-
Erzsébet napja van - Árpád-házi Szent Erzsébetet is ünnepeljük november 19-én
Árpád-házi Szent Erzsébet ünnepét 1670-ben vették föl a római naptárba temetésének napjára, november 19-ére. Az 1969-es naptárreform alkalmával ünnepét visszatették november 17-ére, halálának napjára, Magyarországon azonban maradt az eredeti napon. Szent Erzsébet, II. András gyermeke.
2024.11.19. -
A GMO-król az MCC-ben
November 21-én csütörtökön 17 órakor Toldi Ottó, az MCC Klímapolitikai Intézetének vezető kutatója tart előadást Székesfehérváron a genetikai módosításról és a GMO-król. A szakember ökológus, biotechnológus, a gödöllői Mezőgazdasági Biotechnológiai Kutatóközpont korábbi főigazgató-helyettese.
2024.11.18. -
Kötelességük az emlékezés
„SOA fájdalma – nemzetünk traumája” címmel rendeztek a 80 évvel ezelőtt lezajlott holokauszt borzalmaira emlékeztető kiállítást a Vörösmarty Mihály Könyvtár Olvasótermében. A tárlat december 20-ig látogatható.
2024.11.19. -
Farkas Ferenc bérlet
A Vörösmary Színházban megkezdődtek a Farkas Ferenc bérletsorozat előadásai. Az Alba Regia Szimfonikus Zenekar és Petrus Bölöni Sándor csellóművész estjén Wagner, Dohnányi és Schumann művei csendültek fel.
2024.11.19.
Fehérvári összefogás és helyi kampány az adó egy százalékáért
A városi önkormányzat kezdeményezésére civil összefogással helyi kampány szerveződött Fehérváron. Az önkormányzat „Adó 1%kampány” címmel indított programjának az a célja, hogy a munkavállalók adójuk egy százalékát minél nagyobb arányban a helyi civil szervezetek számára ajánlják fel.
2011.03.01. 12:58 |
A városi önkormányzat kezdeményezésére civil összefogással helyi kampány szerveződött Fehérváron. Az önkormányzat „Adó 1%kampány” címmel indított programjának az a célja, hogy a munkavállalók adójuk egy százalékát minél nagyobb arányban a helyi civil szervezetek számára ajánlják fel.
Sajtótájékoztatóval egybekötött megbeszélésre hívta a helyi média vezetőit, marketing munkatársait és az újságírókat Posch Dániel, Székesfehérvár MJV Polgármesteri Hivatala Civil Szolgáltatási Irodájának vezetője, Temesvári Márta, a Civil Szolgáltatási Iroda kommunikációs munkatársa, valamint Domokos Tamás, az Echo Nonprofit Network módszertani igazgatója.
Az önkormányzat „Adó 1%kampányt” indított azzal a céllal, hogy a munkavállalók adójuk egy százalékát minél nagyobb arányban a helyi civil szervezetek számára ajánlják fel. A nemes cél érdekében az Echo Network és az Önkormányzat március 7-től létrehoz egy honlapot is www.szazszalekfehervar.hu címen, ahol minden fontos információt megtalálhatnak az érdeklődők azon fehérvári civil szervezetekről, amelyek jogosultak az 1%-os adófelajánlások fogadására. Addig pedig a civil.szekesfehervar.hu alportálon tekinthető meg a tematikus lista.
Posch Dániel irodavezető elmondta, hogy a tét nem kicsi, hiszen az SZJA 1%-a Fehérváron nem kevesebb, mint 350 millió Ft. Ebből tavaly kb. 100 millió Ft-ot ajánlottak fel civil szervezeteknek, a többiről nem nyilatkoztak, és a felajánlott 100 millióból csak 18.5 millió Ft maradt a fehérvári civileknél.
Temesvári Márta felhívta a figyelmet, hogy a kampány során nemcsak a munkavállalókat célozzák, hanem a civil szervezeteket, a vállalatokat és a médiát is. A csatlakozó civileket arra kérik, hogy hirdetéseikben az 1 %-os kampány arculati elemeit használják. Így az ”1% maradjon 100%-ban Fehérváron” szlogen is tartalmat nyerhet majd. A média képviselőit médiatámogatói szerepvállalásra, valamint arra kérte, hogy dolgozzanak ki egyedi ajánlatot a fehérvári civilek számára és prezentálják ezt a közel 100, önkormányzati kampányhoz csatlakozott civil szervezet vezetőinek március 7-én, 14 órakor a Fehérvári Civil Központban rendezett tájékoztatón, amelyre meghívta a fehérvári média szereplőit. A Civil Szolgáltatási Iroda vállalja, hogy összegyűjti a prezentációk és az egyedi ajánlatok hatására remélhetőleg megnövekedett 1%-os hirdetési igényeket és átadja az érintett szervezetek listáját a médiumoknak. Az Önkormányzat hozzátesz 20 százalék támogatást minden egyedi, 1 százalékos civil megjelenéshez, amennyiben a szervezetek vállalják, hogy a közös, egységes arculat alatt jelentetik meg az anyagukat.
A tájékoztatón Domokos Tamás, az Echo Nonprofit Network módszertani igazgatója elmondta, hogy miként kapcsolódott be szervezetük a kampányba, és mik a tapasztalataik, kutatási eredményeik az adófelajánlások kapcsán.
A szervezetek által használatos közös logó, a létrehozott honlap, az arculati elemek megtekinthetőek a civil.szekesfehervar.hu honlapon. Az önkormányzati kampány során „Civil étlap” és számos marketing anyag készül rövid időn belül, amelyeket maguk az érintett civil szervezetek fognak eljuttatni a legnagyobb foglalkoztatókon keresztül az adófizetőkhöz, valamint a könyvelő irodákba.
Posch Dániel a tájékoztató végén elmondta, hogy a Civil Szolgáltatási Iroda közvéleménykutatást végzett a székesfehérvári civil szervezetek körében, és az általuk összeállított kérdőívet 96 szervezet küldte vissza - jellemzően azok a szervezetek, amelyek a legaktívabban tevékenykednek a fehérvári civil szektorban és a legtöbbet tesznek Székesfehérvárért, a fehérváriakért. Az elemzés ebből a nézőpontból különösen sokat elárul, mert egy általános képet nyújt arról, hogy milyen formában, hogyan működnek azok a szervezetek, akik a leghatékonyabban végzik tevékenységüket. A kutatás eredményeit, elemzését Posch Dániel részletesen ismertette.