A válság ellenére nagyon jól teljesít az idén nyereséges fehérvári Cerbona

 Nyilvánosságra hozta az idei év első kilenc hónapjának eredményét a székesfehérvári Cerbona Élelmiszeripari és Kereskedelmi Zrt. A 2009 első kilenc hónapjában elért 32,5 millió forintos adózás előtti eredmény jelentős javulás a tavalyi és tavalyelőtti év hasonló időszakához képest. A Cerbona Zrt.-nél 390-en dolgoznak és a vállalat egész évben 5 napos munkahétben termelt, ami a válság sújtotta piacon nem nevezhető általánosnak.
2009.10.15. 00:05 |
Nyilvánosságra hozta az idei év első kilenc hónapjának eredményét a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszeripari és Kereskedelmi Zrt. A 2009 első kilenc hónapjában elért 32,5 millió forintos adózás előtti eredmény jelentős javulás a tavalyi és tavalyelőtti év hasonló időszakához képest.
KÉPGALÉRIA - Hogyan készül a Cerbona szelet?
Eredményes első kilenc hónapot produkált a székesfehérvári Cerbona Zrt.: adózás előtti eredménye 32 504 280 Ft, mely kiemelkedő a cég közelmúltjában. (2008. év hasonló időszakában -244,3 millió Ft, 2007. év első három negyed év 7,8 millió Ft). A legjelentősebb bevételi forrás, az őrlemények csoportjának jelentősége némileg csökkent (tavaly 40%, idén 38%). Nőtt ugyanakkor a magasabb hozzáadott értéket képviselő extrudátumok súlya, az idei év első kilenc hónapjában 29 százalékkal vette ki a részét a bevételekből (2008: 26 százalék). A Cerbona hosszú hitel állománya közel 500 m Ft - tal csökkent. A rövid hitel állományban pedig további 1 500m Ft hitelcsökkenés volt. A gazdálkodás az elmúlt időszakban pótlólagos hitel felvétel nélkül történt.
 
A Cerbona Zrt.-nél 390-en dolgoznak és a vállalat egész évben 5 napos munkahétben termelt, ami a válság sújtotta piacon nem nevezhető általánosnak. Ennek köszönhetően a kibocsátás az extrudátum és tészta tekintetében is növekedett.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nyilvánosságra hozta az idei év első kilenc hónapjának eredményét a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszeripari és Kereskedelmi Zrt. A 2009 első kilenc hónapjában elért 32,5 millió forintos adózás előtti eredmény jelentős javulás a tavalyi és tavalyelőtti év hasonló időszakához képest.
 

  
    Eredményes első kilenc hónapot produkált a székesfehérvári Cerbona Zrt.: adózás előtti eredménye 32 504 280 Ft, mely kiemelkedő a cég közelmúltjában. (2008. év hasonló időszakában -244,3 millió Ft, 2007. év első három negyed év 7,8 millió Ft).
    

A legjelentősebb bevételi forrás, az őrlemények csoportjának jelentősége némileg csökkent (tavaly 40%, idén 38%). Nőtt ugyanakkor a magasabb hozzáadott értéket képviselő extrudátumok súlya, az idei év első kilenc hónapjában 29 százalékkal vette ki a részét a bevételekből (2008: 26 százalék).

A bruttó fedezeti hányad tekintetében 2,6 százalék a javulás a bázis időszakhoz viszonyítva ( 2009-ben 30,3 százalék, szemben a 2008-as 27,7 ).

    Az általános költségek esetében az idei év szeptemberéig az értékesítési és forgalmazási költségekre 1,233 milliárd forint ment el, ami 334 millióval kevesebb a 2007-es, és 107,8 millió Ft a tavalyi évhez képest, köszönhetően annak, hogy a vállalat csökkentette irányítási költségeit, növelte az üzemi hatékonyságot, és átszervezte a marketing költéseit is, melyben a trade aktivitások kerültek előtérbe.

    A Cerbona hosszú hitel állománya közel 500 m Ft - tal csökkent. A rövid hitel állományban pedig további 1 500m Ft hitelcsökkenés volt. A gazdálkodás az elmúlt időszakban pótlólagos hitel felvétel nélkül történt.

    A Cerbona Zrt. átlagos állományi létszáma 390 fő és a vállalat egész évben 5 napos munkahétben termelt, ami a válság sújtotta piacon nem nevezhető általánosnak. Ennek köszönhetően a kibocsátás az extrudátum és tészta tekintetében növekedett.

    Amennyiben a 2008 augusztustól 2009 júliusig tartó időszakot összevetjük az előző év megegyező időszakával megállapítható, hogy a müzli és müzliszelet kategóriákban piacvezető Cerbona Zrt. a szelet kategóriában közel két százalékponttal, 38 százalékra tudta növelni, míg a müzli kategóriában stabilan tartotta 23 százalékos mennyiségi részesedését, a kereskedelmi márkák erősödése ellenére is

Gazdaság

  1. Pékségeket ellenőrizte

    Huszonnégy pékséget ellenőriztek az online pénztárgépekből érkező forgalmi adatok nyomán, és tizenhárom üzletben állapítottak meg súlyos mulasztást a nyugtaadásnál a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Fejér vármegyei ellenőrei.

    2024.08.09.
  2. Fehérvári konténerek Párizsban

    A 2024-es nyári olimpia nemcsak a sport iránti szenvedély ünnepe, hanem a fenntarthatóság és a környezettudatosság fejlődésének kulcsfontosságú állomása is. A párizsi olimpia a sportolók kiemelkedő teljesítménye mellett a fenntartható megoldások és a társadalmi felelősségvállalás hangsúlyozására is fókuszál. A Continest, mint az összecsukható konténerek vezető gyártója is szerepet játszik ebben a zöld forradalomban.

    2024.08.06.
  3. Nyit az új Ecofamily

    Az Ecofamily magyar üzlethálózat egy életérzés, egy közösség, ahol az emberi alapértékek, a szeretet, a hála és az öröm inspirál mindent, amit napról napra tesznek. Immár 20 éve elköteleződtek dolgozóik és vásárlók jólléte mellett. Hálózatuk 63 üzletből áll, és közel 1500 munkatársuk egységet alkotva halad azon az úton, amit megálmodtak.

    2024.08.06.
  4. Ikarus buszok Lengyelországban

    Augusztus 1-től állnak forgalomba a lengyelországi Szczecinek városban az Ikarus zéró emissziós buszai, amelyek megérkezésével a legrégebbi belsőégésű járműveket kivonják a forgalomból. Ilyen elektromos Ikarus buszok közlekednek Székesfehérváron is már lassan két éve.

    2024.07.26.