Virtuális valóság és ami mögötte van - Médiatudor tréning pedagógusoknak

Médiatudor tréninget tartottak pedagógusoknak szerdán a Németh László Általános Iskolában. A Médiatudor programcélja, hogy a tanulókat helyes és tudatos médiafogyasztásra, a média működésének megismerésére, valamint kritikus és tudatos fogyasztói magatartásra nevelje a reklámokon keresztül. A 14 év alatti magyar gyerekek több mint napi 3,5 órát töltenek a televíziókészülék előtt és jelentős az Internet, a magazinok és rádió használata is.
2008.05.14. 14:35 |
 Médiatudor tréninget tartottak pedagógusoknak szerdán a Németh László Általános Iskolában. A Médiatudor programcélja, hogy a tanulókat helyes és tudatos médiafogyasztásra, a média működésének megismerésére, valamint kritikus és tudatos fogyasztói magatartásra nevelje a reklámokon keresztül.

A 14 év alatti magyar gyerekek több mint napi 3,5 órát töltenek a televíziókészülék előtt és jelentős az Internet, a magazinok és rádió használata is. Az EU által is támogatott Médiatudor program nagy hangsúllyal foglalkozik a média által ábrázolt világ és a valós világ viszonyával. Ennek során alapvetően az értékelő és kritikus gondolkodás fejlesztésére épít, hogy a felnövekvő generáció tagjai tudatos médiafogyasztókká váljanak mondta Dr. Kósa Éva pszichiáter, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem docense.

 A székesfehérvári pedagógus tréninget is a Media Smart program szervezte, mely Európa több országában már sikerrel működik. A programhoz -melyen ingyenes a részvétel- eddig mintegy 500 magyar általános iskola csatlakozott eddig és mintegy másfél ezer pedagógus vett részt tréningen.