-
Használt autót Fehérvárról
Az egyik legnépszerűbb magyar használtautó-portál összegyűjtötte a 2024-es esztendő legjeit. ezekből kiderült, hogy a legtöbb autóhirdetést az idén - mintegy 36 ezret - Székesfehérváron adták fel.
2024.12.19. -
Kyndryl munkavállalói élmény
A Kyndryl a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója Magyarországon elnyerte a Great Place To Work® minősítést™. A rangos elismerés kizárólag azon alapul, hogy a jelenlegi munkatársak mit mondanak a Kyndrylnél szerzett tapasztalataikról. A Great Place To Work® a munkahelyi kultúra, a munkavállalói élmény és a vezetői magatartás globális elismerése, amely bizonyítottan piacvezető bevételt, a munkavállalók megtartását és fokozott mértékű innovációt eredményez.
2024.12.16. -
Videoton évzáró
A Videoton vállalatcsoport idei nettó árbevétele 300 milliárd forint körül alakulhat - jelentette be a cégcsoport elnök-vezérigazgatója pénteki évzáró ünnepségükön. Széles Gábor elmondta, hogy árbevételük valamelyest csökkent az előző évhez képest. Legutóbb a 2009-es gazdasági válság évében volt némi csökkenés a korábbi üzleti év árbevételéhez képest - jegyezte meg.
2024.12.13. -
Székesfehérvár Gazdaságáért
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat kedden este a Hiemer-házban. A 2024-es esztendő díjazottja Kis István, a Harman Becker Kft. korábbi ügyvezető igazgatója. A szakmájában elismert, köztiszteletben álló szakember Székesfehérvár gazdasági fejlődésének előmozdítása érdekében végzett kiemelkedő szakmai munkája elismeréseként vehette át az elismerést.
2024.12.04.
Jelentősen nőtt a vendégéjszakák és a turisták száma Székesfehérváron
Az időarányos adatok szerint 21%-kal nőtt Székesfehérváron kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma, mely magasan az országos átlag (8,1%) fölött van. Ehhez a nagyarányú növekedéshez a külföldi látogatók 16%-kal, a belföldi látogatók pedig 26%-kal járultak hozzá.
Egy hete láttak napvilágot a KSH turisztikai adatai az első félévről. A korábbi dinamizmust megőrizve a vendégéjszakák 2013 óta növekednek Székesfehérváron.
A vendégek száma ennél is nagyobb, 29%-os növekedést mutat, a szállodai szobakapacitás kihasználtsága 2017-ben átlagosan 58% volt július végéig, ami megegyezik az országos átlaggal. A számok azt mutatják, hogy Fehérvár egyre keresettebb és kedveltebb turisztikai célpont a belföldi kulturális turizmus terén. Megmutatkozik ez a tendencia a városi rendezvények népszerűségében és a kulturális kínálat keresettségében is. – mondta F. Szegő Krisztina, a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője.
A friss adatokat F. Szegő Krisztina ügyvezető és dr. Cser-Palkovics András polgármester kedden sajtótájékoztatón ismertette. A turisztikai főszezon mellett az EDEN, azaz a „Kiváló Európai Desztinációk” pályázaton való szereplést is értékelték, ahol döntős lett a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft.
Cser-Palkovics András polgármester arról is beszélt, hogy a számok meggyőzően mutatják, hogy az-az elképzelés, miszerint a város legyen tele élettel pozitív eredményeket mutat. Mint mondta a mai világban a biztonságos turista helyek felértékelődnek Európán belül, Fehérvár pedig szép hely és biztonságos is. Számunkra fontos az üzlet turizmus, a sportturizmus -ami felívelő tendenciát mutat-, de "nagyon jó érzés évről évre visszajáró családokkal találkozni a Királyi Napok alatt." Kiemelte, hogy idén már a kihasználtsági mutatók is jóknak mondhatók, miközben belépett egy új szálloda is a piacra a városban. A múzeum látogatottsági adatai pedig jól mutatják, hogy a megfelelő minőségű kiállítások sokakat vonzanak a kiállítóhelyekre, majd megjegyezte, hogy lesz még ebben az évben olyan attrakció, ami tovább emeli a múzeumi látogatók számát. „Szeretném megköszönni minden olyan szakembernek, akik az élet különböző területén dolgoznak, hogy ilyen mértékben emelkednek ezek a számok. A vendéglátósoknak ugyanúgy, mint a Városgondnokág munkatársainak azt, hogy a rendezvények után minden reggelre tiszta lesz a város!”
Idén a fehérvári múzeumok látogatóinak száma ötven százalékos növekedést mutat: Szent István Király Múzeum összes kiállítóhelyén a tavalyi összes, közel 94 ezer látogatóhoz képest idén szeptember közepéig több mint 140 ezer látogatót regisztráltak. A múzeum időszaki kiállításai több mint 84 ezer látogatót vonzottak. Ebből kiemelkedik Gorsium 169 százalékos látogatószám növekedése. Érdekes adat, hogy az idegenvezetések, idén szeptemberben járnak azoknál a számoknál, ami a tavalyi egész éves volt.
Szent István Király Múzeum összes kiállítóhelyén a tavalyi összes, közel 94 ezer látogatóhoz képest idén szeptember közepéig több mint 140 ezer látogatót regisztráltak.
A fehérváriak is nagy számban képviseltetik magukat a kiállításokon: a Pompeji kiállításra például több mint 14 ezer székesfehérvári lakos látogatott el.
A Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. idén elérkezettnek látta arra is az időt, hogy rangos nemzetközi pályázaton mérettesse meg a város és környéke turisztikai kínálatát. Elindult az Európai Bizottság által kiírt ,,European Destinations of Excellence” (EDEN), azaz „Kiváló Európai Desztinációk” pályázatán.
A „Magyarország legígéretesebb kulturális úti célja” témában meghirdetett felhívásra 17 nevezés érkezett. A szakmai értékelés és a helyszínbejárás alapján 5 pályázó került a döntőbe. Székesfehérvár a szeptember 15-én tartott zárókonferencián díjazottként zárta a versenyt, amely a szakmai elismerésen túl 500.000 Ft marketingtámogatással is jár.