A Philips nem számít gyors kilábalásra a válságból

A Philips szórakoztató elektronikai székesfehérvári és a világítástechnikai tamási gyára sem üzemel teljes kapacitással. Benedikt Laux, a vállalat közép-európai igazgatója a magyarországi tevékenységről és forgalomról nem közölt konkrét pénzügyi adatokat, csupán annyit mondott, hogy az idén nem nőtt az időarányos bevételük, s több szegmensben is visszaesést tapasztalnak.
 
2009.10.01. 09:36 |
A Philips szórakoztató elektronikai székesfehérvári és a világítástechnikai tamási gyára sem üzemel teljes kapacitással. Benedikt Laux, a vállalat közép-európai igazgatója a magyarországi tevékenységről és forgalomról nem közölt konkrét pénzügyi adatokat, csupán annyit mondott, hogy az idén nem nőtt az időarányos bevételük, s több szegmensben is visszaesést tapasztalnak.
 
A gazdasági válság, sem az amerikai, sem az európai, sem a magyar piacon nem ér véget gyorsan, de a Philips erős és képes arra, hogy jó pozícióban érje meg a recesszió végét - mondta Benedikt Laux, a vállalat közép-európai igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón. Hozzátette, bár a Philips a magyar piacon megőrizte jó, illetve vezető pozícióját például a kis háztartási felszerelések és az otthoni világítástechnika, vagy egészségügyi rendszerek piacán, itt is érzi a recessziót, amit mutat az is, hogy a szórakoztató elektronikai székesfehérvári és a világítástechnikai tamási gyára sem üzemel teljes kapacitással.
 
 
Az igazgató a magyarországi tevékenységről és forgalomról nem közölt konkrét pénzügyi adatokat, csupán annyit mondott, hogy az idén nem nőtt az időarányos bevételük, s több szegmensben is visszaesést tapasztalnak. Benedikt Laux elmondta, az éves szinten 26 milliárd eurós bevételű Philips azokra területekre összpontosít, ahol növekedést érhet el. Így például az egészségügyi, az úgynevezett életminőség és a világítástechnikai szegmensre. Ezek a területek nagyjából a bevétel egyharmad-egyharmad részét teszik ki.
 
A vállalat célja az, hogy a gazdasági válság idején is stabil maradjon pénzügyi helyzete és teljesítménye, jól alkalmazkodjon a változásokhoz, s hatékonyabban működjön. A Philips több mint 100 országban van jelen, s világszerte 116 ezer alkalmazottat foglalkoztat, s évente a bevétel 6 százalékát költi kutatás-fejlesztésre. Bevételének 30 százaléka a feltörekvő országokból származik.
 
 

Gazdaság

  1. Pékségeket ellenőrizte

    Huszonnégy pékséget ellenőriztek az online pénztárgépekből érkező forgalmi adatok nyomán, és tizenhárom üzletben állapítottak meg súlyos mulasztást a nyugtaadásnál a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Fejér vármegyei ellenőrei.

    2024.08.09.
  2. Fehérvári konténerek Párizsban

    A 2024-es nyári olimpia nemcsak a sport iránti szenvedély ünnepe, hanem a fenntarthatóság és a környezettudatosság fejlődésének kulcsfontosságú állomása is. A párizsi olimpia a sportolók kiemelkedő teljesítménye mellett a fenntartható megoldások és a társadalmi felelősségvállalás hangsúlyozására is fókuszál. A Continest, mint az összecsukható konténerek vezető gyártója is szerepet játszik ebben a zöld forradalomban.

    2024.08.06.
  3. Nyit az új Ecofamily

    Az Ecofamily magyar üzlethálózat egy életérzés, egy közösség, ahol az emberi alapértékek, a szeretet, a hála és az öröm inspirál mindent, amit napról napra tesznek. Immár 20 éve elköteleződtek dolgozóik és vásárlók jólléte mellett. Hálózatuk 63 üzletből áll, és közel 1500 munkatársuk egységet alkotva halad azon az úton, amit megálmodtak.

    2024.08.06.
  4. Ikarus buszok Lengyelországban

    Augusztus 1-től állnak forgalomba a lengyelországi Szczecinek városban az Ikarus zéró emissziós buszai, amelyek megérkezésével a legrégebbi belsőégésű járműveket kivonják a forgalomból. Ilyen elektromos Ikarus buszok közlekednek Székesfehérváron is már lassan két éve.

    2024.07.26.