-
Kutatók éjszakája 43 programmal
Immár egy évtizede, minden szeptemberben megnyitják kapuikat az európai kutatólaborok, hogy megmutassák, a tudomány nem egy „elefántcsonttoronyban” művelt, magányos tevékenység, hanem egy izgalmas lehetőségeket kínáló, szorgalommal bárki számára elérhető hivatás.
2024.09.24. -
Kedden állásbörze
Az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara immár harmadik alkalommal ad helyet az egyetem állásbörzéjének, amelyre az egyetemistákon túl a régió minden álláskeresőjét szeretettel várják kedden 10 órától. A kiállítók között számos nagyfoglalkoztató ajánlataival is megismerkedhetnek az érdeklődők.
2024.09.23. -
Pályaválasztás előtt
Tizenhét pályaválasztás előtt álló, saját családjuk nélkül nevelkedő tini vett részt a székesfehérvári Grundfos Magyarország Gyártó Kft által szervezett pályaválasztási programon. A „Vigyázó kéz” Gyermekvédelmi Egyesület által támogatott gyerekeket Udvar Csaba ügyvezető várta a fehérvári gyárban.
2024.09.12. -
Harman Hackathon harmadszor
Harmadik alkalommal hirdeti meg az Óbudai Egyetem Alba Regia Kar, a Harman Becker Kft. és Székesfehérvár Önkormányzata a „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon” ötlet- és prototípusfejlesztő versenyt. A középiskolások és egyetemisták alkotta csapatok október 18-ig, egy kisfilm elkészítésével nevezhetnek a selejtezőbe, ahonnan hat középiskolai és nyolc egyetemi csapat jut a november 15-én kezdődő 24 órás döntőbe.
2024.09.12.
Biztonságosabb lesz a közlekedés Budapest és Székesfehérvár között
A vasúti közlekedés biztonságát jelentősen növelő Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjét telepítik a Budapest - Székesfehérvár vasútvonalon. A beruházást döntően az Európai Unió finanszírozza - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A beruházó már befejezte az előkészítő munkálatokat, s a tervek szerint jövőre kezdi meg a biztosító rendszer pálya menti alrendszerének a kiépítését.
2010.12.10. 07:42 |
A vasúti közlekedés biztonságát jelentősen növelő Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjét telepítik a Budapest - Székesfehérvár vasútvonalon. A beruházást döntően az Európai Unió finanszírozza - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A beruházó már befejezte az előkészítő munkálatokat, s a tervek szerint jövőre kezdi meg a biztosító rendszer pálya menti alrendszerének a kiépítését.
A 68 kilométer hosszú pályaszakaszra kiterjedő munkálatok várhatóan 2014 végére fejeződnek be.
A rendszer feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának garantálása a különböző üzemi helyzetekben. Ha például a mozdonyvezető nem csökkenti a sebességet megfelelő mértékben, ha a sebesség eleve túl magas, illetve, ha a vonat megállásra, vagy a sebesség csökkentésére jelzést adó berendezés felé közeledik, a rendszer automatikusan bekapcsolja az üzemi féket, s ha szükséges, a vészféket is.
Az ETCS2 telepítési munkáival párhuzamosan folyó pálya- és biztosítóberendezési rekonstrukció eredményeként Kelenföld és Székesfehérvár között a meglevő vasúti pályát alkalmassá teszik az óránként 160 kilométeres sebességgel történő közlekedésre. A fejlesztés a Közlekedés Operatív Program részeként valósul meg az európai Regionális Fejlesztési alap társfinanszírozásával.