-
Fiatal Vállalkozók Hete
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége idén is megrendezi a Fiatal Vállalkozók Hetét Székesfehérváron a Kodolányi János Egyetemen. Ezúttal is a fiatal vállalkozók fejlődését, kapcsolatépítését és inspirálását tűzték ki célul.
2024.11.15. -
Négymilliárdból épült új üzem
Labor- és orvostechnikai eszközöket gyártanak majd a Karsai Alba Kft. legkorszerűbb, automata robotokkal felszerelt új üzemében. A magyar műanyagipar vezető cégei közé tartozó, ma már kilenc tagvállalatból álló Karsai Holding Zrt. története 36 évvel ezelőtt indult, amikor Karsai Béla négy emberrel kezdte meg a munkát, ma pedig a cégcsoport létszáma meghaladja a 400 főt, árbevétele pedig a 9 milliárd forintot.
2024.11.04. -
Elektromos Ikarusok Fehérvárról
Újabb 20 darab környezetkímélő, tisztán elektromos meghajtású, Ikarus 120e típusú autóbusz érkezik a Volánbusz flottájába. Az Energiaügyi Minisztérium és a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával Balatonfüreden, Hajdúszoboszlón, Keszthelyen, Komáromban, Komlón és Tatán "zöldül" Fehérváron készülő járművekkel helyi autóbusz-állomány.
2024.10.30. -
Jelentkezés adventi vásárra
2024. október 25-től, péntektől több mint egy héten keresztül, 2024. november 4-én, hétfőig jelentkezhetnek azok a kereskedő és vendéglátós vállalkozók a Városgondnokság vásári licit oldalán, akik részt szeretnének venni 2024-ben a Fehérvári Adventi vásáron.
2024.10.27.
Használtautó-piac - idén 84 százalékkal több autó érkezett külföldről
A változások éve volt 2012 a gépjármű tulajdonosok életében, hiszen több szabály, díj és illeték is módosult. Külföldről idén 84 százalékkal több négykerekű érkezett hazánkba, mint a korábbi években. Ez a növekedés elsősorban a regisztrációs adó jelentős csökkenésének köszönhető. Jelenleg keresettek az egymillió forint alatti klímás autók, valamint a 2-300.000 Ft környéki, viszonylag jó műszaki állapotú gépkocsik. Jelentős érdeklődés van a 2-3 éves, megbízható előéletű, jó állapotú autók iránt.
2012.12.17. 06:30 |
A változások éve volt 2012 a gépjármű tulajdonosok életében, hiszen több szabály, díj és illeték is módosult. A 2013-as esztendő pedig további újdonságokkal szolgálhat.
Az elmúlt egy évben több változás is történt a gépjárművekre vonatkozó illetékek, adók, biztosítások, és a különböző szabályozások terén. A legtöbb változás a 2013-as évben is érvényben lesz, ilyen például a gépjárműátírás illetéke, amelyet már nem köbcenti alapján, hanem a gépjármű teljesítménye után kell az illetéket fizetnünk átíratáskor. Ez azt jelenti, hogy kevesebb illetéket kell fizetni a kisebb teljesítményű, öregebb gépkocsikra. Jelen álláspont szerint a gépjárműadó mértéke sem változik az újév első időszakában, és a műszaki vizsgáztatás díja is marad a 2012 nyarán megemelt 22 ezer forintos összeg. A műszaki vizsga során pedig az idei évtől már az aktuális kilométeróra állás is feljegyzésre kerül a közlekedési nyilvántartásba, ami hosszú távon megoldást jelenthet a kilométeróra visszatekerés problémájára.
