-
Hazajönni Fehérvárra
Az ÖKK Podcast adventi történetében a tősgyökeres, fehérvári vasutascsaládból származó Kiss Imrét ismerhetik meg. A tornatanárnak készülő fiatalember a MÁV Előre (később Locomotiv) SC tehetséges és sikeres sportolója volt, ám az élet másfelé sodorta.
2024.12.21. -
3 technikumunk a TOP 100-ban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal és Oktatási Hivatal közhiteles adatai alapján a napokban megjelent a 2025-ös 100 legjobb magyarországi technikum rangsora, amit idén a Mandiner hozott nyilvánosságra. A Székesfehérvári SzC Széchenyi István Műszaki Technikuma a 100-as lista 30. helyét foglalja el.
2024.12.20. -
Ünnepség az Adventi Udvarban
A Püspöki Palota udvarán hagyományosan meggyújtották az adventi koszorú negyedik gyertyáját, amely a szeretet fényét szimbolizálja.
2024.12.23. -
Kézműves vásár a Jancsárkertben
Az utolsó ajándékok beszerzése mellett lehetőség volt a legkisebbeknek kézműveskedni, és minden látogatót megvendégeltek egy bögre teával, kávéval, süteménnyel.
2024.12.23.
Élj! Láss! Érezz! - bemutatták Székesfehérvár új imázsfilmjét
A film mintegy 3 és fél percben 34 varázslatos székesfehérvári helyszínt mutat be 117 szereplővel és statisztával.
Hétfőn délelőtt Székesfehérvár új – és a járványidőszak miatt tavasszal be nem mutatott – imázsfilmjének premiervetítését tartották a Hiemer-házban.
A Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. gondozásában készült film bemutatója előtt F. Szegő Krisztina ügyvezető elmondta, hogy az elmúlt 10, de főként 5 évben Székesfehérvár turizmusa rendkívül dinamikusan fejlődött, köszönhetően a stratégiai városfejlesztésnek, mely során felpezsdült a város közösségi és kulturális élete is. "Városunk olyan színvonalas rendezvénypalettát és kulturális kínálatot épített, amely Fehérvár turisztikai vonzerejének alapja lett, és amelyre támaszkodva 2018-ban rekordévet zártunk a turizmusban. Éppen ezért láttuk időszerűnek 2019-ben, hogy ezt a vonzerőt látványos formában megörökítsük, és megmutassuk országnak-világnak, hogy még több látogatót csalogassunk ide" - mondta el az elhatározásról F. Szegő Krisztina. A film koncepcióját az Absurd Reklámügynökséggel közösen alakították ki és arról szól, hogy a várost ezúttal a rendezvények forgatagán keresztül mutassák meg.
Érdemes közösséget szervezni és közösségi erőt is felhasználni
A film bemutatója előtt Székesfehérvár polgármestere felidézte, hogy 2010-ben, amikor a városvezetés a fehérváriaktól megkapta azt a megtiszteltetést, hogy szolgálhatja ezt a közösséget, azt látta, hogy ebben a városban sokkal több van annál, mint, hogy valaki csak átutazzon rajta. Cser-Palkovics András polgármester kiemelte, Fehérvár páratlan értéke, hogy közel van Budapesthez és a Balatonhoz is, maga a város elég nagy ahhoz, hogy minden meglegyen benne, ami egy nagyvároshoz kell, de még élhető: ezt pedig érdemes megmutatni, érdemes közösséget szervezni és a közösségi erőt is felhasználni ebben. "Az volt a cél, hogy legyen tele élettel a város, ez volt a korábbi imázsfilm szlogenje is. Akkor ezen sokan mosolyogtak, ma már senki nem mosolyog, hiszen talán még ezen a nyáron is el lehet majd mondani, hogy tele van élettel a város. Azóta fontos turisztikai célpont lett Székesfehérvár, nem véletlenül került be idén az első 10-be a legnépszerűbb települések listáján. Modern, élhető és szerethető a város: szerethető az itt élőknek és szerethető azoknak is, akik pár órára, napra, vagy egy hétre érkeznek ebbe a városba. Az élj, láss, érezz azért találó kifejezés, mert igaz a fehérváriakra is és igaz lehet azokra is, akik turistaként érkeznek Fehérvárra." - fogalmazott Székesfehérvár polgármestere.
"Egy imázsfilm szükséges egyrészt a fehérváriak miatt is, hogy megjelenjen egy olyan film, amit meg lehet mutatni az ismerősöknek és meg lehet osztani a közösségi médiafelületeken,valamint büszkék lehetünk egy életérzésre, ami azt jelenti, hogy mi fehérváriak vagyunk. Fontos az ide érkező turisták számára is, akiknek bemutatja, hogy miért keressék fel a várost." - tette hozzá. A film premierje előtt a polgármester felidézte azt is, hogy a Tele élettel imázsfilm kapcsán is számtalan olyan gazdasági egyeztetés volt, amit azzal kezdtek, hogy egy befektetőnek megmutatták a város hangulatát: "Ma a világban már nemcsak a cégek, hanem a városok is versenyeznek egymással a gazdasági befektetésekért, kulturális javakért, vagy a fiataljaik megtartásáért."
Egy fiatal pár kalandozásán keresztül ismerhetjük meg a város nevezetes pontjait
Kovács Péter, az Absurd Reklámügynökség ügyvezetője, az imázsfilm producere elmondta, hogy a film 34 varázslatos székesfehérvári helyszínt mutat be mintegy 3 és fél percben. A fehérvári turisztikai és történelmi értékeket vonultatja fel, emellett a város identitását, sokszínűségét mutatja be és érzékelteti a fehérváriak kötődését is ehhez a városhoz. "Tradíciót és innovációt próbáltunk találkoztatni a filmben, ugyanakkor lírai hangulatot, lendületes, izgalmas, karakteres vonulatot is csempésztünk bele." - tette hozzá Kovács Péter, aki szólt arról is, hogy jó színvonalú és kreatív stáb jött létre a produkcióra, ami egy fiatal pár kalandozásán keresztül ismerteti a város nevezetes pontjait.
A film alkotói:
Operatőr: Romhányi Ádám, Kersák József (Fundamentalfilms)
Vágó: Ternák Ferenc (Fundamentalfilms)
Rendező, dramaturg: Bokor Attila
Zeneszerző: Ferencz Péter/Peet
Gyártásvezető: Görög Viktória
Art director: Baranyi Anikó
Producer: F. Szegő Krisztina, Kovács Péter
Főszereplő: Aranyi Nikolett Brigitta, Nagy Máté