Talmácsi Gábor francia utódja magyar színekben, fehérvári sisakkal

 Kevesen tudnak arról, hogy Talmácsi Gábor a versenyzés mellett rendszeresen ott van "pártfogoltja", Johann Zarco valamennyi futamán és tanácsaival, szakmai hozzáértésével segíti a fiatal versenyzőt, akinek a menedzsere nem más, mint Stefano Favaro. Felmerül a kérdés, hogy hogyan kerül egy cannes-i születésű tehetség Székesfehérvárra és miért versenyez piros-fehér-zöld színű magyar feliratokkal a sisakján? Johann Zarco a Német Nagydíj előtt néhány napot Székesfehérváron töltött akkor adott interjút.
2009.07.20. 20:38 |
 Kevesen tudnak arról, hogy Talmácsi Gábor a versenyzés mellett rendszeresen ott van "pártfogoltja", Johann Zarco valamennyi futamán és tanácsaival, szakmai hozzáértésével segíti a fiatal versenyzőt, akinek a menedzsere nem más, mint Stefano Favaro. Felmerül a kérdés, hogy hogyan kerül egy cannes-i születésű tehetség Székesfehérvárra és miért versenyez piros-fehér-zöld színű magyar feliratokkal a sisakján? Johann Zarco a Német Nagydíj előtt néhány napot Székesfehérváron töltött akkor adott interjút.

  Hogyan kezdődött a motoros pályafutásod, mi terelte erre a műfajra?
 
 Öt éve, 2004-ben kezdtem komolyabban a motoros pályafutásomat, ekkor találkoztam ugyanis először Laurent Fellonnal egy franciaországi pályán. Õ azt tanácsolta, ha komolyan szeretnék versenyezni, akkor vegyek részt az olaszországi és európai Pocket Bike bajnokságon.
 
Hallgattál rá végül?
 
Igen, és egy percre sem bántam meg. Három éven keresztül versenyeztem ebben a kategóriában, európai és olasz bajnokságokban. Ezzel párhuzamosan 125 RS Hondával készültem a jövőmre a franciaországi Ledenoni pályán történt rendszeres edzéssel.

 Nem félsz, nem tartasz a bukástól?
 
 Sérülésem volt 2008 áprilisában egy edzés alkalmával, amikor eltörtem négy bordámat. A gyógyulás alatt beépültek tudatomba azok a fontos elemek, amelyek lehetővé tették, hogy még erősebbé váljak úgy fizikailag, mint mentálisan és átlépjek egy újabb fokot ez alatt az év alatt. Ami különösképpen vonz a motorsportban az a képesség, ami lehetővé teszi, hogy egyre gyorsabb legyek, az-az érzés, amikor a pálya határait súrolom teljes sebességgel és természetesen nem csak én, hanem a motor alkatrészei, mechanikái is.

Hogyan kötődsz Magyarországhoz, ezen belül pedig Székesfehérvárhoz?

 Gyakorlatilag együtt élek a Fellon családdal és mivel Laurent felesége székesfehérvári, így kerültem gyakran Fehérvárra. Az évek során egyre szorosabb szálak fűznek Magyarországhoz, mivel családjuk és barátaik ma már az én barátaim és rajongóim is. A motor iránti szenvedélyem pedig a foglalkozásommá vált.
 
 Közeleg az augusztusi Cseh Nagydíj, s köztudott, hogy Brnóba rengeteg magyar szurkoló érkezik. Ezek után ön is hazai pályának tekinti majd azt a versenyt, ahogy Talmácsi Gábor?

 Mégpedig annyira, hogy a továbbiakban Székesfehérvár címerével díszített sisakban fogok versenyezni. Az ötlet a székesfehérvári MotorSprint üzletben született a magyarországi Johann Zarco Fanklub részéről, amelynek elnöke Borsó Tibor. Tudom, hogy Székesfehérvár polgármestere részt vesz a Brno-i Nagydíjon, így számomra megtiszteltetés Fehérvár színeiben versenyezni, s remélem, ezzel köszönetet tudok nyilvánítani a Funklub tagjainak is.
 
