-
Négymilliárdból épült új üzem
Labor- és orvostechnikai eszközöket gyártanak majd a Karsai Alba Kft. legkorszerűbb, automata robotokkal felszerelt új üzemében. A magyar műanyagipar vezető cégei közé tartozó, ma már kilenc tagvállalatból álló Karsai Holding Zrt. története 36 évvel ezelőtt indult, amikor Karsai Béla négy emberrel kezdte meg a munkát, ma pedig a cégcsoport létszáma meghaladja a 400 főt, árbevétele pedig a 9 milliárd forintot.
2024.11.04. -
Elektromos Ikarusok Fehérvárról
Újabb 20 darab környezetkímélő, tisztán elektromos meghajtású, Ikarus 120e típusú autóbusz érkezik a Volánbusz flottájába. Az Energiaügyi Minisztérium és a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával Balatonfüreden, Hajdúszoboszlón, Keszthelyen, Komáromban, Komlón és Tatán "zöldül" Fehérváron készülő járművekkel helyi autóbusz-állomány.
2024.10.30. -
Jelentkezés adventi vásárra
2024. október 25-től, péntektől több mint egy héten keresztül, 2024. november 4-én, hétfőig jelentkezhetnek azok a kereskedő és vendéglátós vállalkozók a Városgondnokság vásári licit oldalán, akik részt szeretnének venni 2024-ben a Fehérvári Adventi vásáron.
2024.10.27. -
Vállalkozni sikeresen
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége különleges programot szervez „A sikeres indulás feltételei” címmel. Az ingyenes rendezvényre szeretettel várják a vármegyei vállalkozások tulajdonosait és üzleti vezetőit 2024. október 22-én, kedden 17.00 órától a volt Technika Házába, a Kodolányi János Egyetemre.
2024.10.21.
Átadják napokon belül a Székesfehérvár Csór útszakaszt
Lassan a végéhez közelednek a 8-as főút négysávosítási munkálatai, a tervek szerint néhány hét múlva már teljes szélességben birtokba vehetik ezt az autósok. A sávokat elválasztó szalagkorlátot már Csór és Székesfehérvár között is felszerelték, azonban még mindig csak egy-egy sávon lehet közlekedni az útszakaszon. Biztossá vált az is, hogy megépülhet a Csórt elkerülő mintegy 5 kilóméteres szakasz is. Valószínűleg 2005-ben már csak Várpalotán kell majd keresztül menniük az autósoknak, ha a régió második legnagyobb városába Veszprémbe.
Már csak a padkaigazítás, füvesítés és a növények elültetése van hátra és megnyitják teljes szélességében a jellemzői alapján autóútnak is minősíthető útszakaszt. Tavasszal igaz telepítettek növényeket az út szélére, azonban a száraz forró nyár miatt ezek nem maradtak meg az öntözés ellenére sem, így a szárazságot jobban tűrő bokrokat, fákat telepítenek ősszel. A főúton traktorok, biciklisek enm közlekedhetnek, így Iszkaszentgyörgytől Csórig kiegészítő utat is építettek. A beruházás összköltsége közel 3 milliárd forint, ebbe benne foglaltatik a tavaly elkészült Fehérvárról kivezető szakasz is.
A csóri elkerülő út tervei már csak kivitelezőre várnak. A régészeti átvizsgálást és a lőszermentesítést még ebben az esztendőben megkezdik, hogy az 5.9 km-es elkerülőt mielőbb elkezdhessék építeni. Bognár Tibor a Fejér Megyei Közútkezelő Kht. igazgatója elmondta, hogy szeretnék ha 2006-ban már birtokba vehetnék ezt az autósok. Ennek tervezett bekerülési költsége 3 milliárd forint. A kivitelezőt nemzetközi pályázat útján köteles a közútkezelő kiválasztani, ugyanis abból az 50 milliárdos Európa Banki (EBR) hitelből építik az utat amit a kormány fejlesztésekre fordít a tervek szerint.
A FM Közútkezelő Kht. költségvetéséből éppen, hogy útfenntartásra futja, új aszfaltréteget, mindössze Sárbogár és Dunaújváros között építenek a következő évi költségvetés terhére, ez 6 kilométer lesz. A 990 milliós éves költségvetésből még a téli felkészülést is fedezni kell.