Nem mind hitel, ami annak látszik - kiadvány a fogyasztói csoportokról

 Egyre több, fogyasztói csoportot szervező vállalkozás jelent meg a piacon. Ezek a cégek sok helyen reklámozzák szolgáltatásaikat. Az emberek jelentős része azonban továbbra sincs tisztában azzal, mi is az a fogyasztói csoport. A legfontosabb, hogy ezek nem nyújtanak hitelt és szerencse is kell, hogy visszakapjuk az elején „kicsalt”, befizetett pénzünket. A Székesfehérvári Fogyasztóvédő Egyesület legújabb kiadványában ezen csoportokról nyújt felvilágosítást.
A kiadvány interneten is elérhető az egyesület honlapján!
2011.03.17. 13:12 |
Egyre több, fogyasztói csoportot szervező vállalkozás jelent meg a piacon. Ezek a cégek sok helyen reklámozzák szolgáltatásaikat. Az emberek jelentős része azonban továbbra sincs tisztában azzal, mi is az a fogyasztói csoport. A legfontosabb, hogy ezek nem nyújtanak hitelt és szerencse is kell, hogy visszakapjuk az elején „kicsalt”, befizetett pénzünket. A Székesfehérvári Fogyasztóvédő Egyesület legújabb kiadványában ezen csoportokról nyújt felvilágosítást.
 A kiadványról a város alpolgármestere Róth Péter, az egyesület elnöke Németh László, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársa Ultz Miklós és az Echo Szociológiai Kutatóintézet vezetője Domokos Tamás tartott sajtótájékoztatót a fogyasztóvédők Csanádi téri irodájában.
 
 A fogysztói csoport mögött álló vállalkozások elsőre jónak tűnő pénzügyi konstrukciókat ajánlanak hirdetéseikben, melyek BAR-listásoknak, nyugdíjasoknak, anyagi gondokkal küzdőknek kínálják szolgáltatásaikat. Az ügyfelek azonban gyakran többszázezer forint befizetése után sem jutnak pénzhez. A társaságok gyakran szóban is félrevezetik a hozzájuk fordulókat- erre is felhívja a figyelmet a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület új kiadványa. Ez figyelmezteti, és egyben tájékoztatja az embereket a fogyasztói, vagy épp vásárlói csoportok tevékenységével kapcsolatban.
 
 Róth Péter alpolgármester kiemelte, hogy a város önkormányzata mintegy 2.6 millió Forinttal támogatja évente az egyesület működését, hiszen ezzel is segít a fehérvári fogyasztók érdekvédelmében és felvilágosításában.
 
 A fogyasztóvédelmi szakemberek szeretnék azt is elérni, hogy az emberek bátran kérdezzenek, és hozzájussanak az összes információhoz, mielőtt akár évekre is, nehezen visszavonhatóan aláírnak valamit. A legtöbb esetben ugyanis a panaszosok nem olvassák el az összes iratot, ami az adott ügyletet jellemzi, így könnyű megtéveszteni, félreinformálni őket. A rendszer nagyon bonyolult, és sok ügyfél, rendszerint senki nem kap megfelelő tájékoztatást.
 
 

Gazdaság

  1. Kutatók éjszakája 43 programmal

    Immár egy évtizede, minden szeptemberben megnyitják kapuikat az európai kutatólaborok, hogy megmutassák, a tudomány nem egy „elefántcsonttoronyban” művelt, magányos tevékenység, hanem egy izgalmas lehetőségeket kínáló, szorgalommal bárki számára elérhető hivatás.

    2024.09.24.
  2. Kedden állásbörze

    Az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara immár harmadik alkalommal ad helyet az egyetem állásbörzéjének, amelyre az egyetemistákon túl a régió minden álláskeresőjét szeretettel várják kedden 10 órától. A kiállítók között számos nagyfoglalkoztató ajánlataival is megismerkedhetnek az érdeklődők.

    2024.09.23.
  3. Pályaválasztás előtt

    Tizenhét pályaválasztás előtt álló, saját családjuk nélkül nevelkedő tini vett részt a székesfehérvári Grundfos Magyarország Gyártó Kft által szervezett pályaválasztási programon. A „Vigyázó kéz” Gyermekvédelmi Egyesület által támogatott gyerekeket Udvar Csaba ügyvezető várta a fehérvári gyárban.

    2024.09.12.
  4. Harman Hackathon harmadszor

    Harmadik alkalommal hirdeti meg az Óbudai Egyetem Alba Regia Kar, a Harman Becker Kft. és Székesfehérvár Önkormányzata a „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon” ötlet- és prototípusfejlesztő versenyt. A középiskolások és egyetemisták alkotta csapatok október 18-ig, egy kisfilm elkészítésével nevezhetnek a selejtezőbe, ahonnan hat középiskolai és nyolc egyetemi csapat jut a november 15-én kezdődő 24 órás döntőbe.

    2024.09.12.