-
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15. -
Fiatal Vállalkozók Hete
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége idén is megrendezi a Fiatal Vállalkozók Hetét Székesfehérváron a Kodolányi János Egyetemen. Ezúttal is a fiatal vállalkozók fejlődését, kapcsolatépítését és inspirálását tűzték ki célul.
2024.11.15. -
Négymilliárdból épült új üzem
Labor- és orvostechnikai eszközöket gyártanak majd a Karsai Alba Kft. legkorszerűbb, automata robotokkal felszerelt új üzemében. A magyar műanyagipar vezető cégei közé tartozó, ma már kilenc tagvállalatból álló Karsai Holding Zrt. története 36 évvel ezelőtt indult, amikor Karsai Béla négy emberrel kezdte meg a munkát, ma pedig a cégcsoport létszáma meghaladja a 400 főt, árbevétele pedig a 9 milliárd forintot.
2024.11.04.
Ikarus busz képviselte hazánkat a legnagyobb presztízsű szakkiállításon
fotók: Pörge Béla
A mai Ikarus elődje, a „nagy” Ikarus természetesen több alkalommal is képviseltette magát különböző rangos kiállításokon, így korábban a még egységesen a személyautók és a haszongépjárművek részvételével zajló frankfurti IAA-n is, majd később Hannoverben is, amikor már a mai formában, a buszokra és a teherautókra szakosodott rendezvény különvált a személyautós testvérétől.
Az autopro.hu a helyszínen is felkereste az Ikarus standját – a magyar gyártó a szabad ég alatt kapott helyet. Két Ikarus 120e és egy saját töltőoszlop jelentette a stand érdemi részét, emellett természetesen a gyártó képviselőivel és vezetőivel is lehetett találkozni, valamint egy német partner is jelen volt. Az egyik autóbusz egy orvosi célokra kialakított jármű, míg a másik egy, a Volánbusznál Székesfehérváron közlekedő példány volt.
A német piacon előnyt jelent még, hogy olyan beszállítókkal dolgozik együtt az Ikarus, mint a ZF vagy a Knorr-Bremse
A német vonal fontos az Ikarus számára – részben a korábbi hírnévre építve, de elsősorban a rövid szállítási idővel és az elektromos hajtással, valamint a német megrendelők igényére szabott utastérrel és kialakítással vetné meg a lábát a piacon a gyártó. Az Ikarus kéthónapos szállítási időt ígér – ezt a buszok is hirdették –, ami a jelenlegi helyzetben óriási előny lehet. Két busz egyébként már sikeresen közlekedik egy német üzemeltetőnél, valamint a helyi forgalmazó egy harmadik példánnyal járja az országot.
Az Ikarus szakemberei szerint a gyors tenderek és a kis üzemeltetők miatt ideális célpont Németország. A német piacon ugyanis rengeteg kisebb üzemeltető van jelen, aki nem hatalmas flottákat, hanem az Ikarus számára teljesíthető mennyiségű buszt vásárolna. A tenderek is gyorsan lefutnak egy ilyen vásárlónál, és az Ikarus szállítási idejével kis túlzással már ott is a busz a német partnernél, mire a Volánbusz egy nagyobb tenderén egyáltalán győztest hirdetnek – ettől még persze a hazai piacon is aktív a cég.
Magyar termék, 16 év garancia
Az Ikarus ugyan nem tagadja meg kínai gyökereit, és tény, hogy az akkumulátor és a hajtás is Kínából származik a buszokban, ugyanakkor abszolút magyar fejlesztésről van szó. Elég egymás mellé állítani a legelső, még valóban elsősorban kínai alapokon nyugvó buszt és egy mostani 120e-t: a különbség feltűnő, és bizony mind magyar fejlesztés, ami eltér. A busz karosszériájára (ami teljesen magyar gyártású) 16 év garanciát vállal a gyártó – ez éppen a kétszerese az akkumulátorokra vállalat 8 évnek, azaz a váz két ciklust is képes kiszolgálni.