-
Kutatók éjszakája 43 programmal
Immár egy évtizede, minden szeptemberben megnyitják kapuikat az európai kutatólaborok, hogy megmutassák, a tudomány nem egy „elefántcsonttoronyban” művelt, magányos tevékenység, hanem egy izgalmas lehetőségeket kínáló, szorgalommal bárki számára elérhető hivatás.
2024.09.24. -
Kedden állásbörze
Az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara immár harmadik alkalommal ad helyet az egyetem állásbörzéjének, amelyre az egyetemistákon túl a régió minden álláskeresőjét szeretettel várják kedden 10 órától. A kiállítók között számos nagyfoglalkoztató ajánlataival is megismerkedhetnek az érdeklődők.
2024.09.23. -
Pályaválasztás előtt
Tizenhét pályaválasztás előtt álló, saját családjuk nélkül nevelkedő tini vett részt a székesfehérvári Grundfos Magyarország Gyártó Kft által szervezett pályaválasztási programon. A „Vigyázó kéz” Gyermekvédelmi Egyesület által támogatott gyerekeket Udvar Csaba ügyvezető várta a fehérvári gyárban.
2024.09.12. -
Harman Hackathon harmadszor
Harmadik alkalommal hirdeti meg az Óbudai Egyetem Alba Regia Kar, a Harman Becker Kft. és Székesfehérvár Önkormányzata a „Junior Engineers Camp – HARMAN Hackathon” ötlet- és prototípusfejlesztő versenyt. A középiskolások és egyetemisták alkotta csapatok október 18-ig, egy kisfilm elkészítésével nevezhetnek a selejtezőbe, ahonnan hat középiskolai és nyolc egyetemi csapat jut a november 15-én kezdődő 24 órás döntőbe.
2024.09.12.
Új jegykiadó rendszer és GPS a buszokon - utastájékoztatás a megállókban
Hamarosan megújul a jegykiadó rendszer és az utastájékoztatás is az Alba Volánnál. A közlekedési vállalat mintegy négyszáz millió forintnyi vissza nem térítendő támogatást nyert el az Európai Uniótól. A korszerűvé váló közösségi közlekedéstől azt várják a cég vezetői, hogy valóban alternatívává nőjön a buszozás és versenytársa lehessen az egyéni, autós közlekedésnek.
2011.02.10. 14:39 |
Hamarosan megújulhat a jegykiadó rendszer és az utastájékoztatás is az Alba Volánnál. A közlekedési vállalat mintegy négyszáz millió forintnyi vissza nem térítendő támogatást nyert el az Európai Uniótól. A korszerűvé váló közösségi közlekedéstől azt várják a cég vezetői, hogy valóban alternatívává nőjön a buszozás, és versenytársa lehessen az egyéni, autós közlekedésnek.
Az Alba Volán Zrt. az ország egyik legjelentősebb helyi- és helyközi közösségi közlekedését ellátó részvénytársasága, amely mintegy 350 autóbusszal rendelkezik, 40-45 alvállalkozóval dolgozik, és jelentős munkahely is, hiszen közel 1000 főt foglalkoztat a megye szinte minden településéről – fogalmazott köszöntőjében Tóth István vállalat vezérigazgatója.
A projekt során bevezetik többek között az elektronikus jegyrendszer az e-jegy platformhoz szükséges alapinfrastruktúra létrehozásával. Korszerű utas-tájékoztatási rendszert építenek ki, amely magába foglalja az internetes, a megállóhelyi, és a járművökön megvalósított megoldásokat is. Minden buszt GPS-szel szerelnek fel, melynek működése összhangban lesz a megállókban elhelyezett utastájékoztató rendszerel és a központal is. Székesfehérváron az autóbuszpályaudvar mellett a Budai út Király sor kereszteződésében található buszmegállóban, a Barátság Háza előtt és a Budai út - Zombori utca kereszteződésének megállójában lesz olyan megálló, ahol az utasoknak kijelzi majd a tábla a busz érkezésének idejét.
Az új rendszer képes a menetrend teljesülését vizsgálni, az attól való eltérést megjeleníteni és rögzíteni, ezáltal hozzájárulni az operatív irányítás mind napi, mind pedig havi pontosabb támogatásához, meghatározásához. Cél, hogy a gyakorlatban is megvalósuljon az utas centrikus menetrend összehangolás, a távolsági- és a helyi buszok, valamint távolsági buszok és a vasúti közlekedés között. Terv alapja a pontos flottakövetés, az integrált irányítási- és az elektronikus jegy- és bérletrendszer.
Dr. Cser-Palkovics András, a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke arról tájékoztatott a projektismertető sajtótájékoztatón, hogy a pályázat keretében mintegy 1,8 milliárd forint uniós támogatást nyert el három Veszprém, valamint egy Komárom-Esztergom és egy Fejér megyei pályázó. Úgy vélte, hogy újra „divatossá” kell tenni a közösségi közlekedést, az pedig csak a szolgáltatási színvonal növelésével érhető el.
A MÁV és a VOLÁN menetrendek harmonizációja során az Alba Volán 12 állomáson összesen 266 db járat csatlakozásának összehangolását kívánja megvalósítani. Ezáltal hatékonyabbá és „élvezhetőbbé” tudja tenni a közlekedést. Harmonizációra kerül továbbá a helyközi járatok egymás közötti csatlakozása, valamint a távolsági járatokra történő „ráhordás”. Az ehhez szükséges „busz vár - buszra” csatlakozások kidolgozása is részét képezi tervünknek.