-
Kutatók éjszakája 43 programmal
Immár egy évtizede, minden szeptemberben megnyitják kapuikat az európai kutatólaborok, hogy megmutassák, a tudomány nem egy „elefántcsonttoronyban” művelt, magányos tevékenység, hanem egy izgalmas lehetőségeket kínáló, szorgalommal bárki számára elérhető hivatás.
2024.09.24. -
Kedden állásbörze
Az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara immár harmadik alkalommal ad helyet az egyetem állásbörzéjének, amelyre az egyetemistákon túl a régió minden álláskeresőjét szeretettel várják kedden 10 órától. A kiállítók között számos nagyfoglalkoztató ajánlataival is megismerkedhetnek az érdeklődők.
2024.09.23. -
Pályaválasztás előtt
Tizenhét pályaválasztás előtt álló, saját családjuk nélkül nevelkedő tini vett részt a székesfehérvári Grundfos Magyarország Gyártó Kft által szervezett pályaválasztási programon. A „Vigyázó kéz” Gyermekvédelmi Egyesület által támogatott gyerekeket Udvar Csaba ügyvezető várta a fehérvári gyárban.
2024.09.12. -
Harman Hackathon harmadszor
Harmadik alkalommal hirdeti meg az Óbudai Egyetem Alba Regia Kar, a Harman Becker Kft. és Székesfehérvár Önkormányzata a „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon” ötlet- és prototípusfejlesztő versenyt. A középiskolások és egyetemisták alkotta csapatok október 18-ig, egy kisfilm elkészítésével nevezhetnek a selejtezőbe, ahonnan hat középiskolai és nyolc egyetemi csapat jut a november 15-én kezdődő 24 órás döntőbe.
2024.09.12.
Tizenöt perccel rövidül az utazási idő Budapest és Székesfehérvár között
Átadták csütörtökön a Tárnok-Székesfehérvár vasúti pályaszakaszt, amelyet európai uniós támogatással újítottak fel. A Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. beruházásában megvalósult több mint 40 kilométer vasúti szakasz felújítása 55 milliárd forintba került. A felújítás után 15 perccel rövidül az utazási idő Budapest és Székesfehérvár között. A Tárnok-Székesfehérvár vonalszakaszon a vonatok 120 és 100 kilométer óránkénti sebességgel közlekedhetnek.
2012.12.13. 15:53 |
Átadták csütörtökön a Tárnok-Székesfehérvár vasúti pályaszakaszt, amelyet európai uniós támogatással újítottak fel. A Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. beruházásában megvalósult több mint 40 kilométer vasúti szakasz felújítása 55 milliárd forintba került. A felújítás után 15 perccel rövidül az utazási idő Budapest és Székesfehérvár között. A Tárnok-Székesfehérvár vonalszakaszon a vonatok 120 és 100 kilométer óránkénti sebességgel közlekedhetnek.
A Tárnok-Székesfehérvár közötti szakasz a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal megújításának első üteme volt. A felújítás után 15 perccel rövidül az utazási idő Budapest és Székesfehérvár között. A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a Tárnok-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz átépítése a során modern, akadálymentes, utasbarát megállók, megállóhelyek, közúti aluljárók és kiszolgáló helyiségek épültek.
A korszerűsítés 16 települést érintett. Kápolnásnyéken új állomásépület, Velencén, Velencefürdőn és Agárdon új megállóhelyeket építettek. Két közúti aluljárót alakítottak ki Kápolnásnyéken és Velencén.
A korszerűsítés során 43 kilométer kétvágányú fővonal épült, 35 kilométer mellékvonal újult meg, 1 millió köbméter földet mozgattak meg, 28 ezer négyzetméter peront és 6000 négyzetméter perontetőt korszerűsítettek, 15 liftet telepítettek, 32 000 négyzetméter zajvédőfalat, 4 kilométer szalagkorlátot, 108 kilométer felsővezetéket létesítettek, egy új biztosítóberendezési épület épült, egy biztosítóberendezési épületet bővítettek, és 356 közúti jelzőtáblát helyeztek ki.
A Tárnok-Székesfehérvár vonalszakaszon a vonatok 120 és 100 kilométer óránkénti sebességgel közlekedhetnek. További kiegészítő beruházások után lehetővé válik, hogy 160 kilométeres sebességgel közlekedjenek a vonatok Budapest és Székesfehérvár között. A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program részeként valósult meg, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával, nettó 54,8 milliárd forint értékben - közölte a NIF Zrt.