-
XVIII. Fejér vármegyei Prima Díj
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Fejér Vármegyei Szervezete tizennyolcadik alkalommal adta át a Fejér Vármegyei Prima díjakat, az elismeréseket idén is olyan személyek, illetve intézmények vehették át, akik a saját területükön maradandót alkottak. A Prima díjat idén Prof Dr. Györök György egyetemi tanár, Janota Zoltán tizenkilencszeres Ironman, Dr. Szekeres Ferenc szájsebész szakorvos és Dr. Gruiz Andrea gyermekorvos vehette át. Az ünnepség keretében adták át az idei "Év Vállalkozója" díjakat is.
2024.11.22. -
Openhouse iroda nyílt
Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.
2024.11.22. -
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15.
Dolgozói megkülönböztetés a Lidl boltokban - rossz munkakörülmények
A német kiskereskedelem fontos fejleményeként értékeli a Financial Times Deutschland, hogy a Lidl és a Kaufland élelmiszer-kereskedelmi láncot tömörítő Schwarz csoport első alkalommal nyilvánosságra hozta forgalmi adatait. A német sajtóban futótűzként terjedt a hír, hogy Csehországban arra kényszerítették a Lidl női alkalmazottjait, hogy menstruációs időszakuk alatt hordjanak megkülönböztető, sárga színű fejpántot. Székesfehérváron információink szerint idén egyetlen boltjuk sem nyit ki, jövő év elején, azonban a volt vágóhíd helyén elkészül a jelenleg is épülő boltja a német cégnek.
A német kiskereskedelem fontos fejleményeként értékeli a Financial Times Deutschland, hogy a Lidl és a Kaufland élelmiszer-kereskedelmi láncot tömörítő Schwarz csoport első alkalommal nyilvánosságra hozta forgalmi adatait. Székesfehérváron információink szerint idén egyetlen boltjuk sem nyit ki, jövő év elején, azonban a volt vágóhíd helyén elkészül a jelenleg is épülő boltja a német cégnek.
Eszerint az elmúlt három évben 44 százalékkal emelkedett a forgalom, és az idén 36 milliárd eurós bevételt várnak, ami jóval magasabb annál, amit elemzők prognosztizáltak. Az M+M Eurodata piackutató cég például 32 milliárd euróra becsülte a Schwarz csoport idei forgalmát. Egyéb változások is történtek a sajtót eddig ridegen elutasító csoportnál.
A cégtulajdonos-elnök Dieter Schwarz és Klaus Gehrig ügyvezető igazgató nyíltabb kommunikációs politikáról határozott. Ideje is lenne, mert a Lidl Magyarország vezetője, Fleps Walter válaszra sem méltatja az újságírók megkeresését. Az anyacégnél mindenesetre úgy gondolják, hogy „ilyen jelentőségű vállalathoz nem illik az elzárkózás”, legalábbis a frissen kinevezett szóvivő ezt mondta a Reuters hírügynökségnek, hozzáfűzve: jövőre sajtóbeszélgetéseket is rendeznek. Jóval valószínűbbnek látszik, hogy az késztette a cégvezetést magatartása felülvizsgálatára, hogy a német sajtó meglehetősen érdeklődött az alkalmazottak – munkakörülményeket kárhoztató – panaszai iránt.
A német sajtó a szolgáltatási szektorban dolgozók szakszervezete, a Verdi tájékoztatása alapján jó ideje foglalkozik azzal a készülő „fekete könyvvel”, amelybe a munkavállalókkal szembeni bánásmód példái kerülnek bele. Egyebek között az, amit a német Lebensmittelzeitung augusztusi száma írt, hogy Csehországban arra kényszerítették a Lidl női alkalmazottjait, hogy menstruációs időszakuk alatt hordjanak megkülönböztető, sárga színű fejpántot.
A szakszervezet arra akarja kényszeríteni a Lidlt, hogy hozza nyilvánosságra mérlegét, és tegye lehetővé a munkások beleszólását a cég vezetésébe. Egy 1976-os törvény alapján ugyanis a kétezer főnél többet foglalkoztató vállalatoknál biztosítani kell ezt a lehetőséget, ám a több mint húszezer fős Lidlnél azzal védekeznek, hogy egy családi tulajdonban lévő cég nem kötelezhető erre.