-
Kutatók éjszakája 43 programmal
Immár egy évtizede, minden szeptemberben megnyitják kapuikat az európai kutatólaborok, hogy megmutassák, a tudomány nem egy „elefántcsonttoronyban” művelt, magányos tevékenység, hanem egy izgalmas lehetőségeket kínáló, szorgalommal bárki számára elérhető hivatás.
2024.09.24. -
Kedden állásbörze
Az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara immár harmadik alkalommal ad helyet az egyetem állásbörzéjének, amelyre az egyetemistákon túl a régió minden álláskeresőjét szeretettel várják kedden 10 órától. A kiállítók között számos nagyfoglalkoztató ajánlataival is megismerkedhetnek az érdeklődők.
2024.09.23. -
Pályaválasztás előtt
Tizenhét pályaválasztás előtt álló, saját családjuk nélkül nevelkedő tini vett részt a székesfehérvári Grundfos Magyarország Gyártó Kft által szervezett pályaválasztási programon. A „Vigyázó kéz” Gyermekvédelmi Egyesület által támogatott gyerekeket Udvar Csaba ügyvezető várta a fehérvári gyárban.
2024.09.12. -
Harman Hackathon harmadszor
Harmadik alkalommal hirdeti meg az Óbudai Egyetem Alba Regia Kar, a Harman Becker Kft. és Székesfehérvár Önkormányzata a „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon” ötlet- és prototípusfejlesztő versenyt. A középiskolások és egyetemisták alkotta csapatok október 18-ig, egy kisfilm elkészítésével nevezhetnek a selejtezőbe, ahonnan hat középiskolai és nyolc egyetemi csapat jut a november 15-én kezdődő 24 órás döntőbe.
2024.09.12.
Gázüzem - fehérvári konferencia az autók károsanyag kibocsátásáról
A benzin ára rendkívül magas, az autógáz pedig ennek kicsit több, mint a fele. Kalmár Zoltán egy fehérvári márkaképviselet műszaki vezetője arról is beszélt egy nemrégiben tartott fehérvári konferencián, hogy a benzines autók 95%-a átalakítható gázüzeművé. Vitathatatlan, hogy a gázüzem mellett szól, hogy egy középkategóriás autót 14-16 ezer forint alatt már nem nagyon lehet megtankolni, míg a gázüzeművé átalakított testvérét 8-9 ezer forintból tankolhatjuk.
2011.02.03. 08:31 |
A benzin ára rendkívül magas, az autógáz pedig ennek kicsit több, mint a fele. Kalmár Zoltán egy fehérvári márkaképviselet műszaki vezetője arról is beszélt egy nemrégiben tartott fehérvári konferencián, hogy a benzines autók 95%-a átalakítható gázüzeművé. Vitathatatlan, hogy a gázüzem mellett szól, hogy egy középkategóriás autót 14-16 ezer forint alatt már nem nagyon lehet megtankolni, míg a gázüzeművé átalakított testvérét 8-9 ezer forintból tankolhatjuk.
A gáztartály vastag és ellenálló acéllemezből készült szerkezet, mely biztonsági szeleppel szerelt. Ezt fel tudják erősíteni a pótkerék helyére és a padlólemezben kialakított mélyedésbe is. A beépített gázrendszer elektromos vezérlőegységgel ellátott, mely a gáznyomás és a gázhőmérséklet függvényében szabályozza az injektorok és ezáltal a motor működését. A diesel járművek átalakítása is lehetséges, melynek lényege, hogy a gázolajhoz gázt fecskendez a berendezés, ezáltal a fogyasztás 25-30%-kal csökkenthető.
A statisztikai adatok egyértelműen azt mutatják, hogy az egyszeri befektetés 15-20 ezer kilométeres futás után visszahozza az árát. A gázüzem nem csak a pénztárcánkat hanem a környezetünket is kíméli, ugyanis ennek kevesebb a károsanyag kibocsátása.