-
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15. -
Fiatal Vállalkozók Hete
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége idén is megrendezi a Fiatal Vállalkozók Hetét Székesfehérváron a Kodolányi János Egyetemen. Ezúttal is a fiatal vállalkozók fejlődését, kapcsolatépítését és inspirálását tűzték ki célul.
2024.11.15. -
Négymilliárdból épült új üzem
Labor- és orvostechnikai eszközöket gyártanak majd a Karsai Alba Kft. legkorszerűbb, automata robotokkal felszerelt új üzemében. A magyar műanyagipar vezető cégei közé tartozó, ma már kilenc tagvállalatból álló Karsai Holding Zrt. története 36 évvel ezelőtt indult, amikor Karsai Béla négy emberrel kezdte meg a munkát, ma pedig a cégcsoport létszáma meghaladja a 400 főt, árbevétele pedig a 9 milliárd forintot.
2024.11.04.
Új biztosító berendezéssel látják el a Székesfehérvár-Kelenföld vasútvonalat
Siemens biztosító berendezéssel látják el a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonalat, az 53 millió eurós beruházás megrendelője a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Az Európai Unió Magyarország vasúti infrastruktúrájának fejlesztésére 2013-ig 1,8 milliárd eurót bocsát rendelkezésre, ennek a fejlesztésnek része a váltó és jelzőállító központ megújulása is.
2011.07.28. 07:50 |
Siemens biztosító berendezéssel látják el a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonalat, az 53 millió eurós beruházás megrendelője a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Az Európai Unió Magyarország vasúti infrastruktúrájának fejlesztésére 2013-ig 1,8 milliárd eurót bocsát rendelkezésre, ennek a fejlesztésnek része a váltó és jelzőállító központ megújulása is.
Az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETSC) 2-es szintjét támogató teljes biztosító berendezést építenek ki a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti pályaszakaszon. Az ETCS szabványosított együttműködési felületet biztosít a jármű és a vasúti pálya között, elősegítve ezzel az országhatárok átjárhatóságát. A pályaszakasz felújítása, a korszerű biztosító berendezések és az ETCS 2 rendszer kiépítése növeli a vasútvonal biztonságát, gördülékenyebbé teszi a közlekedést, és csökkenti a szállítási időt a Földközi-tengeri kikötőkhöz, Koperhez és Trieszthez.
A Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti 65 kilométer hosszú vasúti pályaszakasz az V. páneurópai közlekedési folyosó része, amely Magyarországon keresztül köti össze Olaszországot, Szlovéniát, Horvátországot és Ukrajnát. A Siemens két Simis típusú elektronikus váltó- és jelzőállító központot, egy Iltis típusú távvezérlési rendszert, valamint 15 darab Simis LC típusú, az útátjárók biztosítására szolgáló berendezést szállít a megrendelés keretében, az üzembe helyezés tervezett ideje 2013.