-
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15. -
Fiatal Vállalkozók Hete
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége idén is megrendezi a Fiatal Vállalkozók Hetét Székesfehérváron a Kodolányi János Egyetemen. Ezúttal is a fiatal vállalkozók fejlődését, kapcsolatépítését és inspirálását tűzték ki célul.
2024.11.15. -
Négymilliárdból épült új üzem
Labor- és orvostechnikai eszközöket gyártanak majd a Karsai Alba Kft. legkorszerűbb, automata robotokkal felszerelt új üzemében. A magyar műanyagipar vezető cégei közé tartozó, ma már kilenc tagvállalatból álló Karsai Holding Zrt. története 36 évvel ezelőtt indult, amikor Karsai Béla négy emberrel kezdte meg a munkát, ma pedig a cégcsoport létszáma meghaladja a 400 főt, árbevétele pedig a 9 milliárd forintot.
2024.11.04.
Megerősítette a 81-es négysávosítását az innovációs és technológiai miniszter
Dr. Palkovics László pénteki székesfehérvári látogatásán fontos bejelentést tett a város és térsége közlekedési rendszerének fejlesztéséről: megvalósíthatósági tanulmány készül az M1 autópályáról leágazó 13-as és 81-es, továbbá a 63-as út négysávúsítására.
Palkovics László az Ikarusban tett látogatása után elmondta, hogy a nemzeti autóbusz stratégia keretében, hat év alatt hatezer buszt cserélnek modern járművekre a közösségi közlekedésben. Több mint nyolcezer autóbusz fut ma Magyarországon, ennek jelentős része, több mint hatezer a közösségi közlekedésben, városokban vagy városközi forgalomban. "A következő időszakban szeretnénk ezeket az autóbuszokat modern járművekre cserélni. Ezért a kormány intenzív egyeztetéseket folytat a magyar buszgyártókkal, és ezeken kiderült, hogy sem a gyártókapacitás, sem az autóbusz-technológia nem akadálya a hazai igények kielégítésének." - tette hozzá a miniszter, aki elmondta, hogy a 25 ezernél nagyobb lélekszámú városokban szeretnék azt elérni, hogy három év múlva már csak olyan buszokat helyezzenek üzembe, amelyek abszolút környezetkímélőek: vagy elektromos, vagy gázhajtású buszok. A miniszter elmondta, hogy a magyar autóbuszgyártók nagyobb mértékben kívánnak elektromos és egyéb, a környezetet kevésbé terhelő járműveket gyártani, amihez megvannak a feltételeik – ezeknek a részleteiről folytatnak egyeztetést a cég elnökével és a polgármesterrel.
A gyorsforgalmi útfejlesztési program három alapvető elve, hogy minden gyorsforgalmi út, autópálya, autóút elérje a határokat; a megyei jogú városok legyenek egymással összekötve; valamint Magyarországon ennek a hálózatnak valamelyik része 30 percen belül elérhető legyen.
Dr. Palkovics László Székesfehérvár közlekedési rendszerének a fejlesztésével kapcsolatban elmondta: megvalósíthatósági tanulmány készül az M1 autópályáról leágazó 13-as és 81-es négysávúsítására. A meglévő nyomvonalon tervezett bővítésekkel egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés jönne létre az M1-es és a szintén előkésztés alatt álló M8-as között. A fejlesztés része annak a körülbelül 3 ezer 200 milliárd forint értékű útfejlesztési programnak, amit a kormány elindított. Az elkövetkező hat évben ennek a jelentős része meg fog valósulni, jelentette ki a miniszter.
Széles Gábor az Ikarus tulajdonosa kiemelte, a járműipari gyártók a buszok esetében is belátták, hogy a fejlesztéseket az elektromos meghajtás irányába kell vinni.
"Az Ikarus jókor érezte meg ezt a technológiai váltást és időben alapította meg az egyik legnagyobb kínai céggel közös vállalatát." - fogalmazott Széles Gábor, aki szólt arról is, hogy a közösen kifejlesztett elektromos busz paramétereit tekintve világszínvonalú. A CityPioneer egy töltéssel időjárástól és terepviszonyoktól függően 200-260 km megtételére képes.
A gyárlátogatás után Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője elmondta, meggyőződhettek arról, hogy az Ikarus készen áll arra, hogy a buszprogramban komoly részt vállaljon, nemcsak hagyományos buszokkal, hanem elektromos járművekkel is.
"Palkovics miniszter úr bejelentette azt is, hogy az M1-es autópálya terhelésének csökkentése érdekében a 13-as és a 81-es utak 2x2 sávosak lesznek a jövőben, ami nekünk fehérváriaknak azért is fontos, mert ez a 81-es út és az M7-es autópálya között az elkerülő szakasz meghosszabbításával egy új lehajtót is jelent, ami tehermentesítheti az Auchan körforgalmat." - tette hozzá.
Cser-Palkovics András polgármester elmondta, a város nagyon várja azt a pályázatot, ami az önkormányzatok számára elektromos buszok beszerzésére biztosít majd lehetőséget.
Székesfehérvár szeretné a buszparkját korszerűsíteni – az elektromos buszok zaj- és légszennyezés, valamint az olcsóbb üzemeltetés tekintetében is jól illeszkednek ebbe a tervbe. „65 busz szolgálja ki a fehérvári közösségi közlekedést, szeretnénk ezzel a pályázattal ennek minél nagyobb részét új buszokra cserélni. Szeretnénk, ha ezek a buszok önkormányzati tulajdonban lennének, együttműködve a szolgáltatóval.” - tette hozzá a polgármester. A miniszter által megerősített útfejlesztésről szólva Cser-Palkovics András elmondta, hogy a 81-es és a 13-as főút négysávúsítása nagy előrelépés lesz biztonsági, környezetvédelmi szempontból, és jó minőségű átkötési lehetőséget biztosítana az M1-es és az M7-es között; ez egy megfelelő elkerülő útszakasz megépítését jelenti Székesfehérváron, valamint egy csomópont kialakítását az M7-esen.