Fehérvári összefogás és helyi kampány az adó egy százalékáért

A városi önkormányzat kezdeményezésére civil összefogással helyi kampány szerveződött Fehérváron. Az önkormányzat „Adó 1%kampány” címmel indított programjának az a célja, hogy a munkavállalók adójuk egy százalékát minél nagyobb arányban a helyi civil szervezetek számára ajánlják fel.
2011.03.01. 12:58 |
A városi önkormányzat kezdeményezésére civil összefogással helyi kampány szerveződött Fehérváron. Az önkormányzat „Adó 1%kampány” címmel indított programjának az a célja, hogy a munkavállalók adójuk egy százalékát minél nagyobb arányban a helyi civil szervezetek számára ajánlják fel.
Fontos információk az 1%-os adófelajánlások fogadására jogosult fehérvári civil szervezetekről ITT.
 
Sajtótájékoztatóval egybekötött megbeszélésre hívta a helyi média vezetőit, marketing munkatársait és az újságírókat Posch Dániel, Székesfehérvár MJV Polgármesteri Hivatala Civil Szolgáltatási Irodájának vezetője, Temesvári Márta, a Civil Szolgáltatási Iroda kommunikációs munkatársa, valamint Domokos Tamás, az Echo Nonprofit Network módszertani igazgatója.
 
Az önkormányzat „Adó 1%kampányt” indított azzal a céllal, hogy a munkavállalók adójuk egy százalékát minél nagyobb arányban a helyi civil szervezetek számára ajánlják fel. A nemes cél érdekében az Echo Network és az Önkormányzat március 7-től létrehoz egy honlapot is www.szazszalekfehervar.hu címen, ahol minden fontos információt megtalálhatnak az érdeklődők azon fehérvári civil szervezetekről, amelyek jogosultak az 1%-os adófelajánlások fogadására. Addig pedig a civil.szekesfehervar.hu alportálon tekinthető meg a tematikus lista.
 
Posch Dániel irodavezető elmondta, hogy a tét nem kicsi, hiszen az SZJA 1%-a Fehérváron nem kevesebb, mint 350 millió Ft. Ebből tavaly kb. 100 millió Ft-ot ajánlottak fel civil szervezeteknek, a többiről nem nyilatkoztak, és a felajánlott 100 millióból csak 18.5 millió Ft maradt a fehérvári civileknél.
 
Temesvári Márta felhívta a figyelmet, hogy a kampány során nemcsak a munkavállalókat célozzák, hanem a civil szervezeteket, a vállalatokat és a médiát is. A csatlakozó civileket arra kérik, hogy hirdetéseikben az 1 %-os kampány arculati elemeit használják. Így az ”1% maradjon 100%-ban Fehérváron” szlogen is tartalmat nyerhet majd. A média képviselőit médiatámogatói szerepvállalásra, valamint arra kérte, hogy dolgozzanak ki egyedi ajánlatot a fehérvári civilek számára és prezentálják ezt a közel 100, önkormányzati kampányhoz csatlakozott civil szervezet vezetőinek március 7-én, 14 órakor a Fehérvári Civil Központban rendezett tájékoztatón, amelyre meghívta a fehérvári média szereplőit. A Civil Szolgáltatási Iroda vállalja, hogy összegyűjti a prezentációk és az egyedi ajánlatok hatására remélhetőleg megnövekedett 1%-os hirdetési igényeket és átadja az érintett szervezetek listáját a médiumoknak. Az Önkormányzat hozzátesz 20 százalék támogatást minden egyedi, 1 százalékos civil megjelenéshez, amennyiben a szervezetek vállalják, hogy a közös, egységes arculat alatt jelentetik meg az anyagukat.
 
A tájékoztatón Domokos Tamás, az Echo Nonprofit Network módszertani igazgatója elmondta, hogy miként kapcsolódott be szervezetük a kampányba, és mik a tapasztalataik, kutatási eredményeik az adófelajánlások kapcsán.
 
A szervezetek által használatos közös logó, a létrehozott honlap, az arculati elemek megtekinthetőek a civil.szekesfehervar.hu honlapon. Az önkormányzati kampány során „Civil étlap” és számos marketing anyag készül rövid időn belül, amelyeket maguk az érintett civil szervezetek fognak eljuttatni a legnagyobb foglalkoztatókon keresztül az adófizetőkhöz, valamint a könyvelő irodákba.
 
Posch Dániel a tájékoztató végén elmondta, hogy a Civil Szolgáltatási Iroda közvéleménykutatást végzett a székesfehérvári civil szervezetek körében, és az általuk összeállított kérdőívet 96 szervezet küldte vissza - jellemzően azok a szervezetek, amelyek a legaktívabban tevékenykednek a fehérvári civil szektorban és a legtöbbet tesznek Székesfehérvárért, a fehérváriakért. Az elemzés ebből a nézőpontból különösen sokat elárul, mert egy általános képet nyújt arról, hogy milyen formában, hogyan működnek azok a szervezetek, akik a leghatékonyabban végzik tevékenységüket. A kutatás eredményeit, elemzését Posch Dániel részletesen ismertette.