-
Az üzempróbák is befejeződtek
Januárban birtokba adják a Fejér-B.Á.L. és az Épkar konzorcium által épített székesfehérvári belgyógyászati tömböt. - számolt be a magyarépítők.hu. Az épület teljes egészében elkészült, minden gépészeti beszabályozás, üzempróba befejeződött.
2024.12.25. -
Iskolafelújítás a megvalósulás útján
A konkrét megvalósulás útjára lépett a Székesfehérvári Szakképzési Centrum komplex projektje, amelynek során 6,4 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével újul meg a centrum hat intézménye. A Deák Ferenc Technikum és Szakképző Iskolában tartott tájékoztatón nem csak a közel 13 ezer iskolabútor beszerzéséről esett szó, hanem az iskolák épületfelújításának és eszközbeszerzéseinek részleteiről is.
2024.12.18. -
Megnyílt a szárazréti bölcsőde
Új, 28 férőhelyes bölcsőde épült a Bodrogi utcában Feketehegy-Szárazrét gyermekei számára. A projekt a Széchenyi Terv Plusz program keretében valósult meg 420 millió forint vissza nem térítendő európai uniós és hazai támogatás, továbbá közel 19 és fél millió forint önkormányzati hozzájárulás segítségével. A Hit Gyülekezete fenntartásában működő intézmény pénteken ünnepélyes keretek között nyitotta meg kapuit.
2024.12.13. -
Új iskolabútorok
Új iskolabútorokat kaptak mintegy 850 millió forint értékben a Székesfehérvári Szakképzési Centrum fenntartásában működő intézmények. A technikumokba összesen 12.810 darab bútor – székek, asztalok, szekrények – érkeztek. A hat iskolában megvalósult beruházásról sajtótájékoztatón számoltak be a Váci Mihály Technikumban, ahol be is mutatták az új, színes berendezéseket.
2024.12.10.
XXI. századi vasúti csomópont épül Székesfehérváron
Hosszú előkészítést követően a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában elindulhat a székesfehérvári vasútállomás komplex felújítása. A beruházás célja a vasúti csomópont elavult vasúti pályának, a villamos felsővezetéknek, a műtárgyaknak, és a régi biztosítóberendezések lebontása, új műtárgyak építése, illetve a meglévők felújítása. A székesfehérvári vasúti csomópont legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt.
2014.03.11. 15:45 |
Hosszú előkészítést követően a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában elindulhat a székesfehérvári vasútállomás komplex felújítása. A székesfehérvári vasúti csomópont legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt. Az eltelt 60 évben a vágányhálózat és a biztosítóberendezés is teljesen elöregedett. A beruházás célja a vasúti csomópont elavult vasúti pályának, a villamos felsővezetéknek, a műtárgyaknak, és a régi biztosítóberendezések lebontása, új műtárgyak építése, illetve a meglévők felújítása.
A korszerűsítés során két kilométer vonalhosszon 19 kilométernyi vágányt átépítenek, perontetőt és közvilágítást létesítenek, illetve 3 peronliftet és 2 csarnokliftet telepítenek.
Székesfehérvár vasúti csomópont a Magyarországon áthaladó V. számú korridor (Velence–Trieszt–Fiume–Ljubljana–Maribor–Budapest–Ungvár-Lvov–Kijev) egyik legjelentősebb vasúti csomópontja. Az átépítés befejezésével lezárul a Budapest-Kelenföld–Székesfehérvár vonalkorszerűsítése, egységesen a teljes vonalszakaszon magasperonok lesznek liftekkel, biztosítva az akadálymentes közlekedést, új elektronikus biztosítóberendezés fog üzemelni, megteremtve a 160 km/h pályasebesség feltételeit.
A kivitelezés részleteiről dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, Vargha Tamás, országgyűlési képviselő és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője számoltak be.
A korszerűsítés során 19 km hosszan vágányátépítés történik, 3 peronliftet és 2 csarnokliftet telepítünk, magasperonok, perontető és közvilágítás lesz. A fejlesztés első szakaszában átépül 4 tehervonati vágány és ideiglenes peronokat is kialakítunk. Várhatóan 2014 év végén a személyforgalom átterelődik a tehervonati vágányokra, illetve az ideiglenes peronokra és megkezdődik a személypályaudvari vágányrész bontása, valamint az új vágányok építése. Az átépítés ideje alatt az utasok az építési területen keresztül biztonságosan közlekedhetnek a kiépített terelőútvonalakon.
A vasútállomás épületét a hozzá csatlakozó gyalogos aluljáróval együtt átalakítják. Ezen kívül egy új gyalogos felüljáró épül, amely további kapcsolatot biztosít a város és a vasútállomási peronok között.
Dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere elmondta: „A vasútállomás Székesfehérvár egyik fontos épülete, hiszen ezt látják először, akik vonattal érkeznek hozzánk. Éppen ezért vártuk nagyon, hogy a vasútfejlesztési program keretében elérkezzünk a mostani ütemhez, amely az épület, valamint a hozzá kapcsolódó peronok, vágányok felújítását jelenti. Rengetegen járnak dolgozni, vagy tanulni Fehérvárról nap, mint nap a fővárosba. Számukra már az is óriási áttörés volt, hogy az elővárosi közlekedésbe bekapcsolták ezt az állomást, ami jelentősen lerövidíti a menetidőt. Sőt, Pestről érkezve a teljes szakaszon modern sínpályákon, megszépült állomások mellett vezet az út, szintén ennek az uniós projektnek köszönhetően. Várakozással tekintünk tehát a most induló felújításra, amikor patináját megtartva, de a modern elvárásoknak is megfelelő épület és vágányrendszer kerül kialakításra. Köszönöm a beruházást koordináló NIF Zrt-nek, hogy figyelembe vették a helyi igényeket, mert így a fehérváriak számára fontos elemek kerültek beépítésre. Ez azt jelenti, hogy sor kerül a Széchenyi úti közúti és a Hosszúsétatéri gyalogos aluljáró korszerűsítésére, valamint egy új gyalogos felüljáró is épül a peronok, illetve az állomásépület keleti végén, ami további kapcsolatot biztosít a város és a vasútállomás peronjai között.”
A régi irányítótornyot ugyan elbontják, hiszen egy gyalogos, kerékpáros felüljáró lesz a helyén mellyel régen várt kapcsolat lesz a város déli részével. Az országosan is egyedülálló torony helyén egy kisebb emlékmű lesz majd.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője hozzáfűzte: „Az állomási utascsarnokot a hozzá csatlakozó gyalogos aluljáróval átalakítjuk. Az utascsarnokban két lift épül, melyek az akadálymentes közlekedést biztosítják a csarnok és az aluljáró között, illetve egy lift a galéria szinten építendő kormányablakot is ki fogja szolgálni. A királylépcső megmarad, a bal oldali levezető lépcsőket 8 méterre kiszélesítjük. A beruházás befejeztével várhatóan 2016 év végén, szemben a jelenlegi 40-20-10 km/óra megengedett sebességgel az átmenő fővágányokon 100 km/h, megelőző vágányokon 80 km/óra, a mellékvágányokon 40 km/óra lesz a vonatok megengedett sebessége.”
A beruházás részét képezi a Széchenyi úti közúti aluljáró és a Hosszúsétatéri gyalogos aluljáró korszerűsítése is. A vasútállomás épületét a hozzá csatlakozó gyalogos aluljáróval együtt átalakítják.
Vargha Tamás, a város országgyűlési képviselője örömmel üdvözölte a város újabb fejlesztésére irányuló beruházást: „Az elmúlt négy évben Székesfehérvár Önkormányzata nemcsak stabilizálta, hanem fejlődő pályára állította intézményeit, és a városunk életét meghatározó ipari és kereskedelmi partnereivel együttműködve, sikerrel indította el Fehérvár gazdasági életét átfogó, a város jövőképét meghatározó beruházásokat és fejlesztéseket. A robbanásszerű fejlődés még inkább összekapcsolta a várost az európai piaci forgalommal. Ennek a fejlődésnek a következő jelentős állomása a fehérvári vasútállomás megújítása, hiszen az északot déllel, keletet nyugattal összekötő fő közlekedési útvonalak metszéspontjában Székesfehérvár áll. Székesfehérvár fejlődésének kulcsa tehát immár közlekedési hálózatának fejlesztése, ezért is szükségszerű a vasúti csomópont korszerűsítése, amelynek végeztével, 8 perccel is csökkenhet a menetidő Budapest és Székesfehérvár között. Bízunk benne, hogy ez a fejlesztés munkahelyteremtő beruházásokat vonz majd városunkba."
A fejlesztést követően az átmenő fővágányokon 100, a megelőző vágányokon 80, a mellékvágányokon pedig óránként 40 kilométer lesz a vonatok megengedett sebessége, szemben a jelenlegi 40-20-10 kilométeres óránkénti megengedett sebességgel.
A beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében valósul meg uniós források felhasználásával. A vasúti pálya felújítását a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb ajánlatot adó SDD Konzorcium (Subterra a.s. (Bezová), Dömper Kft., Pannon-Doprastav Kft.) végzi, nettó 24.899.345.489 forint értékben. Az új biztosítóberendezés kiépítését a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg, nettó 8.503.259.100 forint értékben.
A beruházás révén 8 perccel csökkenhet a menetidő a Budapest-Székesfehérvár vonalon.