-
Ikarus buszok Lengyelországban
Augusztus 1-től állnak forgalomba a lengyelországi Szczecinek városban az Ikarus zéró emissziós buszai, amelyek megérkezésével a legrégebbi belsőégésű járműveket kivonják a forgalomból. Ilyen elektromos Ikarus buszok közlekednek Székesfehérváron is már lassan két éve.
2024.07.26. -
Munkaerőpiaci támogatások
A Széchenyi Terv Plusz program keretében megvalósuló GINOP PLUSZ-3.1.1-23-2023-00001 „Pillér” projekt célja a munkaerő-kínálat bővítése és fejlesztése, az álláskeresők és inaktívak foglalkoztathatóságának javítása, valamint a program célcsoportjába tartozók nyílt munkaerőpiacon való tartós integrációja.
2024.07.18. -
Megújult az Alpha Patika
A megújult Alpha Patika avatóünnepségére került sor hétfőn a József Attila utca 39. szám alatt. Alma referencia patikaként működik a dr. Horváth Máté által vezette gyógyszertár. Szélesebb választékkal, és jelentősen kibővült kiszolgálótérrel találkozhatnak a betegek és azok, akik egészségmegőrzés céljából vásárolnak patikai termékeket.
2024.07.01. -
NAV ellenőrzések
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai a Velencei-tó térségében ellenőrzik a számla- és nyugtaadást továbbá fokozottan ellenőrzik a jövedéki kiskereskedőknél a jövedéki termékek eredetét. A szezonáliszöldség- és gyümölcsértékesítőknél illetve a fagylalt értékesítőknél ellenőrzik a nyugtaadást valamint az alkalmazottak bejelentését.
2024.06.27.
Ismét Széles Gáboré az Ikarus - busz vagy ingatlan?
A Széles Gábor tulajdonában álló Műszertechnika csoport visszavásárolta az olasz Fiat csoporttól az Ikarusbus Járműgyártó Rt.-t, a teljes vételárat szerdán kifizette, s ezzel az Ikarusbus részvényeinek 100 százaléka a Műszertechnika tulajdonába került.
Az Ikarus holding közleménye szerint az Ikarusbus Rt. visszavásárlásáról szóló szerződést 2005. december 20-án írta alá a Műszertechnika csoport a Fiattal. A vételár összegét szerdán nem hozta nyilvánosságra az Ikarus holding.
Az Ikarusbus Rt.-t 1999 decemberében hozta létre a Renault-Iveco csoport és az Ikarus Rt., a 6,3 milliárd forint alaptőke 75 százaléka a Renault-Iveco által létrehozott Irisbus, 25 százaléka az Ikarus Rt. tulajdonába került. (Az Iveco már akkor is a Fiathoz tartozott, később a Fiat vette át az Irisbus részvényeit.) Az Ikarus Rt. a vegyes vállalatba az Egyedi Buszgyárat és székesfehérvári buszgyártó kapacitását apportálta.
Az 1999 decemberi híradások szerint a barcelonai bejegyzésű Irisbus 19,5 millió dollárért jutott a 75 százaléknyi tulajdonrészhez és az Ikarus márkanévhez. A befektető ezen kívül átvállalt 30 millió dollár adósságot az Ikarus Rt.-től, és további mintegy 10 millió dollár készpénzzel is hozzájárult az Ikarus adósságainak törlesztéséhez, azaz összesen közel 60 millió dollárt költött a tranzakció során.
Később, 2002 januárjában az Ikarus Rt. a nála lévő 25 százalékos részvénycsomagból további 20 százalékot eladott az Irisbus-nak, így 5 százalékos tulajdoni hányaddal rendelkezett.
A székesfehérvári Ikarusbus 2003 elején állította le a gyártást, Széles Gábor azóta kívánta visszavásárolni az üzemet, amelyet - a Figyelő múlt heti cikke szerint - ingatlanpiaci szakértők jelenleg 4-8 milliárd forintra becsülnek.