-
Február végéig lehet pályázni a programra
Idén is meghirdeti a Fejér Termék pályázatot a Fejér Vármegyei Önkormányzat. A Nagydíj címre, illetve a Minősített Fejér Termék jelölésre 2025. február 28-ig lehet benyújtani a pályázatokat. A díjakat a Vármegyenapon adják majd át.
2025.01.09. -
Használt autót Fehérvárról
Az egyik legnépszerűbb magyar használtautó-portál összegyűjtötte a 2024-es esztendő legjeit. ezekből kiderült, hogy a legtöbb autóhirdetést az idén - mintegy 36 ezret - Székesfehérváron adták fel.
2024.12.19. -
Kyndryl munkavállalói élmény
A Kyndryl a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója Magyarországon elnyerte a Great Place To Work® minősítést™. A rangos elismerés kizárólag azon alapul, hogy a jelenlegi munkatársak mit mondanak a Kyndrylnél szerzett tapasztalataikról. A Great Place To Work® a munkahelyi kultúra, a munkavállalói élmény és a vezetői magatartás globális elismerése, amely bizonyítottan piacvezető bevételt, a munkavállalók megtartását és fokozott mértékű innovációt eredményez.
2024.12.16. -
Videoton évzáró
A Videoton vállalatcsoport idei nettó árbevétele 300 milliárd forint körül alakulhat - jelentette be a cégcsoport elnök-vezérigazgatója pénteki évzáró ünnepségükön. Széles Gábor elmondta, hogy árbevételük valamelyest csökkent az előző évhez képest. Legutóbb a 2009-es gazdasági válság évében volt némi csökkenés a korábbi üzleti év árbevételéhez képest - jegyezte meg.
2024.12.13.
Ismét Széles Gáboré az Ikarus - busz vagy ingatlan?
A Széles Gábor tulajdonában álló Műszertechnika csoport visszavásárolta az olasz Fiat csoporttól az Ikarusbus Járműgyártó Rt.-t, a teljes vételárat szerdán kifizette, s ezzel az Ikarusbus részvényeinek 100 százaléka a Műszertechnika tulajdonába került.
Az Ikarus holding közleménye szerint az Ikarusbus Rt. visszavásárlásáról szóló szerződést 2005. december 20-án írta alá a Műszertechnika csoport a Fiattal. A vételár összegét szerdán nem hozta nyilvánosságra az Ikarus holding.
Az Ikarusbus Rt.-t 1999 decemberében hozta létre a Renault-Iveco csoport és az Ikarus Rt., a 6,3 milliárd forint alaptőke 75 százaléka a Renault-Iveco által létrehozott Irisbus, 25 százaléka az Ikarus Rt. tulajdonába került. (Az Iveco már akkor is a Fiathoz tartozott, később a Fiat vette át az Irisbus részvényeit.) Az Ikarus Rt. a vegyes vállalatba az Egyedi Buszgyárat és székesfehérvári buszgyártó kapacitását apportálta.
Az 1999 decemberi híradások szerint a barcelonai bejegyzésű Irisbus 19,5 millió dollárért jutott a 75 százaléknyi tulajdonrészhez és az Ikarus márkanévhez. A befektető ezen kívül átvállalt 30 millió dollár adósságot az Ikarus Rt.-től, és további mintegy 10 millió dollár készpénzzel is hozzájárult az Ikarus adósságainak törlesztéséhez, azaz összesen közel 60 millió dollárt költött a tranzakció során.
Később, 2002 januárjában az Ikarus Rt. a nála lévő 25 százalékos részvénycsomagból további 20 százalékot eladott az Irisbus-nak, így 5 százalékos tulajdoni hányaddal rendelkezett.
A székesfehérvári Ikarusbus 2003 elején állította le a gyártást, Széles Gábor azóta kívánta visszavásárolni az üzemet, amelyet - a Figyelő múlt heti cikke szerint - ingatlanpiaci szakértők jelenleg 4-8 milliárd forintra becsülnek.