-
Hackaton győztesek
24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.
2024.11.16. -
3. Harman Hackathon
24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.
2024.11.15. -
Fiatal Vállalkozók Hete
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége idén is megrendezi a Fiatal Vállalkozók Hetét Székesfehérváron a Kodolányi János Egyetemen. Ezúttal is a fiatal vállalkozók fejlődését, kapcsolatépítését és inspirálását tűzték ki célul.
2024.11.15. -
Négymilliárdból épült új üzem
Labor- és orvostechnikai eszközöket gyártanak majd a Karsai Alba Kft. legkorszerűbb, automata robotokkal felszerelt új üzemében. A magyar műanyagipar vezető cégei közé tartozó, ma már kilenc tagvállalatból álló Karsai Holding Zrt. története 36 évvel ezelőtt indult, amikor Karsai Béla négy emberrel kezdte meg a munkát, ma pedig a cégcsoport létszáma meghaladja a 400 főt, árbevétele pedig a 9 milliárd forintot.
2024.11.04.
Új jegykiadó rendszer és GPS a buszokon - utastájékoztatás a megállókban
Hamarosan megújul a jegykiadó rendszer és az utastájékoztatás is az Alba Volánnál. A közlekedési vállalat mintegy négyszáz millió forintnyi vissza nem térítendő támogatást nyert el az Európai Uniótól. A korszerűvé váló közösségi közlekedéstől azt várják a cég vezetői, hogy valóban alternatívává nőjön a buszozás és versenytársa lehessen az egyéni, autós közlekedésnek.
2011.02.10. 14:39 |
Hamarosan megújulhat a jegykiadó rendszer és az utastájékoztatás is az Alba Volánnál. A közlekedési vállalat mintegy négyszáz millió forintnyi vissza nem térítendő támogatást nyert el az Európai Uniótól. A korszerűvé váló közösségi közlekedéstől azt várják a cég vezetői, hogy valóban alternatívává nőjön a buszozás, és versenytársa lehessen az egyéni, autós közlekedésnek.
Az Alba Volán Zrt. az ország egyik legjelentősebb helyi- és helyközi közösségi közlekedését ellátó részvénytársasága, amely mintegy 350 autóbusszal rendelkezik, 40-45 alvállalkozóval dolgozik, és jelentős munkahely is, hiszen közel 1000 főt foglalkoztat a megye szinte minden településéről – fogalmazott köszöntőjében Tóth István vállalat vezérigazgatója.
A projekt során bevezetik többek között az elektronikus jegyrendszer az e-jegy platformhoz szükséges alapinfrastruktúra létrehozásával. Korszerű utas-tájékoztatási rendszert építenek ki, amely magába foglalja az internetes, a megállóhelyi, és a járművökön megvalósított megoldásokat is. Minden buszt GPS-szel szerelnek fel, melynek működése összhangban lesz a megállókban elhelyezett utastájékoztató rendszerel és a központal is. Székesfehérváron az autóbuszpályaudvar mellett a Budai út Király sor kereszteződésében található buszmegállóban, a Barátság Háza előtt és a Budai út - Zombori utca kereszteződésének megállójában lesz olyan megálló, ahol az utasoknak kijelzi majd a tábla a busz érkezésének idejét.
Az új rendszer képes a menetrend teljesülését vizsgálni, az attól való eltérést megjeleníteni és rögzíteni, ezáltal hozzájárulni az operatív irányítás mind napi, mind pedig havi pontosabb támogatásához, meghatározásához. Cél, hogy a gyakorlatban is megvalósuljon az utas centrikus menetrend összehangolás, a távolsági- és a helyi buszok, valamint távolsági buszok és a vasúti közlekedés között. Terv alapja a pontos flottakövetés, az integrált irányítási- és az elektronikus jegy- és bérletrendszer.
Dr. Cser-Palkovics András, a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke arról tájékoztatott a projektismertető sajtótájékoztatón, hogy a pályázat keretében mintegy 1,8 milliárd forint uniós támogatást nyert el három Veszprém, valamint egy Komárom-Esztergom és egy Fejér megyei pályázó. Úgy vélte, hogy újra „divatossá” kell tenni a közösségi közlekedést, az pedig csak a szolgáltatási színvonal növelésével érhető el.
A MÁV és a VOLÁN menetrendek harmonizációja során az Alba Volán 12 állomáson összesen 266 db járat csatlakozásának összehangolását kívánja megvalósítani. Ezáltal hatékonyabbá és „élvezhetőbbé” tudja tenni a közlekedést. Harmonizációra kerül továbbá a helyközi járatok egymás közötti csatlakozása, valamint a távolsági járatokra történő „ráhordás”. Az ehhez szükséges „busz vár - buszra” csatlakozások kidolgozása is részét képezi tervünknek.