polgárok háromnegyede úgy gondolja, hogy országukban az előző évben nőtt a szegénység. Ezek a legújabb, a válság társadalmi hatásairól végzett Eurobarométer felmérés legfontosabb eredményei, amelyet kedden hozott nyilvánosságra az Európai Bizottság.
2010.06.22. -
Az uniós polgárok kevesebb, mint fele sportol rendszeresen
Az uniós polgárok 40%-a legalább hetente egyszer sportol és 65%-uk végez valamiféle testmozgást. Mindazonáltal 25%-uk csaknem teljesen inaktív – derül ki egy, az Európai Bizottság által közzétett, a sportról és a fizikai aktivitásról végzett különleges Eurobarométer-felmérésből. A németek 61%-a, az osztrákoknak pedig 57%-a tagja valamilyen sportklubnak vagy fizikai aktivitást is magában foglaló egyéb klubnak. Ez az arány Magyarországon 8%.
2010.04.09.
Versenyhátrányban a hazai fuvarozók az EU-ban
Az üzemanyag árának emelkedése alaposan megnehezítette a magyar közúti fuvarozók dolgát, ráadásul az EU-csatlakozás óta a magyar kamionok legfeljebb 200 liter üzemanyaggal léphetik át az uniós határt, derül ki a Világgazdaság cikkéből.
Az üzemanyag árának emelkedése alaposan megnehezítette a magyar közúti fuvarozók dolgát, ráadásul az EU-csatlakozás óta a magyar kamionok legfeljebb 200 liter üzemanyaggal léphetik át az uniós határt, derül ki a Világgazdaság cikkéből.
A közösségi vámjog a kereskedelmi közúti motoros járművek üzemanyagának vámmentességét 200 literben maximalizálja, a rendelet azonban a korlátozást csak mint lehetőséget tartalmazza. Egyes országok fuvarozói az előírások alapján versenyelőnybe kerülhetnek, mások versenyhátrányt szenvednek: a magyar fuvarozók ez utóbbi csoportba tartoznak.
Május elseje óta a horvát, szerb, román és ukrán határt magyar kamion csak legfeljebb a fentebb említett mennyiségű üzemanyaggal lépheti át. Ezért négy érdekképviselet (Fuvosz, KKVSZ, NiT-Hungary, VOSZ) a kérdés rendezését szeretné elérni, és azt, hogy az Országgyűlés 10 forinttal az Európai Unióban ajánlott minimumszintre, literenként 0,3 euróra, kb. 75 forintra csökkentse a gázolaj jövedéki adóját. Feltehető, hogy a jogalkotó elsődlegesen fiskális szempontokat kívánt érvényesíteni, amikor a lehetőséggel élve a hazai jogszabályban a 200 literes korlátozást írta elő, ám ennyi üzemanyaggal utántöltés nélkül is átszelhető Magyarország, ezért a kocsikat, ha lehet, külföldön töltik tele, írja a Világgazdaság.