Átadták az elkerülő első szakaszát

 A 7-es főút és az M7-es autópálya közötti több mint 3 kilométeres szakasz műszaki átadása még októberben kezdődött. Az építő Nemzeti Autópálya Rt által épített útszakasz 4,4 milliárd forintba került és jelentős terhet vesz le Székesfehérvár belterületi forgalmáról - mondta Csillag István Gazdasági és közlekedési miniszter a tegnap tartott ünnepélyes átadáson.

2003.12.16. 14:56 |

 A 7-es főút és az M7-es autópálya közötti több mint 3 kilométeres szakasz műszaki átadása még októberben kezdődött. Az építő Nemzeti Autópálya Rt által épített útszakasz 4,4 milliárd forintba került és jelentős terhet vesz le Székesfehérvár belterületi forgalmáról - mondta Csillag István Gazdasági és közlekedési miniszter a tegnap tartott ünnepélyes átadáson.

 A város polgármestere Warvasovszky Tihamér hangsúlyozta, hogy az ipari park és a logisztikai központ is közvetlen kapcsolatot kapott az autópályával, illetve a 7-es sz. főúttal. Az elkerülő 2x2 sávos osztott pályás elrendezéssel, 3,5 m széles forgalmi sávokkal, középen vakításgátló elemekkel épült meg. A 2015-ig szóló úthálózat-fejlesztési program szerint a 63-as számú főút Székesfehérvárt nyugatról elkerülő szakaszának folytatásaként épül meg a Csóri útig tartó, több mint 7 kilométer hosszúságú szakasz, ennek átadására 2005 végén kerül sor.


 A főút Székesfehérvárt elkerülő teljes szakaszának elkészültét követően kerülhet sor a 81-es számú főút és a nyugati elkerülő út összekötésére a városon kívül, ami közvetlen kapcsolatot biztosít majd a 81-es főút, illetve az M7-es autópálya között. Ennek a 10 kilométeres útnak az építése várhatóan 2007-ben kezdődik el.

 A nyugati elkerülő megépülésével a Kadocsa út és a Budai út forgalma is jelentősen csökkenne, szükséges hiszen a nappali csúcsforgalomban esetenként kilométeres sorok is feltorlódnak. A Seregélyesi út - Mártírok út kereszteződésben is megszűnne a nappali káosz, legalábbis a forgalomirányító szakemberek számításai szerint. Az elkerülő akár autóútnak is minősülhetne, ugyanis két sávos, a le-, illetve felhajtóknál gyorsító sávok vannak és az útszélesség is biztonságossá teszi a közlekedést. Ma már használhatják az autósok az elkerülőt. A következő szakasz az Úrhidai útig, illetve a 8-as főútig készül el, ennek az elkészülése várhatóan 2005-ben fejeződik be.

 Jelentős torlódás alakult ki a héten a Széchenyi úti aluljáróban, ami várhatóan a hónap közepére szűnik majd meg, ugyanis a közútkezelő a vízelvezető aknák fedelét javítja. A Széchenyi út ezen szakasza, a 63-as elkerülő átadásával városi fenntartásba kerül majd.
 A 63-as elkerülő átadását követően a 63-as út városi szakaszát nem a Fejér Megyei Közútkezelő gondozza majd, hanem városi kezelésbe kerül át. Székesfehérvár azonban kisebb-nagyobb javításokat kért a közútkezelőtől, mielőtt átadja az utat: kicserélnek 24 aknafedőt, amit december 20-ig elvégeznek, addig valószínűleg torlódásra, várakozásra kell számítani a Széchenyi úton. A felújításra 3,8 millió forintot költ a közútkezelő.
 A városi kezelés a téli úttisztításban is változást hoz, ugyanis ezután nem a közútkezelő, hanem a Depónia kft végzi az úttakarítást, a padkajavításokat, illetve az útburkolati jelek festését. A torlódás megszűnésével a forgalom is valószínűleg csökkeni fog a Széchenyi úton, addig ajánlatos elkerülni a Széchenyi úti aluljárót, kerülni a Balatoni út, vagy a Mártírok - Seregélyesi út fele érdemes menni, ha dél felé autózunk.

Gazdaság

  1. Openhouse iroda nyílt

    Pénteken délelőtt ünnepélyes keretek között nyitották meg az Openhouse Ingatlan hálózat székesfehérvári franchise partnerének új irodáját a Távirda utca 39. szám alatt. A cég, amely bérleményből költözött saját tulajdonú ingatlanba, az elmúlt években piacvezető lett a városban és sikeresnek mondhatja magát mind a hitel-, mind pedig az ingatlan üzletágban.

    2024.11.22.
  2. Hackaton győztesek

    24 csapat jelentkezett az ország számos pontjáról az idei Harman Hackathon ötlet- és prototípusfejlesztő versenyre, amelynek döntőjében nyolc középiskolai és nyolc egyetemi csapat mérkőzött meg 24 óra alatt. A legjobb, a közlekedésben résztvevők biztonságát növelő műszaki eszközöket a székesfehérvári egyetemisták alkotta KÁVÉ és a pécsi középiskolások alkotta SLEEP készítette.

    2024.11.16.
  3. 3. Harman Hackathon

    24 órája van a csapatoknak, hogy környezetére reagáló közlekedésbiztonsági eszközt találjanak ki és készítsék el a működő modelljét - elindult a 3. Harman Hackathon döntője. A nyolc egyetemi és nyolc középiskolai csapat a Sóstói Stadionban lázas munkával tölti majd az előttünk álló éjszakát, hogy szombaton bemutathassa a működő modellt, illetve a termék portfólióját a zsűri előtt.

    2024.11.15.
  4. Fiatal Vállalkozók Hete

    A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége idén is megrendezi a Fiatal Vállalkozók Hetét Székesfehérváron a Kodolányi János Egyetemen. Ezúttal is a fiatal vállalkozók fejlődését, kapcsolatépítését és inspirálását tűzték ki célul.

    2024.11.15.