A tavalyi évtől az adók, illetékek és biztosítások teljesítmény alapúak lettek, ami azt eredményezte, hogy a nagyobb teljesítményű autók átírásának, valamint üzemben tartásának összege jelentősen megnövekedett. Mindezek, és a gazdaság stagnálásának hatására nőtt az érdeklődés az alacsonyabb, készpénzzel könnyebben kifizethető árkategóriás autók iránt – mondja Jandó Zsolt a székesfehérvári Wolf Auto értékesítési igazgatója. Mint mondta keresettek az egymillió forint alatti klímás autók, valamint a 2-300.000 Ft környéki, viszonylag jó műszaki állapotú gépkocsik. Jelentős érdeklődés van a 2-3 éves, megbízható előéletű, jó állapotú autók iránt, ezekből azonban továbbra is kevés van a piacon.
A tavalyi évtől az adók, illetékek és biztosítások teljesítmény alapúak lettek, ami azt eredményezte, hogy a nagyobb teljesítményű autók átírásának, valamint üzemben tartásának összege jelentősen megnövekedett. Mindezek, és a gazdaság stagnálásának hatására nőtt az érdeklődés az alacsonyabb, készpénzzel könnyebben kifizethető árkategóriás autók iránt – mondja Jandó Zsolt a székesfehérvári Wolf Auto értékesítési igazgatója. Mint mondta keresettek az egymillió forint alatti klímás autók, valamint a 2-300.000 Ft környéki, viszonylag jó műszaki állapotú gépkocsik. Jelentős érdeklődés van a 2-3 éves, megbízható előéletű, jó állapotú autók iránt, ezekből azonban továbbra is kevés van a piacon.
Az újesztendőben a jogosítvány megszerzésének feltételei biztosan változnak majd, ám ezek leginkább a motoros és a tehergépjármű kategóriákra vonatkoznak. Míg a kötelező biztosítások ára 2013-ban is csökken, jövő évtől a kormány tervei szerint a gépjárművek kárrendezésének szabályozása megváltozhat, ami azt jelentené, hogy a töréskáros ügyeket a biztosítók felé kizárólag számlával lehet csak igazolni. Ennek elfogadása esetén megszűnhet a korábbi gyakorlat, miszerint a biztosító és a károsult megállapodott egy bizonyos kártérítési összegben, amiből az ügyfél saját elgondolása szerint javíttatta meg sérült gépjárművét. A számla nélkül dolgozó javítóműhelyek várhatóan kevesebb megbízást kapnak majd, míg a márkaszervizek jelentősége megnőhet.
A gyorskárral a biztosító a valós nettó kárösszeg 60-70%-át fizette ki, így minőségi alkatrészekből nem lehetett az eredeti állapotot helyreállítani – hívja fel a figyelmet Jandó Zsolt. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a gépjármű szakszerű szervizelése a sofőr és az utasok biztonságát szolgálja és az értékmegőrzés szempontjából is fontos. A tervezett változtatás, amellett, hogy legális irányba tereli a biztosítós pénzeket, az ügyfelek számára is nagyobb biztonságot nyújthat majd.
A gépjárművek adásvételére vonatkozó 2012-es változások az új- és használtautó piacra is kihatottak. Az idei év statisztikái alapján a használt gépjárművekre továbbra is nagy igény van, ez azonban leginkább a külföldről behozott autók számában mutatkozik meg: idén ugyanis 84 százalékkal több négykerekű érkezett a határon túlról hazánkba, mint a korábbi években. Ez a növekedés elsősorban a regisztrációs adó jelentős csökkenésének köszönhető.
A külföldről behozott gépkocsik magyarországi forgalomba helyezéséhez a számla is elegendő, a számlának azonban nem kötelező tartalmaznia a kilométeróra állását. Így ezeknél az autóknál az első magyarországi vizsgán bejegyzett óra állás nem feltétlenül egyezik a valós futásteljesítménnyel- figyelmeztet Jandó Zsolt. "Mindenképpen azt javaslom, hogy inkább válasszunk egy ellenőrizhető előéletű járművet, vezetett magyarországi szervizkönyvvel, mint egy külföldről behozott ellenőrizhetetlen autót, kecsegtetően alacsony futásteljesítménnyel. Ne felejtsük, hogy az autó, amire a kereskedő nem vállal garanciát, abban ő sem bízik".