 Ha már az imént szó esett Talmácsi Gáborról, kihagyhatatlan, hogy az ő 2007-ben világbajnokságot nyert motorjával állsz rajthoz az idén. Érdekes lehet, hogy kik segítik a munkádat, milyen kapcsolatban áll ez Talmácsi Gáborral, valamint menedzserével, Stefano Favaróval?

 Kezdettől fogva Laurent Fellon segít technikailag, fizikailag és mentálisan egyaránt. A nehéz pillanatokban is számíthatok rá. Ebben az évben a GP-n is mellettem van, valamint Talmácsi Gábor is ott van minden nagydíjon a 125-ös kategóriában - számomra értékes tanácsaival. Egyébként 2008 nyarán, egy kicsit a szerencsének is, de nagyobb mértékben a székesfehérvári MotorSprint üzletvezetőjének, Borsó Tibor baráti szálainak köszönhetően, személyesen találkozhattam Talmácsi Gáborral és Stefano Favaróval egy magyarországi pályán, ahol Gábor édesapja oktatja a motorozni vágyó magyar gyerekeket. Itt nyílt lehetősegem arra, hogy Talmával együtt motorozhassak, ami életem egyik legkedvesebb emléke. Úgy gondolom, ennek a találkozásnak kapcsán 2008 év végén, Stefano Favaro az én menedzserem is lett, Gáborral pedig sokat beszélgetek az Aprilia RSW-ről, amit ő nagyon jól ismer, valamint megosztja velem a tapasztalatait és a tudását, ezt pedig ezúton is szeretném megköszönni neki.

 Mik a céljaid a sportágban, milyen eredményeire a legbüszkébb?

 Ebben az évben a célom, hogy a 2009-es év legjobb Rookie-ja, vagyis a legjobb kezdője legyek, míg a legszebb sikeremnek a 2007-es RedBull Rookies Cup Brno-i győzelmét tartom. Kezdetben azt a célt tűztem magam elé, hogy a GP hivatalos versenyzője legyek. Ma, a világbajnokság résztvevőjeként ahhoz a rögeszméhez tartom magam, hogy világbajnok legyek és sikereket elérve lépjek a felsőbb kategóriákba.

 Ilyen fiatalon, profi versenyzőként mennyi időt tudsz otthon tölteni, mennyi a szabadidőd van és mivel töltöd azt?
 
 Általában kéthetente verenyzünk a GP-n, legnagyobb részt Európában, ami azt jelenti, hogy kb. nyolc-tíz napom marad a versenyek között. Ezt az időt pedig a fizikai kondícióm fenntartására szolgálom. Hétközben rendszeresen biciklizek, amit felettébb élvezek. Amikor lehetőségem adódik, edzőmmel krosszozom, ami kiváló a kondíció fejlesztéséhez és nagyon jó gyakorlat a pálya gyors adaptációjához, ami minden körben változik. Hétvégenként pedig Supermotarddal tréningezek, hogy fenntartsam az érzeteket. Így telik a szabadidőm, s örömmel mondhatom, hogy végre azt csinálhatom, amit szeretek, amiben a jövőben minél nagyobb sikereket szeretnék elérni. Talmácsi Gáborhoz hasonlóan.
  
Névjegy
 
Név: Johann Zarco
Születési idő: 1990. július16.
Születési hely: Cannes
Családi állapot: nőtlen
Magasság: 170cm
Testsúly: 58 kg
Eredmények:
2004: 4. az európai Pocket-Bike Bajnokság Junior C kategóriában, 9. az olaszországi Pocket-Bike Bajnokságban
2005: 2. az európai Pocket-Bike Bajnokság Senior Mini kategóriában, 8. az olaszországi Pocket-Bike Bajnokság Senior Mini kategóriában
2006: 2. az európai Pocket-Bike Bajnokság Open kategóriában
2007: Válogató 2007: RedBull Rookies Cup (2. futamidő 200 pilótából)
2007: 1. RedBull Rookies Cup. 7 pódium 8 versenyből 4győzelemmel
2008: A RedBull MotoGp Academy Team versenyzője a spanyol bajnokságban, de különböző okokból még a szezon megkezdése előtt elhagyja a csapatot.
A Gabrielli Team felkérésére részt vesz az olasz bajnokságban 2 futamon Vallelungában az APRILIA GP tesztet megelőzően. Győzelem mindkét versenyen.

Az interjút Andics Gábor készítette.